[EK2016] Groep C (Duitsland, Noord-Ierland, Oekraïne, Polen)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.909 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
Fleximex schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:26:
En weer mist Milik. Slecht dat hij de bal er niet in schiet (zelfs niet eens weet te raken). Maar ook wel weer goed dat hij met dat overstapje en daarna goed positie kiezen de kans weet te creëren.

Beetje dubbel gevoel.
Hij raakt hem wel, maar vraag niet hoe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

89e minuut gaat de 1-0 vallen, let maar op.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Quad schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:30:
89e minuut gaat de 1-0 vallen, let maar op.
Of de 0-1. Het is zo'n match...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Doe maar 1-0, beter voor mijn poule, heb ik iig punten voor winst. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
Quad schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:32:
Kom ik aan met 3-1, had een veel meer open wedstrijd verwacht.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Het is ook niet echt een EK met veel doelpunten. 2-0 of 2-1 is de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Vlassie1980 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:34:
Het is ook niet echt een EK met veel doelpunten. 2-0 of 2-1 is de max.
Ik denk dat dat komt omdat de (vier beste) nummers drie ook door gaan naar de volgende ronde. Veel ploegen spelen op safe en hoeven nog niet echt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Doelpunten in grote tornooien vallen frequenter naarmate het tornooi vordert.
Quad schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:32:
Nou naar Mars met die poule. Degene die nu eerst staat, kent niks van voetbal :+

[ Voor 63% gewijzigd door Coltrui op 16-06-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
Coltrui schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:37:
Doelpunten in grote tornooien vallen frequenter naarmate het tornooi vordert.
Klopt, het is echter lastig in the schatten aangezien de Brazilianen niet mee doen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
En toch gaan die Duitsers in de blessuretijd scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Of de Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Die Duitsers hebben er een patentje op he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

De Fransen, Italianen en Engelsen ook - nou dit tornooi toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Geef de Polen half geld en ze werken twee keer zo hard. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Dít was geel, en dat trekt ie dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Duitsers 3-0 in 91,92 en 93ste minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb al bijna de hele wedstrijd het 0-0 gevoel...

Hoop dat ik het toch mis heb.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Iedereen blij. Behalve de min of meer neutrale toeschouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ajax een paar miljoen aan verkoopwaarde verloren voor Milik vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14
ik moet een cursus toto of voorspellingen volgen..

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:$ Sinds zaterdag onafgebroken in de top 3 gestaan aan het eind van de dag, maar dat houdt vandaag op :+ (was nog te laat om Oekraïne - N.Ierland in te vullen maar dat heeft uiteindelijk niks uitgemaakt :') )

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 16-06-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Fiber schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:51:
Iedereen blij. Behalve de min of meer neutrale toeschouwer.
Inderdaad dit was behoorlijk saai. Na 18 wedstrijden nog geen wedstrijd met meer dan 3 doelpunten.

In het kader van voetbal aantrekkelijker maken mogen ze wel eens een jaar een experiment doen met 10 spelers tegen 10: minder spelers op het veld geeft meer ruimte om te voetballen en hopelijk meer kansen en doelpunten. Ook hoeven clubs/landen dan -in theorie- minder salaris te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14
@apis29 Veel exacte scores voorspeld of eerder de winst/gelijkspel etc?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Waarom brengt die Löw steeds Schürrle in. Die heeft de draaicirkel van een bus (had nog eerder een geblesseerde Reus meegenomen) en die moet wat brengen als ze op de helft van de tegenstander spelen? Gomez voor Draxler had ook allang gekund en Goetze naar links ... bijv.
nwnc schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:18:
@apis29 Veel exacte scores voorspeld of eerder de winst/gelijkspel etc?
Veel 200 in het begin ja ... en de laatste dagen veel 0 en 20 :+

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 16-06-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Bespreken van de EK-pools en je teams en zo svp in [EK2016] Tweakers EK Pool 2016. Dus niet in de wedstrijdtopics.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuke quote uit de nabeschouwing van Polen - Duitsland:
Poolse fans hebben na afloop van de wedstrijd tegen Duitsland de stad verbouwd. Zover zijn er 6 huizen gestuct, 12 schuttingen geverfd en her en der wat tussenwandjes geplaatst...
Vond het ondanks de 0-0 een best vermakelijke wedstrijd. De rest vandaag heb ik niet kunnen zien, maar hier heb ik me goed zoet mee kunnen houden. En wat een kwaliteit aan voetballers loopt er dan ook rond zeg.

Vanmiddag op de radio ook nog een onbedoeld grappige uitspraak:
De Noord-Ieren spelen ultra-defensief. In de wedstrijd tegen Oekraïne hadden ze een schot op doel
Mijn eerste gedachte: mogen zij iemand uit een ander land opstellen? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 17-06-2016 00:02 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Fiber schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:42:
Wat een geklooi bij die zogenaamde wissel...
Het was me nou niet helemaal helder wat er gebeurde...de aanvoerder wou wat anders dan de coach waardoor het een puinhoop werd en de scheids daarom geel uitdeelde?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sowieso, sinds wanneer bepaald een aanvoerder of eender welke speler de opstelling?
Ik weet dat het gebeurt hoor, daar niet van, maar dat zou gewoon de coach moeten doen, zonder gezeik van spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Of het was een creatieve manier van tijdrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb de 2e helft gemist omdat ik bijna in slaap viel, ik kon mijn ogen gewoon niet meer open houden. Dit geeft toch wel wat te denken over de wedstrijd. Verder wil ik benadrukken dat ik meer van de Duitsers had verwacht. Toch zeker wel een balletje of 2, 3 er in. Als Duitsland zo bezig blijft supporter ik ze niet meer, dan hoepelen ze maar op. Volgende wedstrijd hopelijk niet zo slaapverwekkend als deze.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 15:55
Salvatron schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 01:10:
Ik heb de 2e helft gemist omdat ik bijna in slaap viel, ik kon mijn ogen gewoon niet meer open houden. Dit geeft toch wel wat te denken over de wedstrijd. Verder wil ik benadrukken dat ik meer van de Duitsers had verwacht. Toch zeker wel een balletje of 2, 3 er in. Als Duitsland zo bezig blijft supporter ik ze niet meer, dan hoepelen ze maar op. Volgende wedstrijd hopelijk niet zo slaapverwekkend als deze.
Ja,,,, daar zullen ze echt wakker van liggen, Salvatron weigert ons verder te supporten?! }:O }:O }:O

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Grappig dat mensen er zo verschillend tegenaan kunnen kijken. Ik vond het best een leuke wedstrijd, andere mensen dus slaapverwekkend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Oh was ik trouwens even vergeten te vermelden, het is niet alleen zo dat ik tijdens de 2e helft in slaap viel, maar daarnaast ook dat de TV uit viel, er waren wat problemen met de TV waardoor ik maar enkele minuten van de 2e helft heb kunnen zien. Blijkbaar was de wedstrijd zo slaapverwekkend dat zelfs de TV het liet afweten. Mijn mening dat de wedstrijd slaapverwekkend was is dus gebaseerd op de eerste helft, een paar minuutjes van de 2e helft en de eindstand die natuurlijk enorm tegenvalt. Waar was Schweini nou? Had die niet eens kunnen scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ach denk dat Duitsland en Polen beiden wel kunnen leven met dit gelijkspel. Zullen beiden 'gewoon' doorgaan in de poule...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
MarvinG schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:52:
Ach denk dat Duitsland en Polen beiden wel kunnen leven met dit gelijkspel. Zullen beiden 'gewoon' doorgaan in de poule...
Dit soort wedstrijden is imo direct te linken aan de toernooi opzet. Met 4 punten ben je zo goed als zeker door omdat de 4 beste nummers 3 (van de 6!!) ook gewoon door gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Joster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Dit soort wedstrijden is imo direct te linken aan de toernooi opzet. Met 4 punten ben je zo goed als zeker door omdat de 4 beste nummers 3 (van de 6!!) ook gewoon door gaan...
Ja vind het ook een belachelijk toernooi op deze wijze. Teveel landen, waardoor je ook kleine landen krijgt die zeer defensief gaan spelen. Daardoor heb je weinig leuke en open wedstrijden. Bovendien ook nummers 3 door, waardoor de noodzaak voor landen om echt aan te vallen er niet meer is...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

In mijn ogen niet per se te veel landen die mee doen, maar wel te veel landen die door gaan naar de volgende ronde. Drie van de vier per groep die door gaan is gewoon te veel en lokt soms berekenend voetbal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Over berekenend voetbal gesproken, ik kijk net eens naar het schema van de knock-out, Wikipedia: Europees kampioenschap voetbal 2016 , lees dan dit bericht http://www.vi.nl/nieuws/d...k-enkele-spelers-rust.htm, waarin de Duitsers wel beweren dat ze 1e willen worden, maar ik zie ze voor de 2e plaats opteren. Dat kunnen ze, een wedstrijd expres niet winnen, heb ze dat vaker zien doen of heb het in de analen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sjah schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:53:
Over berekenend voetbal gesproken, ik kijk net eens naar het schema van de knock-out, Wikipedia: Europees kampioenschap voetbal 2016 , lees dan dit bericht http://www.vi.nl/nieuws/d...k-enkele-spelers-rust.htm, waarin de Duitsers wel beweren dat ze 1e willen worden, maar ik zie ze voor de 2e plaats opteren. Dat kunnen ze, een wedstrijd expres niet winnen, heb ze dat vaker zien doen of heb het in de analen gelezen.
ik denk niet dat de duitsers tot nu toe erg tevreden kunnen zijn over de prestaties van hun basisspelers. specifiek aanvallers als Özil, Götze, Müller, Khedira overtuigen niet en het team draait aanvallend zeker niet sterk...

Als Löw nu de boel omgooit denk ik dat het minder uit taktische overwegingen is (is ook niet bepaald een sterke traditie, niet voor duitsland (*) en evenmin heeft Löw dat volgens mij ooit gedaan op een toernooi, die hing juist meestal sterk aan een vaste basiself ingespeeld te laten optreden tijdens een toernooi en dan kan het tussentijds omgooien eerder die ingespeeldheid storen)...

maar als hij het doet (en die kans is best groot) zal het vast en zeker een poging zijn het duitse aanvalsspel een beetje op gang te brengen...
Eigenlijk lijkt het me wel een interssant iets om bv de jonge Sané te laten spelen ipv de opvallend tegenvallende en vermoeid werkende Müller , en bv Can of Weigl ipv Khedira, en te kijken of jong en fris elan dan komt

*) mogelijk doel je op een 'schandelijke' wedstrijd in 1982 tussen duitsland en oostenrijk, de 'Schmach von Cordoba'... dat geld voor het duitse voetbal zelf altijd nog als zwarte bladzijde en zeker niet iets dat men als voorbeeld wil nemen... vooral omdat duitsland door een late treffer van Haan voor nederland, in de gelijktijdig lopende andere wedstrijd alsnog uitgeschakeld werd

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 21-06-2016 14:48 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26

Clush

Do as I say...

Benieuwd of N. Ierland zich kan plaatsen. Daarvoor hebben ze eigenlijk nog 1 puntje nodig tegen Duitsland straks. De Duitse aanval loopt nog niet erg gesmeerd, dus wie weet. Een verlies met klein verschil zou ook voldoende kunnen zijn, maar dat is wel penibel.

Oekraïne zal wel weer billenkoek krijgen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een beetje Duits om nu al te spelen, ik rekende op negen uur. :(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:24
Gonadan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:33:
Een beetje Duits om nu al te spelen, ik rekende op negen uur. :(
Dan heb je Kroatië - Spanje nog tegoed, ook niet verkeerd

In beide wedstrijden nu gebeurt niet heel veel. Zie het nog wel in 0-1 eindigen voor beide wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bah, jammer voor Oekraïne dit, zoveel kansen en het dan niet afmaken. Dat wordt met 0 punten naar huis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Dramatisch van Duitsland, had echt al lang 4-0 moeten staan

en inderdaad Oekraine laat het ook na zichzelf te belonen

[ Voor 34% gewijzigd door Goron op 21-06-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Noord-Ierland dus ook door als een van de nr 3's. Turkije en Albanie hebben slechtere doelsaldo's (2-4 en 1-3, NI heeft 2-2).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:06:
Noord-Ierland dus ook door als een van de nr 3's. Turkije en Albanie hebben slechtere doelsaldo's (2-4 en 1-3, NI heeft 2-2).
Wel leuk dat de Noord Ieren nog een rondje mogen blijven. De Turken mogen nog hopen en vrezen denk ik...

Morgen gaan we het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Fiber schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:43:
[...]

Wel leuk dat de Noord Ieren nog een rondje mogen blijven.
Uhm, heb me dood geergerd aan hen in de vroege avond, hebben niet eens 1x op Duitse doel geschoten, stel dwergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De Noord-Ierse keeper speelde de wedstrijd van zijn leven en door zijn werk bleef het bij 0-1, en daarmee kwalificatie. Heldendom verdient toch wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Even mijn mening geven. De duitsers hebben hard gevochten maar weinig gewonnen. De noord ieren zijn een stelletje slappelingen, als je daar met 1-0 van wint moet je je in een hoekje gaan staan schamen. Duitsland had het overwicht, dit hebben ze overal, zo ook op het voetbalveld, en ze hebben het weer gedaan als altijd: niet goed spelen, toch winnen. Boateng is mijn favoriet, eigenlijk is Schweinsteiger mijn favoriet (leuke naam, leuke kop, goede speler) maar dat sentimentele gezeik over blessures staat mij niet aan, dus kies ik voor Boateng. Nee, dit was weer amateurvoetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:43:
[...]

Wel leuk dat de Noord Ieren nog een rondje mogen blijven. De Turken mogen nog hopen en vrezen denk ik...

Morgen gaan we het weten.
Niets leuks aan. Die gasten zijn niet om aan te gluren. Kwamen totaal niet aan te pas tegen duitsland (okay, dat is geen schande an sich), fysiek waren ze absoluut niet in staat dat bij te benen.

De hele opzet is een gedrocht waar de meeste nummer drie's nog door kunnen gaan.

Zo'n ploeg als N-I die doorgaat maakt het nog triester dat Nederland er niet bij is al hebben we dat natuurlijk aan onszelf te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jullie hebben op zich best gelijk maar ik ben vaak een fan van de underdog en die (Noord-)Ierse supporters zijn zo leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 15:55
Salvatron schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 06:00:
Even mijn mening geven. De duitsers hebben hard gevochten maar weinig gewonnen. De noord ieren zijn een stelletje slappelingen, als je daar met 1-0 van wint moet je je in een hoekje gaan staan schamen. Duitsland had het overwicht, dit hebben ze overal, zo ook op het voetbalveld, en ze hebben het weer gedaan als altijd: niet goed spelen, toch winnen. Boateng is mijn favoriet, eigenlijk is Schweinsteiger mijn favoriet (leuke naam, leuke kop, goede speler) maar dat sentimentele gezeik over blessures staat mij niet aan, dus kies ik voor Boateng. Nee, dit was weer amateurvoetbal.
Boateng is gewoon een fucking tank, ik las voor de wedstrijd dat hij vroeger bespuugd werd door mensen die hem neger noemde enzo. Heerlijk om te zien dat hij ze nu allemaal uitlacht en gewoon de beste verdediger ter wereld is(?).

Ik zat me dood te ergeren aan Götze, die had er verdorie 4 in moeten schieten. De keeper keepte niet goed, ze schoten gewoon kut in. Als je die bal 5x lobt, heeft die keeper geen grijntje goed gedaan. Als N-Ierland nu 1-1 maakte, dan had je mogen klagen over scorend vermogen, maar nu niet. Winnen = winnen, daar mogen wij hier nog iets van leren, want het zal de Duitsers geen reet uitmaken. Ja helaas wel voor die bedroevende analisten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:56:
Jullie hebben op zich best gelijk maar ik ben vaak een fan van de underdog en die (Noord-)Ierse supporters zijn zo leuk...
natuurlijk, het heeft wel wat charme maar voetbaltechnisch is het niet geweldig :)
Wales bijvoorbeeld heeft wel m'n interesse gevat.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 22-06-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Josua Kimmich viel me echt erg positief op, alhoewel dat geen vleugelverdediger is, maar een defensieve middenvelder die afgelopen seizoen ook central verdedigend speelde (en erg hoge passquotes haalde, 92,6%).
in deze wedstrijd kwam hij als rechtsback juist ook opbouwend erg sterk over, imho ook sterker dan Höwedes (die echter vermoedelijk tegen de sterkere tegenstanders ).. deed een beetje denken aan het spel van Lahm vroeger, die duitsland nu duidelijk mist in de opbouw.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:16
Duitsland speelde gewoon zwak. Er werden genoeg kansen gecreëerd, maar daar deden ze heel weinig mee. Ik hoop dat dit komt omdat ze hun krachten aan het sparen zijn voor de meer belangrijke wedstrijden in dit toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Le Enfant! schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:06:
Duitsland speelde gewoon zwak. Er werden genoeg kansen gecreëerd, maar daar deden ze heel weinig mee.
Maar dat is dan geen zwak voetbal, om zoveel grote kansen te krijgen moet je natuurlijk wel zelf goed combineren en gepositioneerd staan.

Het afmaken is zwak, specifiek Götze viel weer niet positief op (en werd idd opvallend vroeg gewisseld en in zn blik zag je ook de boosheid, enkel is Schürle ook bepaald geen afmaker... ik blijf en beetje hopen dat Sané een kans krijgt).

evenzeer weinig effectief was Müller, maar die heeft an sich een sterke positie en zal niet zo snel uit de basiself vallen, wel opvallend dat hij nog nooit op een EK gescoord heeft, terwijl hij wel 10x op WKs scoorde.

Bij Müller kreeg ik wel de indruk dat hij veel actiever kon spelen dan voorgaande wedstrijden waar hij een beetje opgesloten zat in een systeem dat hem niet lag,
Nu had hij veel runs en was ook een belangrijke factor in de goal van gomez, waarvoor hij de assist leverde en eigenlijk de opzet door een scherpe run in het centrum.

De goals komen dan vanzelf wel bij hem en juist hij heeft ook de neiging vooral beter te spelen tegen sterke tegenstanders, waarbij hij kan profiteren doordat hij dan meer ruimte heeft (en zn specifieke fysieke 'sleur'-spel komt dan vaak beter uit tegen verdedigers die zelf ook meer opbouwend doen en vooruitspelen dan bv Ierse centrale houwdegens die hem vooral blokkeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.