Toon posts:

Multiplayeren met MXstream lukt (mij) niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Heb ik eindelijk eens fatsoenlijk internet, kan ik niet multiplayeren!
Ik wilde Age of Empires 2 multiplayeren, maar de AoE zegt dat mijn IPadres = 10.0.0.150, maar dat is 213.84.87.###
Degene waarmee ik wilde multiplayeren kreeg op mijn normale IPadres geen game te zien.
Ik weet niet dondersveel van netwerken, maar wel dat dat IPadres 10.0.0.150 iets van de DNS is ofzo.

Wie kan mij uitleggen hoe ik wel kan mplayeren?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

10.*.*.* is een free class-a netwerk.
Kan je dus niet mee internetten.

geef ff je winipcfg info..

Verwijderd

Als je op je interne netwerk wilt spelen kun je gewoon je interne ip-adres opgeven.
Over internet heb ik via gamezone gespeeld
er zijn meer van dat soort sites die wel je ip opgeven.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij MxStream is het zo geregeld dat je een intern en een extern IP hebt, en daardoor kun je een aantal dingen niet.

10.0.0.150 is je interne IP, waarmee je het VPN (Adsl) op gaat, het andere cijfer is je externe IP.

Er zijn een aantal problemen met ADSL en dit is er een van, net als dat je bijvoorbeeld niet kan netmeeten. Kijk eens hier, dan vind je het stukje "Eigenschappen van de dienstverlening ten gevolge van de Mxstream netwerkopzet" bij de ADSL-problemen pagina van XS4all.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:04

t3q

Say yes to teq

Het ligt allemaal aan d emanier waarop je inlogt. Ik heb ook adsl en had hetzelfde probleem. Ik moest eerst inloggen via het mxstream inlogscherm.
Als ik dan met winipcfg me ip adres opvroeg was dit nog steeds 10.0.0.150. Op de nieuwe manier van inloggen heb ik dit probleem niet meer.
Ik log nu direct in bij de provider (xs4all)
Als ik nu mijn ip opvraag is dat 213.x.x.x

Dan kan ik gewoon multiplayen terwijl ik daarvoor niet eens host kon zijn

Life goes as it goes.