Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
Ls,

Pebble komt met een nieuwe kickstarter met de Pebbel time 2 en time 2 steel. Ik zit te denken om mee te doen maar heb geen ervaring hiermee.
ik hoop dan ook dat er mensen hier zijn die meer ervaring hebben met kickstarter in algemeen en levering van de Pebble time 1 vorige keer

mijn vragen zijn dan ook,
- hoe kan het als ik de Pebble time 2 steel aanklik dat men zegt 179 dollar. maar klik ik hem aan zie ik 194 dollar.
- ze worden pas november 2016 geleverd, is het verstandig of kan je ze straks beter in NL bestellen ?
- iemand met levering van de eerste serie ging dit goed ?, en snel ?

Groet
Andre

Beste antwoord (via Andre-nl op 10-07-2016 10:03)

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Andre-nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:27:
ik heb een pledge gedaan bij kickstarter pebble time 2,
maar wat ik zit in een groep dit was helaas de enigste optie nog waarin zeg van de 20.000 nog 15.000 vrij zijn.
betekend dit dat over ongeveer 17 uur, als het af gelopen is dat ik helaas de boot mis ?.

ik heb gewoon weg niet goed gekeken, en de "groep" wat ik moest kiezen had nog 1 open maar voor ik OK kon klikken wat ik telaat helaas...

ik heb geen ervaring met kickstarter helaas

Andre
Het gaat om het totaal bedrag aan Funding dat ze binnen willen halen... Bij Pebble 2 was dit 1 miljoen...hebben ze met ruim 12 miljoen wel gehaald.

Daarbinnen hebben ze verschillende rewards of tiers. Vaak een Early Bird voor de echt vroege backers met ook een hele lage prijs. Daarin stellen ze vaak en limiet van het aantal mensen dat deze optie kan kiezen. Daarna betaal je meer etc.

Maar vaak maken ze ook verschillende pakketten, bij pebble is dat met combinaties van de Pebble 2, de Time 2 en de Core. Waarbij ze ook vaak een limiet aan het aantal Backers hangen. Soort trigger om mensen snel te laten kiezen want anders betalen ze in de volgende Tier meer ;)

Je krijgt je horloge in ieder geval...tenzij ze toch failliet gaan maar met 12 miljoen zal dat wel niet :P

Duidelijk?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Het verschil in prijs zit 'em in de verzendkosten naar Nederland. Hier komen de importkosten nog bij, ik meen dat dit omstreeks de $50 is maar dat staat op Kickstarter in de FAQ onderaan de pagina.

Wat betreft levering, tja, de vorige serie (Time Steel) liep iets uit, maar uiteindelijk wel keurig afgehandeld. Bedenk wel dat je eigenlijk ergens in investeert, hoewel Pebble het gebruikt als een pre order winkel. Ja, dit is goedkoper, en ook ja, het zal langer duren om het ding te krijgen (in tijd van betalen tot ontvangen) dan later bij een webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Andre-nl schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:25:

mijn vragen zijn dan ook,
- hoe kan het als ik de Pebble time 2 steel aanklik dat men zegt 179 dollar. maar klik ik hem aan zie ik 194 dollar.
Waarschijnlijk verzendkosten naar de EU.
- ze worden pas november 2016 geleverd, is het verstandig of kan je ze straks beter in NL bestellen ?
KickStarter word eerst geproduceerd en daarna begint de losse verkoop pas. Je zal hem vrijwel zeker eerder krijgen. Er was een hoop onrust toen op een gegeven moment de pre-orders open gingen voor de normale verkoop. Dit botste met een uitgelopen levertijd van KS horloges. KS is toen echt eerst geleverd.
- iemand met levering van de eerste serie ging dit goed ?, en snel ?
Het is in het begin wat vaag als de productie op stoom moet komen maar als die eenmaal loopt gaat het vrij rap. Vergeet niet dat er dan tienduizenden horloges gemaakt moeten worden. Dat kost gewoon tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:39
Je betaalt $15 aan verzendkosten naar Nederland. Daar komen nog wel invoerrechten en BTW bij. Maar die bedragen krijg je pas te zien, zodra het pakket aan de deur wordt bezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Robino schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:58:
Je betaalt $15 aan verzendkosten naar Nederland. Daar komen nog wel invoerrechten en BTW bij. Maar die bedragen krijg je pas te zien, zodra het pakket aan de deur wordt bezorgd.
Enig idee hoeveel dit is? Dacht sowieso 21% tax bij bedragen onder de €150 en nog wat administratie kosten.
- Zie hieronder::

Betaalt iedereen dit of alleen pakketjes die onderschept worden door douane controle?
- Iedereen: vervoerder geeft dit bij de douane aann

Kun je ook bij de douane opgeven dat je een product importeert en daarmee misschien wat goedkoper uit bent?
- Helaas niet. Gewoon de vaste prijs van 21% tot €150 en daarboven normaal ook invoerrechten, maar niet bij computeronderdelen en telefoons. Blijft dus 21% extra (betalen aan de deur aan de vervoerder) en een eurootje of 15 aan administratiekosten..

Link: http://www.belastingdiens...organisaties_en_bedrijven
Andre-nl schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:25:
Ls,
$15 verzending naar NL:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14461665/Tweakers/PebbleTime2VerzendKosten.PNG

[ Voor 43% gewijzigd door HetGezegde op 02-06-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Waarschijnlijk komt er weer een EU route via DHL waarbij je al kosten vooraf kan betalen en via Singpost waarbij je achteraf pas invoer betaald (en als je geluk hebt ook niet :) ).

Hier het kostenplaatje van de Time Steel, wat nu de Time 2 zou zijn: S913 in "[Pebble Time Kickstarter] Levertijden, verzending en prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
jip_86 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:15:
Waarschijnlijk komt er weer een EU route via DHL waarbij je al kosten vooraf kan betalen en via Singpost waarbij je achteraf pas invoer betaald (en als je geluk hebt ook niet :) ).

Hier het kostenplaatje van de Time Steel, wat nu de Time 2 zou zijn: S913 in "[Pebble Time Kickstarter] Levertijden, verzending en prijzen"
Laten we het hopen van wel, maar het is de vraag of Pebble het dit keer anders aanpakt. Onderstaande antwoord lijkt te wijzen op een normaal verzendproces en dus niet via Ierland (of iets dergelijks):
All international Kickstarter rewards will be send by standard post for a flat rate of $15USD per shipment, which will be added to the cost of your pledge during the campaign.

After the campaign, we will invite all backers to our Kickstarter Backer Portal to provide us with the color selection and shipping address.

Any non-EU or US customers will be responsible for any customs charges at the time of delivery.
The packages will be declared at their Kickstarter value. We will not be able to mark them with a lower value or as a gift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Move -> MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Robino schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Laten we het hopen van wel, maar het is de vraag of Pebble het dit keer anders aanpakt. Onderstaande antwoord lijkt te wijzen op een normaal verzendproces en dus niet via Ierland (of iets dergelijks):

[...]
Any non-EU or US customers will be responsible for any customs charges at the time of delivery.
Wat zijn wij dan? EU customers worden niet aangekaart.

Bedoelen ze niet-EU en niet-US ofwel de rest van de wereld en dat we daaruit op kjnnen maken dat EU en US inwoners niet met 'customs charges' te maken hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door HetGezegde op 02-06-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
maar wat ik zit in een groep dit was helaas de enigste optie nog waarin zeg van de 20.000 nog 15.000 vrij zijn.
betekend dit dat over ongeveer 17 uur, als het af gelopen is dat ik helaas de boot mis ?.

ik heb gewoon weg niet goed gekeken, en de "groep" wat ik moest kiezen had nog 1 open maar voor ik OK kon klikken wat ik telaat helaas...

Andre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 10:26
Ik snap weinig van je verhaal, maar als je een pledge hebt kunnen plaatsen en er morgen geld is afgeschreven krijg je je product

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robino
Wel mooi dat we onze pledge nog kunnen uitbreiden tegen de early bird prijzen :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Andre-nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:27:

Andre
Het gaat om het totaal bedrag aan Funding dat ze binnen willen halen... Bij Pebble 2 was dit 1 miljoen...hebben ze met ruim 12 miljoen wel gehaald.

Daarbinnen hebben ze verschillende rewards of tiers. Vaak een Early Bird voor de echt vroege backers met ook een hele lage prijs. Daarin stellen ze vaak en limiet van het aantal mensen dat deze optie kan kiezen. Daarna betaal je meer etc.

Maar vaak maken ze ook verschillende pakketten, bij pebble is dat met combinaties van de Pebble 2, de Time 2 en de Core. Waarbij ze ook vaak een limiet aan het aantal Backers hangen. Soort trigger om mensen snel te laten kiezen want anders betalen ze in de volgende Tier meer ;)

Je krijgt je horloge in ieder geval...tenzij ze toch failliet gaan maar met 12 miljoen zal dat wel niet :P

Duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Vandaag complete refund van mijn pledge voor de time2 en de core. Valt niet tegen. Nu nog van mijn pledge voor de charging dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft een persoonlijk aankoopadvies topic en topic kaping is dus niet toegestaan. Verder berichten over de Pebble watches kunnen in de desbetreffende horloge topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.