Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-08 12:12
Mijn vraag
ik heb sinds feb een gaming laptop gekocht.. voor me ict opleiding en natuurlijk voor me zelf:P.
maar het komst vaak voor dat de cpu/moederbord vaak tegen de 80 a 90 graden komt. en met gamen vooral. bijvoorbeeld leage of ledgens en overwatch word me cpu en moederbord 90 graden. en als me cpu boven de 92 graden komt schakeld hij de beveiliging in waar ik met alles lag krijg. audio en video. en het duurt effe 10 sec cpu gaat weer naar 88 graden en ik kan weer door gaan. met gamen. maar tijdens het gamen is dit uiteraard heel irtitant. en ik weet niet echt wat ik hier aan kan doen.

(ik zit nu op de bank dit te typen me me cpu is 75 graden..... als ik game heb ik hem op de tafel staan hoor:P)

Relevante software en hardware die ik gebruik
http://www.laptopshop.nl/...45#product_specifications

temp heb ik bekeken met speccy en msi dragon gaming center

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
graag zou ik hier voor een oplossing willen vinden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar één oorzaak bedenken en waar de meeste laptops last van hebben.

Dat er te weinig ruimte is om de warmte kwijt te raken, gezien de meesten de koelsleuven aan de onderkant hebben.

Ik leg de laptop daarom ook nooit op schoot en als ik hem op tafel zet, dan schuif ik iets aan de achterkant onder de laptop, zodat er meer ruimte om te ademen is.

Dus zorg ervoor dat er voldoende ventilatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
lijkt me eerder nog een gevalletje slecht contact tussen koeling en cpu/gpu. Als hij zo warm wordt zal hij hard gaan blazen neem ik aan? Hoe warm zou je de lucht schatten die hij uitstoot als hij warm wordt tijdens normaal gebruik?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 04:23:
Ik kan maar één oorzaak bedenken en waar de meeste laptops last van hebben.

Dat er te weinig ruimte is om de warmte kwijt te raken, gezien de meesten de koelsleuven aan de onderkant hebben.

Ik leg de laptop daarom ook nooit op schoot en als ik hem op tafel zet, dan schuif ik iets aan de achterkant onder de laptop, zodat er meer ruimte om te ademen is.

Dus zorg ervoor dat er voldoende ventilatie is.
intake zit aan de onderkant. en outake zit aan de achterkant links. dus ja ik kan daar weinig aan doen ik zorg er wel voor dat er zoveel mogelijk ruimte zit tussen de outake fan en de muur als ik achter me bereu werk. maar dat kan maar maximaal 2 a cm anders moet ik een onjuiste houding aan nemen wat slecht is voor me pols.

@aminam

op idel is er niks aan de hand en voel ik niks. maar als ik game voelt het als het een sauna aan.
me fan zit dan ongeveer op 4000 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDutchRitual schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:20:
[...]

intake zit aan de onderkant. en outake zit aan de achterkant links. dus ja ik kan daar weinig aan doen ik zorg er wel voor dat er zoveel mogelijk ruimte zit tussen de outake fan en de muur als ik achter me bereu werk. maar dat kan maar maximaal 2 a cm anders moet ik een onjuiste houding aan nemen wat slecht is voor me pols.

@aminam

op idel is er niks aan de hand en voel ik niks. maar als ik game voelt het als het een sauna aan.
me fan zit dan ongeveer op 4000 rpm

En dan komt hij zuurstof te kort en kan de hitte niet kwijt.

Ik heb bij de notebooks, de rubbertjes eronder vervangen door plakpootjes van de bouwmarkt en klaar.
De hardware kost genoeg en dan zo afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:48
Wat ik bij mijn laptop heb gekocht is dit:
http://www.dvhardware.net/article41918.html
Werkt echt goed en laptop gaat niet eens meer hard blazen.
Wellicht ook een goede optie voor jou, houdt wel in dat je dan een los toetsenbord moet gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
probeer eerst eens 2 flessendoppen onder de achterkant te plaatsen. dit scheelt als vaak een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
@ hazimiz ja zo iets dacht ik ook ongeveer. maar ik denk dat ik eerst de flessendoppen ga proberen van @loki.

als dat niet werkt ga ik denk ik voor de oplossing voor @valermos.

ik laat het wel weten hoe het word met de oplossingen
Pagina: 1