Displayport 1.4 wordt niet herkend in Thunderbolt-poort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb een Dell P2715Q (4K met MST ondersteuning voor 60hz) display gekoppeld aan mijn MacBook Pro 15" Retina (einde 2014).

Via HDMI gaat dit goed, maar hiermee kan MST niet worden ingeschakeld (dus ben ik gelimiteerd aan 30hz). Om MST in te schakelen, vereist het beeldscherm een DisplayPort aansluiting.

Nu heeft HP een DisplayPort 1.4 aansluiting bij de monitor meegeleverd, maar dit werkt niet. Ik heb zelf ook een nieuwe kabel gekocht, maar dit werkt wederom ook niet. Het beeld blijft zwart en de MacBook herkent de monitor niet.

Weet iemand wat ik moet doen om de DisplayPort kabel te laten werken op mijn MacBook?

De MacBook heeft 2 thunderbolt poorten, 2 usb, 1 hdmi en 1 sd. Bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je Using 4K displays and Ultra HD TVs with your Mac al gelezen? Daar wordt vertelt dat met de Dell UP2414Q en UP3214Q je DisplayPort 1.2 moet aanzetten. Wellicht dat dat ook voor de P2715Q geldt.

[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 02-06-2016 12:03 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik heb even gezocht op het internet, op precies dezelfde plek waar ik DisplayPort 1.2 moet aanzetten staat bij mijn Dell P2715Q 'MST inschakelen'. Helaas kan ik deze optie niet selecteren, omdat de monitor niet wordt herkend via DisplayPort (en werkt het dus niet).

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, OS X ondersteunt MST (en daisychaining) niet. Dit is een softwarematige beperking, want als je Windows installeert via Boot Camp dan werkt het op dezelfde hardware wel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Die vlieger gaat alleen op voor Macs die een OS X versie ouder dan 10.9.3 draaien. In 10.9.3 is MST geïntroduceerd dus vanaf deze versie is er officiële ondersteuning van MST. Iets dat op internet ook veelvuldig is terug te vinden want het was groot nieuws en velen hebben hun ervaring gedeeld (weliswaar hoofdzakelijk Mac Pro gebruikers maar toch). Voor meer informatie zie het officiële KB artikel van Apple waar Daedalus naar verwijst. Let wel, DisplayPort daisy-chaining wordt nog steeds niet ondersteund, wel daisy-chaining van Thunderbolt devices.

Wat betreft DisplayPort 1.4 en Thunderbolt: dat gaat niet geheel werken want Thunderbolt 1 en 2 gaan niet verder dan DisplayPort 1.2. Daarbij moet de videokaart ook nog deze versie ondersteunen (Macs met een Intel HD 4000 doen dat niet, die gaan tot DisplayPort 1.1a). Ik zeg hier "niet geheel" omdat DisplayPort backward compatible is. Je krijgt dus niet alle features van 1.4 maar moet het doen met wat 1.2 biedt (minus de daisy-chaining). Simpel gezegd :)

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 04-06-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Msschien kun je even een laptop van iemand lenen en daarmee je scherm instellen op displayport 1.2 / MST.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:27
Kan dat niet gewoon via de On-Screen Display (OSD) Menu worden ingesteld?
Daar heb je geen computer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Volgens de handleiding van het scherm hoeft dat niet:
NOTE: P2x15Q default setting is DP 1.2. DP 1.1 Graphic card may not display normally. Please refer to “product specific problems – No image when using DP connection to the PC” to change default setting.
De verwijzing in bovenstaand citaat zegt het volgende:
Some DP1.1a graphics card cannot support DP 1.2 monitors. Change the monitor to
secondary mode under MST option.
Dat moet gewoon via het OSD en wordt in de pagina daarop uitgelegd. Kijk vooral op pagina 47 en 48; op pagina 36 heb je de uitleg over de MST optie.

Vergeet ook niet om de kabel in de juiste poort te steken, er is namelijk een input en een output poort. Deze laatste is voor daisy-chainen. Je kunt ook proberen om geheel zonder kabel de MST in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 05-06-2016 00:43 ]

Pagina: 1