Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03 15:10
Beste leden,

Ik heb een Sony Xperia Z3, Android versie 6.0.1.
Ik heb een 16GB intern geheugen die zowat helemaal vol is.

Wat mij is opgevallen, is dat de Android systeem 4,43GB in ruimte neemt.
Is dat niet een beetje te veel? 7GB aan apps, en mijn telefoon zit al bijna vol.

Hoe kan ik onnodige bestanden verwijderen van mijn telefoon?

En dan heb ik het niet eens over mijn SD-kaart van 62GB die al vol zit tot 58GB (God mag weten hoe dit komt).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
Installeer eens een file browser (bv Google Play: Solid Explorer File Manager) dan kan je prima zien wat voor bestanden er rallemaal op je toestel/sd staan.

android systeem zal je weinig aan kunnen doen, daar staat je OS + voorgeinstalleerde apps, 4,4 GB is veel, maar zonder uitgebreide fratsen (als dat al mogelijk is) ga je dat niet veranderen.

Wat ik bij de moto e van mijn vrouw heb gedaan is alle niet gebruikte voor geinstalleerde apps "uitschakelen" want die nemen naast de ruimte op /system ook voor updates ruimte op /data, bij uitschakelen worden eerste de updates verwijderd en krijg je dus wat extra ruimte op de ~10GB die je te besteden hebt voor apps.

Verder kan je natuurlijk niet gebruikte apps verwijderen, bij instellingen apps zie je hoeveel ruimte al je apps innemen, misschien zit er 1 tussen die belachelijk groot is (vaak spelletjes).

Op je SD staan vaak maps van navigatie, muziek, video, .. (wat je er zelf op zet..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sowieso even kijken waar je ruimte aan opgaat... en verder als je weer ruimte op je SDkaart hebt kan je ook gewoon wat apps uit je telefoon geheugen verplaatsen naar je SD kaart.

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Bij Androïd 6 weet ik niet of dat het zelde is maar bij 5.1 kan je bij Instellingen>Opslagruimte de gegevens in het cache geheugen wissen.
Als dat nog nooit gedaan is kan het zo oplopen naar meer dan een Gigabyte.