Telenet installatie via wandcontactdoos?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 11:51
Beste Tweakers,

Later deze maand verhuis ik naar m'n eigenste huis en wat is nu een huis zonder internetaansluiting?
Momenteel zit ik bij Telenet voor m'n internet, en zou dit graag ook in m'n huis laten aansluiten. Nu is het huis van de jaren 70, en de vorige eigenaars hebben altijd Belgacom (nu Proximus) gebruikt voor hun internet. Er staat dus nog nergens een splitter/modem van Telenet.

Ik heb zelf al even liggen zoeken waar de kabel juist binnenkomt, en ik vermoed dat ik hem in de kelder heb gevonden (leek me een nogal stugge dikke grijze draad, dus lijkt mij dat dit de coax kabel is), al ben ik hier totaal niet zeker van.
Waar ik wel zeker van ben is dat er in de leefruimte zo'n wnadcontactdoos op de muur zit met 2 uitgangen (tv en radio) waar dus de klassieke kabelaansluiting voor de tv binnenkomt. Nu vraag ik mij af of de installateur van telenet hier gewoon de splitter en moden op kan aansluiten. Zo ja, kan hij daar eerst nog een "verlengkabel" op aansluiten zodat ik die splitter op een gunstigere plaats in m'n woonkamer kan plaatsen?

Heb persoonlijk niet veel zin om hier Telenet voor te contacteren, want dat gaat ongetwijfeld uitdraaien op een hoop heen en weer gemail en zou liefst voor het weekend al een antwoord hebben.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee hoe het in Belgie zit maar in NL mag je zowel het ISRA-punt als de kabel-aansluiting over het algemeen niet zelf onder handen nemen. Hier zal in bijna alle gevallen een officiele monteur voor moeten komen.

Ik denk trouwens dat het wel zinvol is om Telenet even te bellen; sowieso jouw vraag om eerst een verlenging te realiseren en daarna pas splitter/modem neer te zetten, kan bij sommige installaties nog best lastig/kostbaar zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 11:51
Ben niet direct van plan om zelf aan m'n kabel te liggen prutsen. Ik vermoed dat die in de kelder binnenkomt, maar het zal aan de installateur van Telenet zijn om daar de nodige aansluitingen te doen.
Wou alleen even wat informatie inwinnen voor ik een installateur laat langskomen. Vorige keer dat ik naar Telenet belde kreeg ik niet echt veel technische informatie los, en toen de installateur langskwam bleek uiteindelijk dat ik niet de nodige voorbereidingen had gedaan (blijkbaar installeert die installateur juist de splitter en sluit je toestellen aan als ze gewoon in dezelfde ruimte staan).
Vandaar dat ik zou willen weten of die installatie gewoon via die wandcontactdoos kan verlopen (dan staan tv e.d. gewoon in de ruimte waar m'n splitter staat). Mocht dat niet kunnen, dan ga ik misschien nog een extra coax kabel door m;n muur moeten (laten) trekken, of op z'n minst een WiFi repeater installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Die wandcontactdoos kan eventueel vervangen worden door een telenet wkd-niu, maar dat is uiteraard op voorwaarde dat het signaal ok is en er dus geen filters/splitters/... verderop staan