Toon posts:

laptop gaat random in slaap mode window 8.1 en windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo tijdens het gebruik van laptop valt mijn laptop de heletijd in slaap dit gebeurt alleen in windows 8.1 en windows 10. heeft iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen

dit is mijn laptop pricewatch: Toshiba L850-1Z2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:59:
hallo tijdens het gebruik van laptop valt mijn laptop de heletijd in slaap dit gebeurt alleen in windows 8.1 en windows 10. heeft iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen

dit is mijn laptop pricewatch: Toshiba L850-1Z2
jij heb waarschijnlijk wel een schermbeveiliging op staan !
rechts klik op start > configuratiescherm > persoonlijke instellingen > schermbeveiliging
zet de schermbeveiliging uit ... bevestigen met toepassen en ok

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 05:35:
[...]

jij heb waarschijnlijk wel een schermbeveiliging op staan !
rechts klik op start > configuratiescherm > persoonlijke instellingen > schermbeveiliging
zet de schermbeveiliging uit ... bevestigen met toepassen en ok

Klik op de afbeelding voor een grotere versie
hoezo zou dit alleen maar gebeuren als ik windows 8.1 of 10 erop installeer? op dit moment heb ik windows 8 en er gebeurt niks.. en als dit niet werkt moet ik dan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:40:
[...]

hoezo zou dit alleen maar gebeuren als ik windows 8.1 of 10 erop installeer? op dit moment heb ik windows 8 en er gebeurt niks.. en als dit niet werkt moet ik dan doen?

Het probleem doet zich al een tijdje voor, of het beeld loopt vast of gaat spontaan in slaapstand, dir gebeurt meestal na een update of upgrade, gezien de verkeerde drivers of firmware wordt geïnstalleerd.

Mocht het weer gebeuren, stuur even een berichtje en lopen we er even doorheen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Het probleem doet zich al een tijdje voor, of het beeld loopt vast of gaat spontaan in slaapstand, dir gebeurt meestal na een update of upgrade, gezien de verkeerde drivers of firmware wordt geïnstalleerd.

Mocht het weer gebeuren, stuur even een berichtje en lopen we er even doorheen. ;)
is goed! ben nu weer bezig met het installeren van windows 8.1 bedankt voor jouw snelle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:54:
[...]

is goed! ben nu weer bezig met het installeren van windows 8.1 bedankt voor jouw snelle reacties

Als je klaar bent, gelijk onderstaande link gebruiken om naar de juiste drivers te laten zoeken.

https://downloadcenter.intel.com/

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moet zo te zien redelijk wat updates installeren sinds ik sommige updates moest hidden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:15:
moet zo te zien redelijk wat updates installeren sinds ik sommige updates moest hidden
Had ik al wel verwacht en laten we hopen, dat het geholpen heeft.

Hou me op de hoogte svp! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan trouwens nergens schermbeveiligingen vinden op mijn laptop ik heb trouwens alles op engels staan
ik ga naar control panel -Personalization daarna vind ik niets dat iets te maken heeft met de scherm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:51:
ik kan trouwens nergens schermbeveiligingen vinden op mijn laptop ik heb trouwens alles op engels staan
ik ga naar control panel -Personalization daarna zie ik niks met secrurity staan

Staat alles in het Engels?

Onder configuratiescherm, kun je de taal veranderen.

YouTube: 2.24 - Windows 8.1 - Klok, Taal en regio

Ik blijf in de buurt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:11:
[...]

Staat alles in het Engels?

Onder configuratiescherm, kun je de taal veranderen.

YouTube: 2.24 - Windows 8.1 - Klok, Taal en regio

Ik blijf in de buurt! :)
oh scherm beveiliging is screen saver lol derpderp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:15:
[...]

oh scherm beveiliging is screen saver lol derpderp

Hahaha...of course...zet alles eerst in het Nederlands svp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:19:
[...]

hmmm meestal valt mijn laptop tijdens de installatie al in slaap for some reason... maar nu gaat alles nog goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:26:
[...]

hmmm meestal valt mijn laptop tijdens de installatie al in slaap for some reason... maar nu gaat alles nog goed!

Het is en kwestie van het doordrukken van de drivers om ze geïnstalleerd te krijgen en in de tussentijd kan hij nog wel eens moeilijk doen.

Laten we hopen op het beste... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah rip hij viel zojuist in slaap. ben nu bij setting up a few more things. mijn laptop viel 3 keer inslaap ofzo...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:32:
ah rip hij viel zojuist in slaap. ben nu bij setting up a few more things. mijn laptop viel 3 keer inslaap ofzo...

Gooi anders nog eens dat tooltje er over heen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:44:
[...]

Gooi anders nog eens dat tooltje er over heen... :)
welke tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probeer wel als de windows 8.1 installatie is voltooid... maar dat duurt wel eventjes sinds die na elke minuut in slaap valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:49:
[...]

probeer wel als de windows 8.1 installatie is voltooid... maar dat duurt wel eventjes sinds die na elke minuut in slaap valt

Helemaal goed, want anders loopt het zeker mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:53:
[...]

Helemaal goed, want anders loopt het zeker mis!
ik moest alleen mijn intel procesor update en ik heb mijn screen saver uit gedaan maar mijn laptop blijft in slaap vallen zelfs tijdens het opstarten.... en mijn laptop is opeens erg traag

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 14:17
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:57:
[...]

ik moest alleen mijn intel procesor update en ik heb mijn screen saver uit gedaan maar mijn laptop blijft in slaap vallen zelfs tijdens het opstarten.... en mijn laptop is opeens erg traag
Kijk eens of je onder power management de optie hebt wat "closing the lid" doet.
Zet die niet op slaapstand maar op "niets doen" en dan kijken wat er gebeurt. Wat het zou kunnen zijn is dat het magneetje (of de klemmetjes, weet niet of je laptop een schuifje heeft om 'm te openen) registreert dat de klep dicht zou zijn, zelfs al is dat niet zo.

Ik weet niet of dat standaard in Windows 8 uitstaat, maar 't is het proberen waard.
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:19:
[...]

Vreemde tip... Wat nou als de TS alles in het Engels wil hebben? Ik heb mijn werklaptop en privelaptop ook in het Engels staan, als je dan een foutmelding tegenkomt en daar op zoekt heb je pakweg 10000x zoveel hits op google die daadwerkelijk nuttig zijn.
Lekker nuttig als zijn laptop al in slaapstand gaat tijdens installatie van Windows zelf. Daarnaast; heb je wel eens gezien hoe traag dat programma daadwerkelijk drivers binnenhaalt nadat hij er meerdere minuten over heeft gedaan om de boel te zoeken? Weet je ook wat er gebeurt met je drivers als je een installatie doet en halverwege gaat je laptop in slaapstand?

Deze tip is toch wel de makkelijkste manier om corrupte drivers te krijgen, dan kan je weer opnieuw Windows gaan lopen installeren. Daarnaast; welke driver zou zorgen voor die slaapstand terwijl Windows nog aan het booten is, denk je? Volgens mij zijn er nauwelijks drivers die dat doen; laat staan als die driver mist dat de laptop dan maar besluit te gaan slapen.

[ Voor 47% gewijzigd door Merethil op 03-06-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:08:
[...]

Kijk eens of je onder power management de optie hebt wat "closing the lid" doet.
Zet die niet op slaapstand maar op "niets doen" en dan kijken wat er gebeurt. Wat het zou kunnen zijn is dat het magneetje (of de klemmetjes, weet niet of je laptop een schuifje heeft om 'm te openen) registreert dat de klep dicht zou zijn, zelfs al is dat niet zo.

Ik weet niet of dat standaard in Windows 8 uitstaat, maar 't is het proberen waard.

[...]

Vreemde tip... Wat nou als de TS alles in het Engels wil hebben? Ik heb mijn werklaptop en privelaptop ook in het Engels staan, als je dan een foutmelding tegenkomt en daar op zoekt heb je pakweg 10000x zoveel hits op google die daadwerkelijk nuttig zijn.

[...]

Lekker nuttig als zijn laptop al in slaapstand gaat tijdens installatie van Windows zelf. Daarnaast; heb je wel eens gezien hoe traag dat programma daadwerkelijk drivers binnenhaalt nadat hij er meerdere minuten over heeft gedaan om de boel te zoeken? Weet je ook wat er gebeurt met je drivers als je een installatie doet en halverwege gaat je laptop in slaapstand?

Deze tip is toch wel de makkelijkste manier om corrupte drivers te krijgen, dan kan je weer opnieuw Windows gaan lopen installeren. Daarnaast; welke driver zou zorgen voor die slaapstand terwijl Windows nog aan het booten is, denk je? Volgens mij zijn er nauwelijks drivers die dat doen; laat staan als die driver mist dat de laptop dan maar besluit te gaan slapen.
Ja dat had ik al uit staan voordat ik windows 8 installeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Ja dat had ik al uit staan voordat ik windows 8 installeerde
Weet je zeker dat het niet weer aanstaat sinds de nieuwe installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja want ik had de klep van mijn laptop al eens dicht gedaan en toen gebeurde er nix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:00:
Ja want ik had de klep van mijn laptop al eens dicht gedaan en toen gebeurde er nix
Heb je al eens geprobeerd op te starten op de batterij, zonder adapter aangesloten? Er zijn wat fora op 't web te vinden die op die manier de boel wel werkend krijgen. Zodra ze dan in Windows zijn gaat 't opeens wel zonder dat de laptop automatisch in sleepmode gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nee maar de accu is ingebouwd in mijn laptop dus dan moet ik even kijken hoe ik die eruit krijg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:17:
Hmmm nee maar de accu is ingebouwd in mijn laptop dus dan moet ik even kijken hoe ik die eruit krijg
Nee, juist opstarten op alleen de accu, zonder adapter aangesloten.
Dus stekker uit de muur, laptop alleen opstarten op de energie die er nu in de accu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh dan had ik het verkeerd begrepen is goed dan ga ik dat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Nee, juist opstarten op alleen de accu, zonder adapter aangesloten.
Dus stekker uit de muur, laptop alleen opstarten op de energie die er nu in de accu zit.
Wauw dat werkte... Dat is super gek. enige idee hoe dat komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:33:
[...]

Wauw dat werkte... Dat is super gek. enige idee hoe dat komt?
Het lijkt erop dat de voeding dan te weinig stroom levert (waarschijnlijk daarom ook dat je systeem zo traag werkte).
Waarom het dan wel op Windows 8 werkt snap ik weer niet. Misschien dat Windows 8.1 en hoger een systeem ingebouwd heeft dat stroomsterkte in de gaten houdt en daarop triggert?

Heb je toevallig een andere adapter om 't mee te proberen oid?
De uitleg op de andere fora was ook niet anders dan "het werkt, maar we weten niet waarom" dus de logica ontgaat mij ook een beetje...

Edit:
Eventueel kan je even kijken wat het event log zegt. Makkelijkst is om dan even te timen wanneer je de fout simuleert door je laptop op te starten zoals je eerst probeerde, daarna wanneer hij in slaapstand is gegaan zet je hem weer aan op een manier die wel werkt. Daarna event log checken voor die specifieke tijdstippen waarop 't misging en kijken wat er daar gelogged is.

[ Voor 22% gewijzigd door Merethil op 03-06-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:37:
[...]

Het lijkt erop dat de voeding dan te weinig stroom levert (waarschijnlijk daarom ook dat je systeem zo traag werkte).
Waarom het dan wel op Windows 8 werkt snap ik weer niet. Misschien dat Windows 8.1 en hoger een systeem ingebouwd heeft dat stroomsterkte in de gaten houdt en daarop triggert?

De uitleg op de andere fora was ook niet anders dan "het werkt, maar we weten niet waarom" dus de logica ontgaat mij ook een beetje...

Edit:
Eventueel kan je even kijken wat het event log zegt. Makkelijkst is om dan even te timen wanneer je de fout simuleert door je laptop op te starten zoals je eerst probeerde, daarna wanneer hij in slaapstand is gegaan zet je hem weer aan op een manier die wel werkt. Daarna event log checken voor die specifieke tijdstippen waarop 't misging en kijken wat er daar gelogged is.
lijkt me sterk dat mijn adapter te weinig stroom levert het is nog steeds de orginale oplader die ik erbij heb gekregen. is zou de volgende advies van jouw volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:37:
[...]

Edit:
okay.... mijn laptop zit op het netstroom en for some reason valt hij niet meer in slaap.... fcking mind fcked
maar het is wel nog even sloom

edit
ik heb tevroeg gejuicht..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:43:
[...]

okay.... mijn laptop zit op het netstroom en for some reason valt hij niet meer in slaap.... fcking mind fcked
maar het is wel nog even sloom

edit
ik heb tevroeg gejuicht..
Wat zegt het event log van het moment dat hij uitviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:41:
[...]

Wat zegt het event log van het moment dat hij uitviel?
ik kom nu pas achter dat ik nog nooit de event viewer heb open gemaakt..
dus heb geen idee waarnaar ik moet kijken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:06:
[...]

ik kom nu pas achter dat ik nog nooit de event viewer heb open gemaakt..
dus heb geen idee waarnaar ik moet kijken
In het event log heb je meerdere tabs, onder "Windows logs" heb je "System". Maak even een screenshot van eventuele errors of warnings die je rond de tijd van in slaap gaan van je laptop kan vinden.
Ze zijn vrij makkelijk te herkennen aan de gele/rode icoontjes en natuurlijk het tijdstip waarop het gebeurde. Als je erop klikt komt onderin een duidelijkere uitleg van een eventuele fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:15:
[...]

In het event log heb je meerdere tabs, onder "Windows logs" heb je "System". Maak even een screenshot van eventuele errors of warnings die je rond de tijd van in slaap gaan van je laptop kan vinden.
Ze zijn vrij makkelijk te herkennen aan de gele/rode icoontjes en natuurlijk het tijdstip waarop het gebeurde. Als je erop klikt komt onderin een duidelijkere uitleg van een eventuele fout.
mag ik uw mail adress hebben? ik heb ook de events opgeslagen zodat u ze kunt bekijken. en ik heb nog iets opmerkelijks mee gekregen en dat is dat mijn usb super warm werd toen ik de events en de foto's erop sloeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:46:
[...]

mag ik uw mail adress hebben? ik heb ook de events opgeslagen zodat u ze kunt bekijken. en ik heb nog iets opmerkelijks mee gekregen en dat is dat mijn usb super warm werd toen ik de events en de foto's erop sloeg
Je zou ze eventueel op dropbox oid kunnen zetten in een public map en dan hier delen. Als ik dan niets kan vinden, dan een ander misschien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:51:
[...]

Je zou ze eventueel op dropbox oid kunnen zetten in een public map en dan hier delen. Als ik dan niets kan vinden, dan een ander misschien wel ;)
smartypants lol. ik hoop dat je deze link geopent krijgt
https://www.dropbox.com/s...EjxOZ5pcT1iq1rGLWTCa?dl=0

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Ik heb even rondgegoogled en het lijkt erop dat het HDD of RAM is, kan je een S.M.A.R.T test doen met iets als HDTune oid?
Tevens even je RAM testen (eventueel één balkje eruit en kijken of dat werkt, zo niet, andere eruit en deze er weer in)

Er is ook één thread die aanraadt hibernate uit te zetten, maar ik vraag me af of dat in jouw geval gaat werken (weet niet eens of 't aanstaat).
Alle opties zijn in ieder geval even aan te raden te testen.

Verder heb ik wel één melding gezien die ontstond door een brakke voeding, maar zoals je al zei is dit de adapter die je erbij kreeg en 't zou wel heel gek zijn als die opeens een probleem zou geven (al kan het zijn dat de adapter te weinig prik levert omdat de laptop opeens meer vereist en de adapter al wat ouder is oid).
Maar adapter vervangen zou ik pas als laatste poging wagen. Wel lijkt het me een mogelijke oplossing gezien je op alleen accu-kracht geen problemen had, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:14:
[...]

Ik heb even rondgegoogled en het lijkt erop dat het HDD of RAM is, kan je een S.M.A.R.T test doen met iets als HDTune oid?
Tevens even je RAM testen (eventueel één balkje eruit en kijken of dat werkt, zo niet, andere eruit en deze er weer in)

Er is ook één thread die aanraadt hibernate uit te zetten, maar ik vraag me af of dat in jouw geval gaat werken (weet niet eens of 't aanstaat).
Alle opties zijn in ieder geval even aan te raden te testen.

Verder heb ik wel één melding gezien die ontstond door een brakke voeding, maar zoals je al zei is dit de adapter die je erbij kreeg en 't zou wel heel gek zijn als die opeens een probleem zou geven (al kan het zijn dat de adapter te weinig prik levert omdat de laptop opeens meer vereist en de adapter al wat ouder is oid).
Maar adapter vervangen zou ik pas als laatste poging wagen. Wel lijkt het me een mogelijke oplossing gezien je op alleen accu-kracht geen problemen had, toch?
dus met de programma hd tune pro(http://www.hdtune.com/download.html) kan ik een smart test uitvoeren?
het is niet echt helder wat je bedoelt met een balkje eruit halen :S
mijn hibernate staat inderdaad aan
en ik had inderdaad geen problemen als mijn laptop op de accu loopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:24:
[...]

dus met de programma hd tune pro(http://www.hdtune.com/download.html) kan ik een smart test uitvoeren?
het is niet echt helder wat je bedoelt met een balkje eruit halen :S
mijn hibernate staat inderdaad aan
en ik had inderdaad geen problemen als mijn laptop op de accu loopt
Heb je een of twee balkjes RAM in je laptop? Want anders gaat het eruit halen van een balkje niet werken, als je er maar een hebt.

Kan je hibernate uitzetten en het opnieuw proberen?

En idd, hdtune Pro (ook de x dagen Trial) kan je de SMART waardes van je hardeschijf laten zien, staat onder Health als je de juiste schijf hebt geselecteerd in dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:27:
[...]

Heb je een of twee balkjes RAM in je laptop? Want anders gaat het eruit halen van een balkje niet werken, als je er maar een hebt.

Kan je hibernate uitzetten en het opnieuw proberen?

En idd, hdtune Pro (ook de x dagen Trial) kan je de SMART waardes van je hardeschijf laten zien, staat onder Health als je de juiste schijf hebt geselecteerd in dat programma.
ik heb geen idee hoeveel bakjes ram ik heb er zit in totaal 8gb ram in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:35:
[...]

ik heb geen idee hoeveel bakjes ram ik heb er zit in totaal 8gb ram in
Dan zou ik eerst de andere zaken checken, voor het verwisselen van de rambalkjes moet je namelijk de laptop openschroeven.
Heb je HDTune al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Dan zou ik eerst de andere zaken checken, voor het verwisselen van de rambalkjes moet je namelijk de laptop openschroeven.
nee nog niet maar ik ga nu slapen. maar bedankt dat voor alle moeite ik waardeer dit echt _/-\o_ _/-\o_ ik ga morgen verder met de tips die ik van jouw gekregen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:51:
[...]

moest ik de benchmark testen?
de testen die ik op het programma zie zijn: info benchmark, benchmark disk monitor, health, error scan,AAM, random acces, folder usage en een extra scan maar daar staat geen smart scan erbij
edit
health is zo te zien de smart scan
edit:
hoe run je een smart scan? hij updated alleen dingen geen idee of dat dezelfde dingen zijn
edit:
heeft niet geholpen probeer nu de ram bakjes eruit te halen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:35:
[...]

moest ik de benchmark testen?
de testen die ik op het programma zie zijn: info benchmark, benchmark disk monitor, health, error scan,AAM, random acces, folder usage en een extra scan maar daar staat geen smart scan erbij
edit
health is zo te zien de smart scan
edit:
hoe run je een smart scan? hij updated alleen dingen geen idee of dat dezelfde dingen zijn
edit:
heeft niet geholpen probeer nu de ram bakjes eruit te halen
Een SMART "scan" is inderdaad gewoon wat je ziet onder het tabblad "health" (zoals ik al zei in één van mijn vorige posts). Wat de waardes inhouden zijn of je schijf nog goed in orde is. Kan je een screenshot maken van dat tabblad open voor je schijf waar Windows op staat?

Het is inderdaad niet iets wat je probleem zou moeten verhelpen, het is een scan om te zien of de hardeschijf nog goed in orde is. Als deze niet goed in orde is, dan zou het vervangen van de hardeschijf je probleem kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Een SMART "scan" is inderdaad gewoon wat je ziet onder het tabblad "health" (zoals ik al zei in één van mijn vorige posts). Wat de waardes inhouden zijn of je schijf nog goed in orde is. Kan je een screenshot maken van dat tabblad open voor je schijf waar Windows op staat?

Het is inderdaad niet iets wat je probleem zou moeten verhelpen, het is een scan om te zien of de hardeschijf nog goed in orde is. Als deze niet goed in orde is, dan zou het vervangen van de hardeschijf je probleem kunnen oplossen.
ik heb de ram kaart eruit gehaald helaas viel mijn laptop alweer in slaap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:22:
[...]

ik heb de ram kaart eruit gehaald helaas viel mijn laptop alweer in slaap..
Dan is dat niet het probleem. Probeer even wat ik net beschreef, maak een screenshot van de SMART-waardes en post die hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:23:
[...]

Dan is dat niet het probleem. Probeer even wat ik net beschreef, maak een screenshot van de SMART-waardes en post die hier.
https://www.dropbox.com/s...EjxOZ5pcT1iq1rGLWTCa?dl=0
screen shots heten 04juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Het lijkt niet te liggen aan je hardeschijf, dus dat is ook prima. Kan je proberen wat er gebeurt als je Hiberrnate uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:28:
[...]

Het lijkt niet te liggen aan je hardeschijf, dus dat is ook prima. Kan je proberen wat er gebeurt als je Hiberrnate uitzet?
ik heb slaapstand en de hibernate optie al uit gezet. helaas krijg ik dezelfde resultaten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:29:
[...]

ik heb slaapstand en de hibernate optie al uit gezet. helaas krijg ik dezelfde resultaten :/
Dan denk ik dat het toch aan de adapter ligt, aangezien hij wel goed werkt op alleen de accu. Ken je iemand die dezelfde laptop gebruikt of een soortgelijke? Dan kan je misschien even testen met hun adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:31:
[...]

Dan denk ik dat het toch aan de adapter ligt, aangezien hij wel goed werkt op alleen de accu. Ken je iemand die dezelfde laptop gebruikt of een soortgelijke? Dan kan je misschien even testen met hun adapter.
ik heb wel een universeel adapter ergens liggen kan ik dat ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je je firmware/BIOS/UEFI al eens bijgewerkt? Laptops hebben naast de normale BIOS/UEFI ook een Embedded Controller die dingen als batterij/lid/keyboard/power management doet, als die een beetje brak is kan Windows wel allerlei commando's sturen, maar als die controller het niet doet of het verkeerd doet maakt het niet zo veel uit en gaat het gewoon mis.

Mocht het zo zijn dat de fabrikant dat door heeft, dan is er een kans dat er een firmware update voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:33:
[...]

ik heb wel een universeel adapter ergens liggen kan ik dat ook gebruiken?
Op zich zou dat moeten werken, moet je alleen even goed kijken naar hoeveel volt die lader levert (je wilt niet teveel leveren). En natuurlijk de juiste aansluiting gebruiken voor je laptop.
johnkeates schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:34:
Heb je je firmware/BIOS/UEFI al eens bijgewerkt? Laptops hebben naast de normale BIOS/UEFI ook een Embedded Controller die dingen als batterij/lid/keyboard/power management doet, als die een beetje brak is kan Windows wel allerlei commando's sturen, maar als die controller het niet doet of het verkeerd doet maakt het niet zo veel uit en gaat het gewoon mis.

Mocht het zo zijn dat de fabrikant dat door heeft, dan is er een kans dat er een firmware update voor gemaakt is.
Dit is ook nog een optie. Ik had niet stilgestaan bij de BIOS updates, maar als je laptop inderdaad ook al in slaapstand gaat tijdens booten dan ligt dat vaak vóór enige driver wordt ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Even snel op de site van Toshiba gekeken, 6.80-WIN is de laatste versie die ze hebben, die is uit 2014. Hoewel het dan niet heel aannemelijk is dat er tussen nu en dan een bug bijgekomen is kan het natuurlijk dat er een datum-based bug in zit, of een lifetimer based bug, en dan helpt het wel.

Eigenlijk is alles met Windows wel te vergeten qua debugging, om dat het voor dat het OS controle heeft al mis gaat.

Dan houden we over:

- BIOS / UEFI
- EC (embedded controller)
- Power controllers (DC-DC, charge controllers)
- Zekeringen (bijv. resettable, temperatuur-based enz.)
- Connectors die niet goed vast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:45:
Even snel op de site van Toshiba gekeken, 6.80-WIN is de laatste versie die ze hebben, die is uit 2014. Hoewel het dan niet heel aannemelijk is dat er tussen nu en dan een bug bijgekomen is kan het natuurlijk dat er een datum-based bug in zit, of een lifetimer based bug, en dan helpt het wel.

Eigenlijk is alles met Windows wel te vergeten qua debugging, om dat het voor dat het OS controle heeft al mis gaat.

Dan houden we over:

- BIOS / UEFI
- EC (embedded controller)
- Power controllers (DC-DC, charge controllers)
- Zekeringen (bijv. resettable, temperatuur-based enz.)
- Connectors die niet goed vast zitten
mijn laptop staat niet bij de bios opties op deze site
http://www.toshiba.eu/support/bios/

Product, Accessory or Service Type*: archive

Family: satelite

Series: satelite L series

Model l50

maar het gaat maar t/m l40

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Hij staat er wel ;-) Maar je zoekt denk ik verkeerd. Welke BIOS versie staat er nu op?

Voor de BIOS: ga naar http://www.toshiba.nl/support/drivers/

en vul de velden als volgt in:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BrcBfqX.png

[ Voor 46% gewijzigd door johnkeates op 04-06-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
biosversion date is toshiba 1.90,19-09-2014
mijn laptop is trouwens erg warm dat merkte ik zojuist en ik heb niks open staan
en ik moet trouwens werken ik ben over 2 uur terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens het programma was mijn bios up to date ofja het ding was van dezelfde datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:16:
volgens het programma was mijn bios up to date ofja het ding was van dezelfde datum
Al geprobeerd met je universele adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:07:
[...]

Al geprobeerd met je universele adapter?
jja helaas hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Dan ben ik bang dat je toch moet gaan kijken of je nog garantie kan claimen. Er lijkt iets niet goed te zitten maar 't is heel lastig iets vinden wat er nog niet is geprobeerd op de event log errors die je toonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Heb je toevallig een andere HDD liggen, waarmee je een schone installatie kan doen? Kan natuurlijk ook op de huidige, maar dan ben je alles kwijt op de C:\ partitie.

Zit er geen sluiting bij je Power en/of Hibernate knop? Of zitten deze kabels wel goed vast in het moederbord(lastig te checken bij een laptop). Ik zou niet teveel sleutelen als je nog garantie hebt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:03:
[...]

Dan ben ik bang dat je toch moet gaan kijken of je nog garantie kan claimen. Er lijkt iets niet goed te zitten maar 't is heel lastig iets vinden wat er nog niet is geprobeerd op de event log errors die je toonde.
ja ik heb het al eens eerder terug gestuurd maar ik kreeg de hele tijd dezelfde probleem en wat moet ik in de event log doen? die had je toch al in gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jumpman schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:11:
Heb je toevallig een andere HDD liggen, waarmee je een schone installatie kan doen? Kan natuurlijk ook op de huidige, maar dan ben je alles kwijt op de C:\ partitie.

Zit er geen sluiting bij je Power en/of Hibernate knop? Of zitten deze kabels wel goed vast in het moederbord(lastig te checken bij een laptop). Ik zou niet teveel sleutelen als je nog garantie hebt.
ik heb helaas alleen maar een hdd van 750gb op mijn laptop en met windows 8 loopt hij wel normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:25:
[...]

ja ik heb het al eens eerder terug gestuurd maar ik kreeg de hele tijd dezelfde probleem en wat moet ik in de event log doen? die had je toch al in gekeken?
Als je goed zou lezen las je dus dit: Helaas zijn er weinig andere dingen die we nog kunnen proberen, we hebben alles al geprobeerd dat bekend staat als een potentiële oplossing aan de hand van wat we in het logboek zagen.

Ik zou kijken of je hem nog kan terugsturen voor reparatie. Als je dat liever niet wil, dan weer Windows 7 of 8 gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:33:
[...]

Als je goed zou lezen las je dus dit: Helaas zijn er weinig andere dingen die we nog kunnen proberen, we hebben alles al geprobeerd dat bekend staat als een potentiële oplossing aan de hand van wat we in het logboek zagen.

Ik zou kijken of je hem nog kan terugsturen voor reparatie. Als je dat liever niet wil, dan weer Windows 7 of 8 gebruiken...
heb je enige idee wat een swactwiz bestand ding is? enigste reden waarom ik windows 8.1 geïnstalleerd heb is om solidworks 2016 te installeren maar 2015 werkt op een of andere manier niet op mijn laptop omdat ik een swactwiz ding mis ofzo tijdens de installatie proces vraagt het programma om de 2de disk erin te doen na maar na een paar mins word er weer gevraagd voor de 2de disk. en als ik de juiste map selecteer zegt hij dat het de verkeerde locatie is of dat de swactwiz mist

http://postimg.org/image/p32z65faz/
http://postimg.org/image/jg1kbk6gr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 01:11:
[...]

heb je enige idee wat een swactwiz bestand ding is? enigste reden waarom ik windows 8.1 geïnstalleerd heb is om solidworks 2016 te installeren maar 2015 werkt op een of andere manier niet op mijn laptop omdat ik een swactwiz ding mis ofzo tijdens de installatie proces vraagt het programma om de 2de disk erin te doen na maar na een paar mins word er weer gevraagd voor de 2de disk. en als ik de juiste map selecteer zegt hij dat het de verkeerde locatie is of dat de swactwiz mist

http://postimg.org/image/p32z65faz/
http://postimg.org/image/jg1kbk6gr/
Dat is de activation wizard van SolidWorks. Misschien kan je een download vinden van 't product? Ik neem aan dat je een licentiesleutel hebt, dus een download van het specifieke jaartal kan prima als je je aangeschafte licentiesleutel gebruikt.

Anders schijnt het dat je de swactwiz op zich kan vervangen met een andere die je kan downloaden, maar ik vertrouw de meeste websites die die dingen aanbieden niet echt.

Edit: Ik zou trouwens bij gebrek aan beter dan maar Windows 7 gebruiken ipv Windows 8. 8 is prima, maar 7 en 8.1 zijn veel fijner in gebruik. Als 8.1 dan niet kan, dan 7, zo te zien werkt SolidWorks2016 daar wel op: https://www.solidworks.co...t/SystemRequirements.html

[ Voor 11% gewijzigd door Merethil op 05-06-2016 09:23 ]

Pagina: 1