Is mijn 'nieuwe' laptop wel echt nieuw? Hoe logboek lezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 776903

Topicstarter
Ik heb een Asus laptop gekocht en die is vandaag binnen gekomen. Mijn vraag is hoe ik in het Windows logboek kan zien of mijn laptop al eerder is gebruikt?

In het logboek onder het kopje logboeksamenvatting zie ik meerdere gebeurtenissen op twee verschillende data's. Betekent dit dat de laptop op deze twee data's al is aangeweest? Er staat namelijk ingeschakeld achter. Het is vandaag 01-06-2016 en ik zie meerdere gebeurtenissen op 24-11-2015 en 05-04-2016. Bij die laatste staat ook dat internet explorer is gebruikt geloof ik. Als ik naar de geschiedenis ga van internet explorer staat er in geschiedenis van vorige week links van Asus en Microsoft websites. Terwijl er in het logboek staat dat die gebeurtenis op 24-11-2015 is geweest. Ik weet weinig van hoe een fabriek de software op zijn laptops zet maar kan het zo zijn dat mijn laptop in de fabriek aan is geweest om de software er op te installeren en verklaart dit de logboekgebeurtenissen of heb ik een laptop gekregen die door een andere consument al in gebruik is geweest?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 776903 op 01-06-2016 20:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kijk eens hoeveel batterij laadcycli er zijn geweest ?

http://www.nirsoft.net/utils/battery_information_view.html

in de fabriek wordt het OS gepreload dus die entry kan je waarschijnlijk zien wat de eerste kan zijn en wellicht is de laptop eens aangezet in de showroom/magazijn wat de 2e entry kan verklaren ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Breezers schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:56:
in de fabriek wordt het OS gepreload dus die entry kan je waarschijnlijk zien wat de eerste kan zijn en wellicht is de laptop eens aangezet in de showroom/magazijn wat de 2e entry kan verklaren ?
Het zou zelfs nog kunnen dat die eerste en tweede entry op dezelfde datum zijn.
Systeem wordt gestart met 24-11 als systeemdatum, terwijl het inmiddels al 05-04 is. Preload wordt erop gezet, systeem verbindt met een Windows timeserver, stelt datum in en je hebt een andere entry.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet exact weet hoe die preload werkt, of het systeem daar daadwerkelijk voor geboot wordt of niet, maar het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
^^ seems legit wat TERW_DAN zegt :)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Breezers schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:05:
^^ seems legit wat TERW_DAN zegt :)
Het is maar een theorie, maar vond 'm zelf wel plausibel klinken eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor jullie reacties! Klinkt inderdaad als een logische theorie die dit zou kunnen verklaren. Maar wat verklaard dan de internet geschiedenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Gewoon in S.M.A.R.T. kijken hoeveel uren de harde schijf gedraaid heeft.
Of met Speccy kijken hoe oud de huidige installatie is.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar vind ik SMART?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN