Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 774559

Topicstarter
Beste Tweakers mensen,

Ik weet niet of ik op de juiste plek ben maar ik heb dit probleem op het moment:

Zojuist een computer aangeschaft (de onderdelen) bij Azerty en in elkaar laten zetten. Er zit geen CD/DVD station bij. Misschien handig te vertellen welk moederbord: Gigabyte B150-HD3P

Nu wou ik Windows 7 installeren via een USB boot device. Dit heb ik als volgt aangepakt:

- Download windows 7 ISO van microsoft website. Je kreeg de download link pas na het invullen van je code
- Van de microsoft website dat programma gedownload om een ISO op een USB te zetten en te laten booten

Nu als ik de USB erin doe en ik zorg ervoor dat hij boot vanaf het USB apparaat dan begint de Windows setup. Echter na het kiezen van een taal krijg ik de volgende melding:

"Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of USB-flashstation met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen. "

Hier kan je alleen op "oke" klikken.

Vervolgens krijg je "kan geen apparaatstuurprogramma's vinden. Zorg ervoor dat het installatiemedium de juiste stuurprogramma's bevat en klik vervolgens op OK."

Als ik vervolgens blader ofzo kan ik verder ook niets vinden.

Aangezien ik van de officiele Microsoft website heb gedownload neem ik aan dat wat erop staat goed moet zijn.

Wie of Wie kan mij helpen dit op te lossen zodat de Windows installatie verder gaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:03

Nogne

>.<

Gebruik je toevallig een USB 3.0 stick of een USB 3.0 poort? Zo ja, probeer het eens met een USB 2.0 stick in een USB 2.0 poort :)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:00

robdejongNL

Bite me

Er staat mij nog iets bij dat bij het gebruik van USB 3.0-poorten dat een Windows 7 installatie-stick dan niet correct werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door robdejongNL op 01-06-2016 19:20 . Reden: Te laat... ]

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties, ik had inderdaad gelezen over de usb 2.0. Dat geprobeerd maar dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Wat me trouwens ook opvalt is dat me muis alle kanten op gaat als ik die beweeg.

Andere tips? Moet ik iets veranderen in de BIOS misschien of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Intel SATA Preinstall driver
(For AHCI / RAID Mode)

Note: Windows setup to read from USB thumb drive. 14.6.0.1029 0,58 MB 2015-10-16

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=5590#dl

Deze dienen dus geladen te worden al er naar gevraagd wordt;

http://download.gigabyte....intel_me_100series_5m.zip << W7 64b

http://download.gigabyte....isk_irst_32_100series.zip << W7 32b

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 01-06-2016 19:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje, ik heb dit nog nooit eerder gedaan en weet er niet heel veel van.

Moet ik de windows installatie van de USB afhalen en alleen bovenstaande erop zetten en ik kreeg een hele andere zip bestand toen ik het downloaden. Heb ze allebei geprobeerd.

Dit geprobeerd en dan krijg je bootmgr is missing

Als ik beide erop zet dan laad hij gewoon windows in en krijg je alsnog de foutmelding. Het kan ook zijn dat ik iets fout doe. Als je de Windows foutmelding krijgt dan kan je op bladeren klikken om een stuurprogramma te kiezen maar daar zie ik niets van de USB stick staan: zie foto:http://imgur.com/6SetLxj

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

2 USB sticks zal de oplossing bieden?

Dus één voorzien van je Windows installatie, de andere met daarop de uitgepakte zip zodat de losse bestanden op USB geplaatst zijn. Bij de vraag van de stuurprogramma's verwijs je naar de stick met uitgepakte bestanden en laad de drivers vanaf USB. Daarna hoort de installatie van Windows weer verder te gaan en zal je opslag, waarop Windows moet komen staan, ook zichtbaar worden.

[ Voor 83% gewijzigd door hardware-lover op 01-06-2016 20:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je de stick rechtstreeks gemaakt met de media creation tool? Zou moeten werken dan.

Waarom niet windows10 op een dergelijke nieuwe computer? Wellicht zo gek nog niet dat een besturingssysteem van 2009 niet precies weet wat te doen met een 150 chipset based mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:02:
Heb je de stick rechtstreeks gemaakt met de media creation tool? Zou moeten werken dan.

Waarom niet windows10 op een dergelijke nieuwe computer? Wellicht zo gek nog niet dat een besturingssysteem van 2009 niet precies weet wat te doen met een 150 chipset based mobo.
Mijn activatiecode is voor windows 7 hoewel ik die ooit wel had geüpgrade naar windows 10. Zou die code dan ook gewoon werken voor windows 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 774559 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:04:
[...]
Mijn activatiecode is voor windows 7 hoewel ik die ooit wel had geüpgrade naar windows 10. Zou die code dan ook gewoon werken voor windows 10?
Jawol, nog eenvoudiger om meteen naar Windows 10 te gaan.

http://windows.microsoft..../activation-in-windows-10

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 01-06-2016 20:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

hardware-lover schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:31:
Intel SATA Preinstall driver
(For AHCI / RAID Mode)

Note: Windows setup to read from USB thumb drive. 14.6.0.1029 0,58 MB 2015-10-16

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=5590#dl

Deze dienen dus geladen te worden al er naar gevraagd wordt;

http://download.gigabyte....intel_me_100series_5m.zip << W7 64b

http://download.gigabyte....isk_irst_32_100series.zip << W7 32b
Hoewel ik je denkwijze 100% snap zou ik dit vreemd vinden. Ik heb zelf een maand geleden mijn pc geüpgraded waarbij ik ook Windows via een USB installeerde, overigens dit bordje: pricewatch: Gigabyte GA-H97-HD3 en ook daar geeft Gigabyte aan dat ik dat nodig zou hebben. Overigens heb ik hier 0,0 last van gehad.
Ik zou het vreemd vinden dat het in dit geval ineens wel noodzakelijk zou zijn. Ik sluit het niet uit overigens, maar ik vind het wel vreemd. :?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké, dat is wel misschien makkelijker dan. Maar als ik op die Windows site zit zie ik nergens om een ISO te downloaden of ik ben blind. Het enige wat ik kan doen is upgraden terwijl ik al op windows 10 zit. Waar staat de windows 10 ISO?

edit: ik was inderdaad blind

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 774559 op 01-06-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hardware-lover schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:01:
2 USB sticks zal de oplossing bieden?

Dus één voorzien van je Windows installatie, de andere met daarop de uitgepakte zip zodat de losse bestanden op USB geplaatst zijn. Bij de vraag van de stuurprogramma's verwijs je naar de stick met uitgepakte bestanden en laad de drivers vanaf USB. Daarna hoort de installatie van Windows weer verder te gaan en zal je opslag, waarop Windows moet komen staan, ook zichtbaar worden.
Dankje, voor de hulp zover. Ik ben het nu met W10 aan het proberen. Wat betreft bovenstaande, als ik in dat windows scherm zit met de foutmelding en ik wil via bladeren iets kiezen zie ik alleen dit:

http://imgur.com/6SetLxj

Staat de USB dan daar ergens tussen of hoort hij zijneigen station te hebben daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

True schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:08:
[...]
Hoewel ik je denkwijze 100% snap zou ik dit vreemd vinden. Ik heb zelf een maand geleden mijn pc geüpgraded waarbij ik ook Windows via een USB installeerde, overigens dit bordje: pricewatch: Gigabyte GA-H97-HD3 en ook daar geeft Gigabyte aan dat ik dat nodig zou hebben. Overigens heb ik hier 0,0 last van gehad.
Ik zou het vreemd vinden dat het in dit geval ineens wel noodzakelijk zou zijn. Ik sluit het niet uit overigens, maar ik vind het wel vreemd. :?
Niet mijn denkwijze, eigenlijk algemeen wel bekend. Maar jij hebt het ook over Windows 7?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 774559 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:22:
[...]

Dankje, voor de hulp zover. Ik ben het nu met W10 aan het proberen. Wat betreft bovenstaande, als ik in dat windows scherm zit met de foutmelding en ik wil via bladeren iets kiezen zie ik alleen dit:

http://imgur.com/6SetLxj

Staat de USB dan daar ergens tussen of hoort hij zijn eigen station te hebben daar?
Normaal gesproken zal een elk USB station apart zichtbaar moeten zijn, je kunt dat ook in het BIOS controleren als de stick(s) geplaatst is (zijn).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:47
In welke usb slot stop je hem? Aan de voorkant of achterkant? En kijk even het boekje na als je hem in de achterkant drukt. Soms zit er een tweede usb controller in en die wil je niet gebruiken. De usb poorten van de chipset (achterkant) gebruiken en dan zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

hardware-lover schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:23:
[...]

Niet mijn denkwijze, eigenlijk algemeen wel bekend. Maar jij hebt het ook over Windows 7?
Nee Windows 8.1 maar Gigabyte geeft wat dat betreft exact dezelfde 'drivers' aan en dezelfde kantnotitie staat er bij genoteerd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

True schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:47:
[...]
Nee Windows 8.1 maar Gigabyte geeft wat dat betreft exact dezelfde 'drivers' aan en dezelfde kantnotitie staat er bij genoteerd.
Klopt, maar Windows 8.1 en 10 zijn veel minder kritisch omdat de driver database al veel groter is bij installatie dan die van het Windows 7 installatie medium. Vooral bij oudere hardware, of juist hele nieuwe, kan dat weer kritischer zijn. Indien je sata interface (en de apparaten die eraan hangen), automatisch herkent wordt tijdens Windows setup, dan gaat installatie vaak stukken eenvoudiger (voor de beginnende gebruiker wel zo prettig).

Indien je nog van de IDE (PATA) interface gebruik zou maken met je opslag dan heb je vrijwel altijd een apart medium met die drivers nodig, maar nu ga ik wel heel erg ver terug in de tijd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allen en in bijzonder hardware-lover dank voor de suggesties. Met Windows 10 is het uiteindelijk gelukt in 1 keer.

Alles lijkt nu te werken het lukte alleen niet om van de gigabyte website het volgende te installeren van drivers:

Intel VGA Driver
Thunderbolt Driver

Ik weet niet of die nodig zijn want alles lijkt te werken zonder dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 774559 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:19:
Allen en in bijzonder hardware-lover dank voor de suggesties. Met Windows 10 is het uiteindelijk gelukt in 1 keer.

Alles lijkt nu te werken het lukte alleen niet om van de gigabyte website het volgende te installeren van drivers:

Intel VGA Driver
Thunderbolt Driver

Ik weet niet of die nodig zijn want alles lijkt te werken zonder dat
Vaak worden er bij Windows 10 automatisch al nieuwere drivers geïnstalleerd tijdens de installatie, dat maakt de drivers van de Gigabyte website dan inderdaad overbodig. Kijk voor alle zekerheid even bij apparatenbeheer en als daar geen uitroep- of vraagtekens staan dan lijkt er mij niets aan de hand te zijn.

Mooi dat het uiteindelijk toch nog is goedgekomen en bedankt voor de terugmelding, dat is wel zo netjes ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is soms beter om naar de site van de fabrikant te gaan van de specifieke hardware, dan naar de site van het moederbord. De Intel driver bijvoorbeeld zit in Windows Update (laat de driver automatisch installeren via Apparaatbeheer), maar je kan op de Intel site ook met een tooltje zoeken voor eventuele updates en missende drivers.

Die Thunderbolt driver is niet super boeiend, maar als je geen aparte videokaart hebt, is het wel verstandig om te kijken naar die Intel VGA driver. Zou overigens ook heel goed kunnen dat dat via de Thunderbolt aansluiting werkt, die kan tenslotte allerlei aansluitingen aan, waaronder video.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1