Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 773649

Ik had problemen met Cerber ransomware en ShadowExplorer (http://openmessenger.de/viren/cerber/) bespaarde meer dan 50% van mijn bestanden!

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 773649 op 21-07-2016 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 19:31

ongekend41

Division Brabant

Cerber (1&2) is gekraakt. Decryptie-tool is hier te vinden.

edit 18-8-16: De Cerber-bakkers hebben hun fout hersteld waardoor decryptie momenteel niet mogelijk is. :(

[ Voor 46% gewijzigd door ongekend41 op 18-08-2016 17:58 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430265

Heb ook een familielid die met dit virus op haar laptop zit. Iemand hier soms nog meer info over mbt het decrypteren van de bestanden?
Blijkbaar zitten ze ondertussen al aan v4 van Cerber en na wat gegoogle lijkt er nog geen oplossing te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 430265 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:34:
Heb ook een familielid die met dit virus op haar laptop zit. Iemand hier soms nog meer info over mbt het decrypteren van de bestanden?
Blijkbaar zitten ze ondertussen al aan v4 van Cerber en na wat gegoogle lijkt er nog geen oplossing te zijn :(
Geen idee of het wat is maar kwam dit laatst tegen: https://sectricity.com/nl...f/ransomware-data-herstel

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:09
Anoniem: 430265 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:34:
ik zal je succes wensen. (misschien helpt dat een beetje met emotionele steun.)
8dec kwam CERBER langs bij mij. (niet persoonlijk, zo dom ben ik niet. lol)

WOW, wat ging dat rap. (is misschien maar goed ook, als het langzaam was gegaan, dan had het probleem ook in de backups gezeten en was het probleem niet te overzien voor mij.)
hoe de besmetting is binnen gekomen is niet duidelijk. (gebruikers weten natuurlijk van geen kwaad, ja duhhh)
het was in ieder geval geen verzie 1 of 2.

virus verwijderd en op de server alle backups terug gezet om het op te lossen. (4 uur werk verloren)
maar helaas heeft dit niet alles kunnen oplossen, maar gelukkig was het te overzien.
dit heeft voor mij de zaak even gesloten, maar blij word ik hier niet van.
(er blijft een gevoel van het zwaard van Damocles hangen. :-( )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 874317

Op deze website is een hulpmiddel om de laatste versie Cerber verwijderen http://sureshotsoftware.com/guides/cerber-help-help-help/. Net als avast.lab het met succes getest .. 8)7
Pagina: 1 2 Laatste