Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:19
Ik ben opzoek naar een kleine accu dat al voorzien is van beveiligingscircuits et cetera. Oftewel ik kan de accu opladen met 5v (vanuit een usb poort) en krijg van de accu een 5v aangeboden. Indien de accu te ver ontladen is dan krijg ik simpel weg geen spanning meer. Ik wil geen (ingewikkelde) IC moeten gebruiken om betrouwbaar en robuust een accu te kunnen gebruiken.

Weten jullie waar ik naar opzoek ben?

Formaat: Ongeveer rond de 40mm * 60mm * 10mm. Mag ook afwijken van dit formaat, maar dan hebben jullie een beetje een idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Volgens mij ben je gewoon op zoek naar een kleine powerbank dan?

1e googlehit op "mini powerbank"

[ Voor 63% gewijzigd door mcDavid op 01-06-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Close, but no cigar - Dat is geen powerbank, maar een bouwpakketje om met een eigen accu een powerbank te maken. (Hier een goedkopere versie)
Maar dat kan, als TS handig genoeg met een soldeerbout is, juist van pas komen - om een telefoonaccu van de gewenste afmetingen te laten doen wat TS wil.

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:19
Het is voor een elektronica projectje (was handig geweest om te vermelden). Oftewel een powerbank is niet handig i.v.m. het formaat en de onnodige ruimte die het inneemt. Uiteraard kan ik het uit elkaar halen, maar volgens mij bestaat hier ook wel een net productje voor. Daarnaast ben ik niet altijd even enthousiast over de Chinese kwaliteit van zulk soort "zooi".

De suggestie om een telefoon accu te gebruiken vind ik een hele goede!

Ik heb zelf nog even zitten zoeken en eigenlijk ben ik opzoek naar zoiets: https://www.adafruit.com/product/258

Dit bevat een laad en ontlaad circuit en kan direct gebruikt worden. Nog suggesties waar dit goedkoop aangeschaft kan worden.