MSCE 2000, hoe kan het zo goedkoop mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Helllaas heb ik geen baas (met geld) die voor mij een MSCE 2000 cursus wil betalen.

wel hebben we hier alle boeken (binenkort) liggen is er mij vertelt. nu lijkt mij deze cursus intresant als opwarmetje in de IT sector (ben gestop met mijn acc opleiding omdat dat iets is wat ik niet wil worden).

Maar omdat ik alle kosten zal moet betallen (per exemen 300 gulden).

-Hoe gaat dat in zijn werk?
-Hoeveel exmanens moet ik doen?
-Maakt het uit bij wie? (computrain / Sylvan Prometric )
-Hoelang moet je ongeveer leren op 1 examane/of totaal?
-Wat ga ik later doen? dus heel graag een omschrijving van wat ik me voor kan stellen wat voor werkzaamheden?
3e graads helpdesk intern, of compleet systeembeheer, servers opzetten. zodat ik kan kiezen of mij dit WEL wat lijkt!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Microsoft Certified System Engineer, lijkt me duidelijk dus, systeembeheer.

Verwijderd

bij www.comcol.nl kun je alle M$ cursus boeken bestellen
verders zijn er genoeg braindump sites die je op weg kunnen helpen met je exames

PS mochten jullie nog goeie dump sites hebben dump die dan ook in dit toppic

• LeGato23
  • Niet online
Windows2000 ervaring opdoen uit boeken is erg lastig.
hands-ervaring is echt vereist.
dit om het nivo wat op te krikken (volgens M$)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Dat staat ook in die boeken dus vaak zitten er bij die boeken ook cd's zodat je ook veel kan oefenen op de PeeCee.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
je kunt het beste nog niet veel met win2000 gewerkt hebben, je moet alles zo letterlijk mogelijk uit het boek leren, klinkt raar, maar het is net zoals autorijden, iemand die 20 jaar goed autorijd, zakt altijd voor z'n theorie, terwijl iemand die nog nooit in een auto heeft gezeten heeft en goed geleert heeft, slaagt cum-laude,
natuurlijk als je mcse bent, zoveel mogelijk met win2000 werken :)

suc6

moraal van het verhaal: hele boek uit je kop knallen....

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Het was toch 'Must Consult Someone Experienced'? >:)

(no flame intended :) )

Verwijderd

MSCE 2000 is ware }:O shit!!!

Drie jaar geleden stelde het nog wat voor,
maar tegenwoordig hebben teveel mensen het en heeft het geen meer-waarde meer!!!

Het is stomweg procedures uit je hoofd leren, een goede systeembeheerder of NT - ontwikkelaar is beter dan een MCSE'er maar kent de procedures niet zoals ze exact in de boeken staan beschreven en zal het diploma niet halen!!! En een eerste klas prutser die de boeken toevallig goed heeft gelezen maar het niet eens hoeft te begrijpen kan het WEL halen!!! :(

• HermeS
Op maandag 25 juni 2001 11:39 schreef KillerAce_NL het volgende:
Microsoft Certified System Engineer, lijkt me duidelijk dus, systeembeheer.
jij, als ik mijn accountancy diploma gehaalt had dan was ik accountant. Ik bedoelde meer wat kan ik ermee (wat het oplevert intreseert me niet zoveel) dus wat voor werkzaamheden mag/kan ik ermee doen? (beetje hardware slepen door het gebouw ofzo?)

• Cereal
Users beheren,
server beheren,
applicaties installeren/updaten.
server/clients beveiligen,
netwerk beheren/ontwerpen.

en als je affiniteit met pc's en techniek hebt zou je natuurlijk ook technisch onderhoud kunnen doen aan pc's, MCSE gaat niet zo diep in op de tecniek van de pc's, veel meer met besturingssystemen en netwerken.

• Cereal
Op maandag 25 juni 2001 11:48 schreef Koning_X het volgende:

maar tegenwoordig hebben teveel mensen het en heeft het geen meer-waarde meer!!!

Het is stomweg procedures uit je hoofd leren, een goede systeembeheerder of NT - ontwikkelaar is beter dan een MCSE'er maar kent de procedures niet zoals ze exact in de boeken staan beschreven en zal het diploma niet halen!!! En een eerste klas prutser die de boeken toevallig goed heeft gelezen maar het niet eens hoeft te begrijpen kan het WEL halen!!! :(
ik had het een beetje subtieler geformuleerd, maar dit is eigenlijk wel zo,
gewoon procedures/regeltjes uit je kop knallen, ervaring maakt niks uit, m'n oma kan zo nog mcse halen, maar het gaat er gewoon om dat je het papiertje hebt, en het staat leuk op je CV, je zult toch echt door ervaring moeten leren, en zo echt goed worden..

en een baantje als systeembeheerder vind je zo een stuk sneller, voor het management is het meestal een papiertje wat telt, niet de ervaring, zij zien ook niet of je nou goed bent of niet... maar wel dat je mcse bent!

• HermeS
Op maandag 25 juni 2001 11:41 schreef Bar72 het volgende:
bij www.comcol.nl kun je alle M$ cursus boeken bestellen
verders zijn er genoeg braindump sites die je op weg kunnen helpen met je exames

PS mochten jullie nog goeie dump sites hebben dump die dan ook in dit toppic
(brain)dumpsites zijn handig, maar de boeken heb ik dus al (krijg ik)!
het is ook een introductie (kwa diploma's natuurlijk!)

• HermeS
is het leuk werk dat je ermee kunt doen (graag ervaring van Mcse;ers.
of is het echt supersaai (doe nu technische helpdeks bij een isp) en dat is echt elk gesprek z'n beetje hetzelfde, en vaak achter elkaar (dus 8 uur lang (wel pauze natuurlijk) telefoontjes weg stouwen. en met mensen praten die geen flauw benul hebben wat een pc precies inhoud)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MCSE Braindumps

Gebruik is op eigen risico

/edit
spelfout in link, fixed
/edit

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• HermeS
geen mcse'ers hier met ervaring(en)?
(search levert voldoende maar info is wat achterhaalt, en geeft niet echt antwoord opde vragen die ik heb)

• paella
  • Laatst online: 23-08 12:26
Dat is nog altijd M C S E (MSCE klinkt meer als dat gare pocketpc OSje :)

Binnenkort (eind dit jaar) zijn de NT4 MCSE'ers niet meer geldig, en MCSE Win2K is toch wel andere koek hoor! (Ik ben zelf op dit moment alleen nog NT4 MCSE, going for Win2K)

No production networks were harmed during this posting

• HermeS
Op maandag 25 juni 2001 23:18 schreef paella het volgende:

[..]

Dat is nog altijd M C S E (MSCE klinkt meer als dat gare pocketpc OSje :)
[..]

Binnenkort (eind dit jaar) zijn de NT4 MCSE'ers niet meer geldig, en MCSE Win2K is toch wel andere koek hoor! (Ik ben zelf op dit moment alleen nog NT4 MCSE, going for Win2K)
hoe bevalt dat dan ?

Verwijderd

leuthard.ch

Verwijderd

Ik heb NT4 gedaan en ben dus NOG MCSE'r, maar niet lang meer.
Ik heb dat volledig 'savonds gehaald (Klassikaal) en op zich was dat wel leuk, goed voor de sociale contacten enzo.
Maar ik heb dus een jaar geploeterd hierop en uiteindelijk gehaald, jippiee, maar m'n werkgever had er geen projecten in, van begin tot nu heb ik alleen nog maar Novell en een beetje Unix gedaan op projecten. MOOI ...rot... is dat.
Nu willen ze ook dat ik dat 'savonds ga halen, mnaar ik ga alleen nog maar overdag cursus volgen, want bij deze werkgever doe ik niets meer 'savonds.
Op zich is de stof best wel te doen als je zelf nog wat praktijkoefeiningetjes kan doen, zodat het geheel wat duidelijker wordt.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik ben NT 4.0 gecertificeerd (MCSE en nog wat meer MCP troep erbij). Heb momenteel alle cursussen voor W2000 gevolgd en redelijk wat proef examens achter de rug.
Wat mij opvalt is dat de vragen duidelijk anders gesteld worden dan bij NT4. Het schijnt dat je nu meer inzicht en logica nodig heb bij het maken van een examen.
Bij NT4 kon iemand die goed was in het stampen van theorie een MCSE certificaat halen, tegenwoordig MOET je eigenlijk wel behoorlijk wat hands-on hebben (of HEEEEEL erg veel geluk). Natuurtalenten even achterwege gelaten.

Ik heb in mijn 'carriere' heel wat zogenaamde randstad MCSE'ers meegemaakt, die bij het NIET kunnen pingen naar een gateway, NT maar OPNIEUW gingen installeren |:( .

(Voor ik half randstad over me heen krijg..... er zullen ook best goeies rondlopen ;) )

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

je gaat voor 2000 ik heb hier nog wel een cd liggen voor msce examen 70-216 dit komt in alle examens telkens terug

verder zou ik je aanraden te beginnen met dus 70-216 (nertwerk) en daarna na eigen keuze of 70-210(workstation) of 70-215(server)

probeer als je daar de ruimte voor hebt minimaal 5 keer een server in te richten telkens anders werken met fat en met wat je installeerd

minimaal 1 keer remote installation server
bij voorkeur als je engelstallige server hebt proberen met een nederlandstalige versie van workstation

werken met dhcp + active directory

houd er rekening mee dat je minimaal 10% praktijk ervaring moet hebben

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op maandag 25 juni 2001 21:30 schreef HermeS het volgende:
geen mcse'ers hier met ervaring(en)?
(search levert voldoende maar info is wat achterhaalt, en geeft niet echt antwoord opde vragen die ik heb)
nou als je msce heb wordt meestal je salaris er niet hoger van maar krijg je niet meer de rot klusjes van mensen die die niet weten hoe ze een computer moeten opstarten

denk hierbij aan onsteuning werkplekbeheer of netwerkbeheer

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 26 juni 2001 09:17 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

nou als je msce heb wordt meestal je salaris er niet hoger van maar krijg je niet meer de rot klusjes van mensen die die niet weten hoe ze een computer moeten opstarten
hmmmm, bij ons gelukkig anders. Geen MCSE is in principe zelfde werk als wel MCSE. Voordeel MCSE bij mij is een extraatje van 500 piek in de maand. CCIE (Cisco) is 1000 piekkies in de maand extra. Het is alleen niet cumulatief :'( . Dit geld eigenlijk voor alle productlijnen die we doen (HP, CITRIX, NORTEL, CISCO, MICROSOFT, NOVELL en UNIX).
Kennis is het belangrijkst, en wil je er zelf ook nog iets beter van worden, dan ga je je certificeren.
Als 'randstad' mcse'er krijg je bij ons ook die 500 piek, maar werk je er alleen niet lang :)

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op dinsdag 26 juni 2001 09:25 schreef BlaTieBla het volgende:

[..]

hmmmm, bij ons gelukkig anders....CCIE (Cisco) is 1000 piekkies in de maand extra.
cisco is duidelijk iets anders dan msce omdat van cisco producten weinig mensen ervaring hebben met hoe ze het moeten instellen enz.
maar binnenkort komt cisco hoofdkantoor van europa in amsterdam :)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26

Convoy

g44p

MCSE sucks, stelt id niets meer voor, jammer hoor

• eX0duS
  • Laatst online: 21-08 15:04
ik ben bezig met een 3 MSCE cursussen, win2000, office en hardware. Het kost dus eigenlijk 20.000 gulden, maar het gak betaald omdat ik een WAJONG uitkering heb, dat is dus een sorot WA uitkering voor jongeren. natuurlijk moet je wel een beetje ZIEK zijn om daarvoor in aanmerking te komen :) nee dat is niet zo, maar ik woon niet meer thuis, en ben al vroeg om mezelf gaan wonen, en daarom had ik dus schijnbaar recht op zo'n uitkering, maar het voordeel daar van is, dat ze ook scholing en zo voor je zoeken, als je eigenlijk niet meer mee kunt doen aan een gewone opleiding.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 26 juni 2001 09:30 schreef het_beest het volgende:
ik ben bezig met een 3 MSCE cursussen, win2000, office en hardware....
MCSE Office :?
MCSE Hardware :?

Zal wel een typo zijn

• eX0duS
  • Laatst online: 21-08 15:04
Op dinsdag 26 juni 2001 09:38 schreef BlaTieBla het volgende:

[..]

MCSE Office :?
MCSE Hardware :?

Zal wel een typo zijn
nee hoor
het bestaat
want ik doe het (of ik ben echt ziek)
ja dat hardware dat is eigenlijk een a+ training, maar dat heeft ook iets met mcse te maken...
je hebt ook nog mcsd microsoft certified system developer enzo...

Verwijderd

Dus jij had in 1998 je MCSE 2000 al? Dat vind ik knap :)

blaaaat!!!

Verwijderd

Wat is dat nou voor een gelul!
MCSE stelt niets voor?
Dan kun tenminste goed dingen uit je kop leren. :P En het je ergens geld (al dan niet van je baas) in gestoken.

Ben dat gezeik van iedereen wel een beetje zat. Ben je het zelf? Zo ja dan hebbie gelijk en als je het niet zelf bent dan moet je je ..... houden. Dat schaapachtig geblaat van die mensen die zeggen dat ze het zo goed allemaal weten is gewoon vet irritant.
Als je naar zo'n stoomcursus MCSE bent geweest dan ben je de helft al weer kwijt na een maand en god verbiede dat je ook echt er mee gaat werken zonder eerst wat fatsoenlijke praktijkervaring te hebben.
Ik heb dan liever zo'n geflipte tweaker dan zo'n omgeschoolde dodo. (om van geflipte dodo's maar te zwijgen)

En als je een baan zoekt en je hebt er toevallig MCSE bij staan dan krijg je dubbel zoveel respons. En je word tenminste iets serieuzer behandeld en wordt niet metteen in een serverhok geflikkerd waar je kabels mag sorteren. Mag je zo'n sukkel vertellen dat hij kabels mag gaan sorteren.

Naja, het systeembeheer is voornamelijk gebruikers uitkafferen omdat ze debiel zijn en met zo weinig mogelijk middelen een uit de kluiten gewassen computerparkje draaiende houden waar je eigenlijk te weinig tijd voor krijg omdat er zoveel van die eikels aan je kop zeuren. (bazen kunnen er ook wat van trouwens)

En wat braindump sites betreft. Volgens mij gebruikt bijna iedereen ze terwijl ze van MS niet gebruikt mogen worden. Erg nuttig omdat de examens van MS meestal kut zijn omdat je vaak het gevoel krijgt dat zij met oogkleppen op die vragen hebben zitten verzinnen.

Enne, MCSE'er 2000 is wel ff iets anders dan de versies daarvoor. Er zijn tenminste slagingspercentages van 20% voor bijv de upgradeexamens van oude stijl naar 2000.

En MS boeken heb je gewoon nodig. Als je slim bent dan verkoop je ze door of kopieer je ze en verkoopt dat door. Scheelt een boel centen en maak je iemand anders ook weer blij. En als je onverhoopt een baan krijgt dan moet je gewoon zeggen dat ze voor die kennis van je moeten betalen. Verzin anders een schuld bij je oude baas omdat die de cursussen etc had betaald. Mag ook gewoon zeggen dat je er geld voor wilt hebben hoor. Anders ga je toch op zoek naar een betere baas?
Ja toch, niet dan?

Verwijderd

MCSE is en blijft een waarde in het bedrijfsleven...laar iederen maar lullen...

het voordeel is het blijven leren en up to date zijn met de nieuwste ontwikkelingen. ik moet ook weer leren om mcse te blijven, en het garandeert mijn waarde...

de 10 (!) certificaten die ik heb moeten halen voor deze functie hebben mijn leven verandert, en wel ten goede!

bwe
(nog even) MCSE + I

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Ik ben het dus zeker met de twee hierboven staande postings eens!!!

Die blaters die hier ropen dat MCSE niets voorsteld hebben dat ooit gehoord, toen het MCSE 2000 nog nietbekend was. In de NT4.0 tijd kon dat wel, zelf collega's gehad, diezonder veel leren toch een aantal examens konden halen!

MCSE 2000 is totaal anders, nog nooit is er zo'n laag slagingspercentage geweest!

Nu vraag ik mij ook af, is het te doen d.m.v. een testopstelling en de bekende Microsoft Press boeken?
Collega's van me hebben deelgenomen aan CCS en Azlan cursussen van tegen de 1000,-- per dag.
Volgens mij moet het bij redelijke affiniteit ook zelf te doen zijn...klopt dat?

zelf wil ik graag het gehele traject gaan volgen, maar als ik alles via compleet verzorgde cursussen moet gaan doen zal ik waarschijnlijk blijven steken op 4 cursussen :(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Ik ben nu ruim 3jaar NT4 MCSE, ondertussen heb ik inderdaad de markt zien overstromen met gassies die snel ffkes een leuke car+dikke salarissen wilde vangen.
Boeken erbij, cramsessions en transcenders en 2maanden uit de kop studeren was hun moto, dit zijn de zelfde figuren die hier nu om de haverklap de servers laten neer storten.

Voor 2000 zijn dit soort dingen bijna niet meer te doen, vooral omdat de vraagstelling is veranderd en ook omdat 2000 een stuk gecompliceerder is dan NT4.

Zelf heb ik geen plannen om up te grades (Cisco zit meer in mijn lijn).

Als je MCSE'er bent kun je verwachten dat je van alles en nogwat kan gaan doen, het ligt er maar net aan wat voor eisen de opdrachtgever stelt.
Dit kan dus op een helpdesk zijn, migraties, operationeel beheer, server beheer, installaties enz enz enz).

De enige tip die ik je kan geven is dat je probeert wat hands on te krijgen, makkelijk hierbij is het inrichten van een 2000 met terminal services zodat je enigzins kan oefenen met client server omgevingen.

En idd zelfstudie is de goedkoopste manier, examens kan je boeken bij oa Sylvian Prometic, Global Knowledge, Azlan enz enz).

Slash Care
Mementô

• HermeS
mensen bedankt voor de reacties.

ik heb al een behoorlijke basis kennis, en leer graag meer.

Momenteel heb ik w2k a.s. draaien en heb ik wat geproefed van Active dir. verder heb ik hem ook gehardened. Ik doe het dan gewoon lekker rustig aan (als voorbereiding op tcp/ip kennis ben ik nu vast het boek: "tcp/ip 24 uur" aan het lezen).

Ik neem aan dat je zelf je planing van examans mag bepalen?

Verwijderd

tcp/ip was wel 1 van de onderdelen waar ik blij was dat ik les kreeg....
(baas betaalde :) )

maar als je vragen hebt stel ze gerust,
de kennis hier op GOT lijkt oneindig!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op dinsdag 26 juni 2001 18:38 schreef bwe het volgende:
tcp/ip was wel 1 van de onderdelen waar ik blij was dat ik les kreeg....
(baas betaalde :) )

maar als je vragen hebt stel ze gerust,
de kennis hier op GOT lijkt oneindig!
Maar ook veel domme antwoorden, zoals stelt niks voor, ahum, ben zelf met AD en Exchange 2000 bezig, pittig spul.

• paella
  • Laatst online: 23-08 12:26
Op dinsdag 26 juni 2001 18:33 schreef HermeS het volgende:
mensen bedankt voor de reacties.

ik heb al een behoorlijke basis kennis, en leer graag meer.

Momenteel heb ik w2k a.s. draaien en heb ik wat geproefed van Active dir. verder heb ik hem ook gehardened. Ik doe het dan gewoon lekker rustig aan (als voorbereiding op tcp/ip kennis ben ik nu vast het boek: "tcp/ip 24 uur" aan het lezen).
MCSE 2000 gaat niet over adv. server. In principe is de gewone server voldoende. Adv. Server komt wel ter sprake.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 20:30 schreef Vm1heA het volgende:

[..]

Maar ook veel domme antwoorden, zoals stelt niks voor, ahum, ben zelf met AD en Exchange 2000 bezig, pittig spul.
ik ben met ISA 2000 bezig, de opvolger van proxy, en 1 ding valt gelijk op;
proxy 2.0 staat standaard open, isa staat standaard dicht!
zou M$ dan eindelijk iets geleerd hebben?

[ Voor 2% gewijzigd door Moonsugar op 14-11-2023 10:25 . Reden: Persoonsgegevens omgezet naar username ]

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op dinsdag 26 juni 2001 21:08 schreef bwe het volgende:

[..]

ik ben met ISA 2000 bezig, de opvolger van proxy, en 1 ding valt gelijk op;
proxy 2.0 staat standaard open, isa staat standaard dicht!
zou M$ dan eindelijk iets geleerd hebben?
ISA is onderweg, net besteld
en idd ISA staat dichter, niet helemaal
Pagina: 1