Facebook; hoe voorkom ik automatische page-likes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
1) Ik ben de afgelopen paar weken diverse keren toegevoegd aan groepen, waar ik helemaal niet om heb gevraagd!
Mensen vinden het soms blijkbaar nodig om mij zonder reden lid te maken van een bepaalde groep.
- Nu weet ik wel dat ik na dit toevoegen handmatig weer uit die groep kan stappen en kan voorkomen dat iemand me opnieuw aan die groep toevoegt... Maar er moet toch ook een manier zijn om te voorkomen dat iemand mij überhaupt in eerste instantie al aan een ongevraagde groep toevoegt??

2) Hetzelfde geldt voor bepaalde pagina's die ik soms automatisch volg en like... blijkbaar is er een optie waarbij mensen een ander automatisch hun pagina kunnen laten volgen en liken?
Is er een mogelijkheid om te voorkomen dat dit zomaar zonder toestemming gebeurd?
...

Facebook
...

Google, maar kan hierover niks vinden |:(
...

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 15:31
Die mogelijkheden zijn er niet om automatisch mensen te laten liken. Je hebt vast iets aangeklikt waarvan je niet van had verwacht dat het een like was. Verder kun je je facebook instellingen eens goed napluizen om te zien waar je allemaal toestemming voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10 18:07
Ben je niet gehackt? Als je inlogt en je Activity Log bekijkt kan je zien wanneer welke handelingen (liken of joinen) gedaan zijn. Controleer dit even en als de activiteiten niet van jou komen je wachtwoord aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel van die vage sites met een Youtube filmpje erop en "Hij wilde blabla...je raadt nooit wat er toen gebeurde!" achtige titels zorgen voor dingen als likes als je niet uitkijkt - en soms zelfs ook als je wel uitkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Leuke reacties allemaal... maar nee, ik heb niet ZELF per ongeluk op 'like' geklikt, en ook ben ik niet gehackt (heb namelijk 2 staps verificatie, waardoor ik via mijn telefoon toestemming moet geven bij verdacht inloggen)
En dat men niet op wazige links in YouTube filmpjes moet klikken, dat weet elk helder denkend persoon. :/

- De melding die ik op zulke momenten krijg is als volgt;
"Your friend XXX thought that you'd like his new Facebook Page XXX"
Na deze melding moet ik de pagina vervolgens weer un-liken.

* Dit gebeurt me gemiddeld 1x per 2/3 weken denk ik... niet super vaak op zich, maar wel vreselijk irritant.
Ben ik dan echt de enige die dit overkomt?? :?

[ Voor 13% gewijzigd door The_Prodigy1982 op 30-07-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
https://www.facebook.com/...tion/?id=1288733044476966

Blijkbaar komt het vaker voor... en ben ik dus idd NIET gek, zoals sommigen wellicht denken.
Het schijnt dus zo te zijn dat als een vriend zijn profiel in een pagina omzet, je die pagina automatisch liked/volgt.
Beetje achterlijke regel eigenlijk, dat ik in dit soort gevallen zelf niet eens mag bepalen of ik überhaupt wil liken/volgen... maar dat Facebook dat dus wel effe voor me bepaald. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:28 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Pagina: 1