Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Hallo,

ik heb sinds een paar weken een nieuwe GPU. De Asus r9 380x.
Nu werkt elke game die ik speel prima, behalve gta v. De fps doet erg raar, het verschilt tussen 20-50 fps op medium-high settings. Heb een monitor programma ernaast gehouden en de temparaturen zijn prima. Ik heb de OC uit gezet (gpu core verhoogt naar 1,05ghz ), maar geen verschil. Wat me wel opviel is, dat de core clock niet max runt. De core clock is gemiddeld 500mhz.. met heel soms een spike naar 800mhz, maar dus niet 1050mhz, terwijl dit in andere games wel goed is (doom, overwatch, bo3, etc).

Weet iemand hoe dit komt ?

specs:
CPU: fx 8120
Ram: 16gb 1600mhz kingston
GPU: asus r9 380x
mobo: msi 970 gaming
hdd: 1tb WD black

Mvg,
Dennis

[ Voor 8% gewijzigd door iinsane op 01-06-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:30

Nemesizz

Untouchable

Heb een monitor programma ernaast gehouden en de temparaturen zijn prima.
Ja ja...zie ik....ah nee, glazen bol laat niks meer zien :P
Maar even serieus, zet even neer welke temps je haalt (ook van de rest, CPU, GPU enz), dat is iets duidelijker dan 'zijn wel goed' ;)

In je specs zie ik geen voeding staan (niet dat het framedrops veroorzaakt, maar toch belangrijk om te weten), merk+wattage.

Wat doorvraagjes:
- Wat voor koeler zit er op je CPU, en hoe zit het met de airflow in je kast?
- Wat doen de clockspeeds van je CPU tijdens de framedrops?
- Heb je achtergrond programma's open staan? (sommige kunnen behoorlijk negatieve invloed hebben op performance)
- Wat zijn de ingestelde settings van GTA ? (bepaalde dingen een tikje hoger of lager in settings kan een boel schelen in performance, maar amper in details die je erbij krijgt / mist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nemesizz schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:01:
[...]

Ja ja...zie ik....ah nee, glazen bol laat niks meer zien :P
Maar even serieus, zet even neer welke temps je haalt (ook van de rest, CPU, GPU enz), dat is iets duidelijker dan 'zijn wel goed' ;)

In je specs zie ik geen voeding staan (niet dat het framedrops veroorzaakt, maar toch belangrijk om te weten), merk+wattage.
Het is de afgelopen pas meerdere keren gevraagd... :+

Anyhow, vorige topics lijken dan wel/niet opgelost (want geen duidelijke oplossing gepost) en in alle gevallen zie je steeds rare dingen. Disks die 100% staan, BIOS-flashes die mislukt zijn, meerdere moederborden gehad/gewisseld, niet willen meewerken/meedenken met aangeboden oplossing (of one-liners plaatsen).

Het zal wel aan mij liggen maar ondanks dat je heel erg lijkt te weten hoe je elk onderdeel van je PC moet overklokken, installeren, omwisselen etc. zie ik nergens dat er niet een doorlopend probleem/issue is omdat geen van je vorige topics opgelost zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
MAX3400 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:08:
[...]

Het is de afgelopen pas meerdere keren gevraagd... :+

Anyhow, vorige topics lijken dan wel/niet opgelost (want geen duidelijke oplossing gepost) en in alle gevallen zie je steeds rare dingen. Disks die 100% staan, BIOS-flashes die mislukt zijn, meerdere moederborden gehad/gewisseld, niet willen meewerken/meedenken met aangeboden oplossing (of one-liners plaatsen).

Het zal wel aan mij liggen maar ondanks dat je heel erg lijkt te weten hoe je elk onderdeel van je PC moet overklokken, installeren, omwisselen etc. zie ik nergens dat er niet een doorlopend probleem/issue is omdat geen van je vorige topics opgelost zijn.
Meesten zijn wel opgelost, anderen zijn overbodig omdat ik andere specs heb. Kan je topics sluiten dan(ik weet niet alles over het forum op tweakers). En overclocken is niet moeilijk omdat fabrikanten programma's online hebben staan 😉