Game PC + monitor

Pagina: 1
Acties:

• broodjeaapje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 19:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen! Het is bedoeld als game pc voor de langere termijn. Ik heb al uitvoerig nagedacht over de verschillende componenten. Hierin altijd gekeken naar prestaties, toekomstbestendigheid en dan de beste deal voor schappelijke prijs.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil graag mijn eigen systeem bouwen. Prijsindicatie ligt rond de €1.200,- & €1.400,- voor de pc + €400,- voor de monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

pricewatch: Cooler Master Real Power M620

Hierbij wel graag rekening houdend met mogelijk in de toekomst een SLI/AMD 2e kaart. lijkt dit jullie haalbaar? Anders zet ik een goedkope voeding in me core 2 duo met 9600GT :P. scheelt namelijk een hoop op te investeren in andere onderdelen :).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

1 goede videokaart voor de komende 3-4 jaar en wellicht een update door SLI/AMD navenant ik geen fatsoenlijke (medium/max) settings kan draaien op de nieuwere games. Voor de rest ziet mijn build tot dusver als volgt eruit:

Game PC:
1 xIntel® Core i7-6700K, 4,0 GHz (4,2 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor € 349,- (ivm toekomstbestendigheid, ik weet dat het op dit moment overkill is).
1 xASUS MAXIMUS VIII HERO, socket 1151 moederbord € 219,90* (Ik zie jullie denken waarom niet de RANGER? deze ziet er iets beter uit voor 3 tientjes meer.. (kan nog gewijzigd worden bij goede argumenten)
1 xKingston HyperX 16 GB DDR4-2666 Kit, Werkgeheugen € 73,90 (overkill op dit moment wel goedkoop en mooi om toekomst er nog eens zelfde bij te zetten.)
1 xSamsung 950 Pro, 256 GB SSD €194,90* (ratte snel, mooi in de build, maar kost ook wel wat..)
1 xbe quiet! Dark Rock Pro 3, CPU-koeler € 79,90* (wil geen waterkoeling, gekozen voor deze gezien de Dark Rock niet veel onder doet voor de Mugen en er wel 3x zo goed uitziet + veel stiller is)

Videokaart: MSI GTX1070 als de specificaties mij bevallen.
Behuizing: Nog niet over uit.. Wil niet een simpel rechthoekig doosje, ook niet de teveel poespas. Daarnaast wel eentje die een goede airflow heeft en niet teveel geluid doorlaat.

Monitor:
1 xAOC 25" Monitor Q2577PWQ € 309,-* (past mooi bij de GTX 1070 (die voor 1440p bedoeld is, zo lijkt het voor nu))
Zit nog wel te twijfelen tussen een TN 1 ms of IPS 5ms. Ik speel een hele verschillende range aan spellen, eigenlijk zon beetje alles met een goed verhaal en/of graphics wat me interessant lijkt.. Toch kan ik het altijd erg waarderen als spellen er mooi/realistisch uitzien. Vraag me alleen af of ik niet baal van me keuze als ik een shooter speel en gefrustreerd raak dat ik te langzaam ben :P. Graag jullie mening en advies!!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Asus voor Moederbord, Intel voor processor. Daarnaast liever een Nvidia dan AMD , echter wel een schuin oog naar de komende kaarten van AMD Polaris.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
liefst zo geluidloos mogelijk, pc normale desktop formaat en vorm. (midi heet dat? kan ik nooit onthouden)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

In het begin is overclocken niet nodig gezien de huidige overkill, in de toekomst wel dus ja. (wellicht grafische kaart al wel overclocken en processor licht kietelen)

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil een toekomstbestendige pc voor de gegeven prijsindicatie. Ik kan dan in de toekomst (lees 3-4 jaar) nog eens kiezen om te investeren. Ik voel er niet voor nu 2500 neer te tikken gezien ik de verdere ontwikkeling van VR af wil wachten en daar me toekomst keuzes op wil baseren. Ik hoop jullie genoeg informatie te geven en hoor graag jullie adviezen of meningen wat jullie tot nu toe van me setup vinden! mvg _/-\o_

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Dag Broodjeaap,

Maak even een lijstje met de onderdelen die je benoemt, dit maakt het makkelijker om alles overzichtelijk te houden. Dit doe je via de wenslijst op je account, verder wel een mooie TS.

Verwijderd

Hoe oud is je voeding? Als dat ouder is dan 5 jaar, koop een nieuwe. Zonde als je nieuwe spulletjes worden weggebrand door een gare voeding.
Een M2 ssd is leuk maar in dagelijks gebruik merk je er weinig van. Voor hetzelfde geld heb je een 1tb sata ssd waarop je alles kan installeren.
Zolang je niet de snelste single gpu hebt is sli niet interessant. Het heeft meer nadelen dan voordelen.
1ms of 5, je merkt er niets van. IPS heeft de voorkeur boven TN. Mooiere kleuren en betere kijkhoeken.

• tym87
  • Laatst online: 13-11 13:18
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,90€ 344,90
1MSI Z170A GAMING PRO€ 139,80€ 139,80
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 121,52€ 121,52
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R€ 77,95€ 77,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Kingston HyperX Savage SSD 480GB€ 139,95€ 139,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 975,02

Denk dat deze kast je wel bevalt. Niet teveel poespas maar ook niet geheel saai. De rest van de build heb ik erom heen vormgegeven, o.a. rode SSD en rood ram, zwarte koeler. Moederbord met rode leds, duurder moederbord is echt onzin imo.
Vervang aub ook je voeding, om de reden die ACB hierboven ook noemt. Wil je SLI in de toekomst (niet echt aan te raden), neem dan de 650/750w variant van deze voeding.

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

• broodjeaapje
Dank voor jullie snelle reacties tot op heden!

Ik neem jullie advies voor een nieuwe voeding over, dacht het nog wel te kunnen gezien hij 4 jaar oud is maar als we dan toch alles nieuw doen ;).

@ACB2101
Thanks voor je stelling in IPS/TN. zelf neig ik ook meer naar IPS.

@Tym87
Ik heb liever het moederbord van Asus. Zoiezo gezien ik altijd daar de beste mobo's heb gehad maar ook de geluidschip die is verwerkt op deze kaart komt uit review beter uit de recensies dan die op de Z170A. verder zijn ze niet zo verschillend. in dit geval zou ik dan toch eerder op de VIII Ranger uitkomen tenzij je me het tegendeel kan bewijzen over de Z170A.

Je geheugen heb ik overgenomen gezien de betere latency en hogere Mhz voor dezelfde prijs, dank daarvoor! De kast vind ik echter nog iets te simplistisch, hoewel ik je keuze snap en ik hem niet lelijk vind. Wel een goede kanshebber gezien het een van de weinige is die aan alle specificaties voldoet. Ik ga nog even zoeken ;).

De keus voor de duurde M2 SSD was met name gericht ook om toekomstige dataverwerking van 4K en de steeds grotere games en bestanden etc. twijfel nog over de SSD keuze maar toch goed om deze te overwegen.

@ beide
Daarnaast nog de vraag waarom SLI van de GTX1070 in de toekomst niet aan te raden is?

Nog een bijkomende vraag die ik me nu bedenk..:
Is het handig om voor een QHD scherm te gaan als ik in de toekomst er nog een twee scherm er naast wil zitten i.v.m. resolutie? (schiet me niet af als dit een stomme vraag is :p)

De lijst tot op heden:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A GAMING PRO€ 139,90€ 139,90
1AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart€ 293,23€ 293,23
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 73,95€ 73,95
1Corsair RM750x€ 110,95€ 110,95
1Kingston HyperX Savage SSD 480GB€ 139,95€ 139,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.180,83

* Hier komt dan nog de kast +- €100 en videokaart bij €400+- , prijsindicatie pc+ monitor op 1.500,- / €1.700,-. Zit ik toch mooi op target :).

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Je voeding is overkill, ik zou gewoon voor de Corsair RM550x gaan, het kleinere broertje. Scheelt je weer 20 euro en hij levert ruim voldoende voor wat je nodig hebt.

• tym87
  • Laatst online: 13-11 13:18
broodjeaapje schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:13:

@Tym87
Ik heb liever het moederbord van Asus. Zoiezo gezien ik altijd daar de beste mobo's heb gehad maar ook de geluidschip die is verwerkt op deze kaart komt uit review beter uit de recensies dan die op de Z170A. verder zijn ze niet zo verschillend. in dit geval zou ik dan toch eerder op de VIII Ranger uitkomen tenzij je me het tegendeel kan bewijzen over de Z170A.

Je geheugen heb ik overgenomen gezien de betere latency en hogere Mhz voor dezelfde prijs, dank daarvoor! De kast vind ik echter nog iets te simplistisch, hoewel ik je keuze snap en ik hem niet lelijk vind. Wel een goede kanshebber gezien het een van de weinige is die aan alle specificaties voldoet. Ik ga nog even zoeken ;).

De keus voor de duurde M2 SSD was met name gericht ook om toekomstige dataverwerking van 4K en de steeds grotere games en bestanden etc. twijfel nog over de SSD keuze maar toch goed om deze te overwegen.

@ beide
Daarnaast nog de vraag waarom SLI van de GTX1070 in de toekomst niet aan te raden is?

Is het handig om voor een QHD scherm te gaan als ik in de toekomst er nog een twee scherm er naast wil zitten i.v.m. resolutie? (schiet me niet af als dit een stomme vraag is :p)
ALC1150 = SupremeFX dacht ik qua geluidschip, alleen andere software. Ik kijk zelf ook altijd naar de geluidschip + netwerkchip, naast de aansluitmogelijkheden en het uiterlijk in geval van een raam. Dat zat bij dit bord wel goed vond ik, je kunt natuurlijk altijd voor de RoG bordjes gaan maar ik vind die over het algemeen gewoon te duur. pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING is ook een leuk alternatief en komt met veel RoG software voor het geval je dat prettig vindt.

SLI is niet aan te raden omdat het gewoon niet goed schaalt (het is niet ineens 2x zo snel), en vaak even duur als de duurste single kaart die je dan beter kan nemen. SLI heeft dus alleen zin als je twee van de beste kaarten combineerd omdat je single niet hoger kan komen, maar zelfs dan heb je natuurlijk geen twee keer de prestaties.

Wat betreft de schermen, tja ik vind het zelf altijd wel prettig om twee gelijke schermen te hebben, maar dat is meer voor development/office/etc werk. Als je gewoon op je QHD scherm zou willen gamen en een schermpje erbij voor browser/skype/teamspeak etc dan is het niet zo storend lijkt me.

Edit: M2 SSDs: ze zijn supersnel maar ik vraag me af in hoeverre je die snelheid nog gaat merken. Daarnaast verwacht ik dat ze over een tijdje veel goedkoper worden, net zoals gebeurde bij de normale SSDs. Voor nu kan je beter een grotere normale SSD kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door tym87 op 02-06-2016 09:32 ]

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

• Beest3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-09 13:14
Of je gaat voor ultrawide, is veel prettiger om op te kijken, wel pricey, maar ik ben zot van de mijne pricewatch: LG 34UC97C . Heb hem nu een 3tal weken en zou niet meer zonder kunnen.

• broodjeaapje
tym87 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:30:
[...]

ALC1150 = SupremeFX dacht ik qua geluidschip, alleen andere software. Ik kijk zelf ook altijd naar de geluidschip + netwerkchip, naast de aansluitmogelijkheden en het uiterlijk in geval van een raam. Dat zat bij dit bord wel goed vond ik, je kunt natuurlijk altijd voor de RoG bordjes gaan maar ik vind die over het algemeen gewoon te duur. pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING is ook een leuk alternatief en komt met veel RoG software voor het geval je dat prettig vindt.

SLI is niet aan te raden omdat het gewoon niet goed schaalt (het is niet ineens 2x zo snel), en vaak even duur als de duurste single kaart die je dan beter kan nemen. SLI heeft dus alleen zin als je twee van de beste kaarten combineerd omdat je single niet hoger kan komen, maar zelfs dan heb je natuurlijk geen twee keer de prestaties.

Wat betreft de schermen, tja ik vind het zelf altijd wel prettig om twee gelijke schermen te hebben, maar dat is meer voor development/office/etc werk. Als je gewoon op je QHD scherm zou willen gamen en een schermpje erbij voor browser/skype/teamspeak etc dan is het niet zo storend lijkt me.

Edit: M2 SSDs: ze zijn supersnel maar ik vraag me af in hoeverre je die snelheid nog gaat merken. Daarnaast verwacht ik dat ze over een tijdje veel goedkoper worden, net zoals gebeurde bij de normale SSDs. Voor nu kan je beter een grotere normale SSD kopen.
Ik bedoelde dan ook een tweede AOC QHD maar gezien de resolutie 2560x1440 en dan 2x vraag ik me af of dat geen problemen geeft?

@Beest:
Ik wil nu geen 700+ uitgeven aan een scherm. Ik wil nu een goed scherm en wacht of op 100+ hz IPS schermen die betaalbaar worden op 4K over een jaar of 2-3 of ik haal in de toekomst nog een zelfde monitor erbij voor de game-ervaring om op 2 schermen simultaan te gamen. Vandaar mijn eerder gestelde vraag!

Lijst is nu als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 173,95€ 173,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 121,48€ 121,48
1AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart€ 293,23€ 293,23
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 73,95€ 73,95
1Corsair RM650x€ 99,95€ 99,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 140,95€ 140,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.326,36

Kast is tot nu toe beste wat ik kan vinden qua looks en prestaties. Wil eigenlijk de silentbase 800 maar die past niet in mijn bureau :(. ander bureau dan maar :P?
Pagina: 1