Toon posts:

Dail-up probleem na netwerkkaart installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Since ik een netwerkkaart in mijn win95 bak heb geinstalleerd om een lokaal netwerkje te vormen (werkt prima) heb ik het volgende probleem.

Normaal bij het opstarten van bv Netscape kwam er altijd een windowtje in beeld met de vraag of ik wilde inbellen bij mijn provider. Maar nu gebeurt dat niet meer en lijkt Netscape te zoeken naar mijn opgegeven start pagina. Hij lijkt die pagina niet meer via de dail-up adapter te willen zoeken, maar nu via mijn netwerkkaart. En kan hem dus niet vinden.

Kan ik dit weer zo instellen dat hij vraagt of hij moet gaan inbellen? Wie kan me helpen?

Verwijderd

ja kijk ff bij de instellingen van netscape, ergens onder connections oid

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

Ja, pcies ja, er zal waarschijnlijk aangevinkt/checked staan iets als: "kiezen indien er geen netwerkverbinding is" ofzo (waarschijnlijk ook nog eens in het Engels :P ) maar even buiten dat

Ik zou dat als eerste gecontroleerd hebben 8-)

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het niet. Hetzelfde gebeurt als je bv een ftp sessie wilt starten naar ftp.microsoft.com of een telnet sessie naar telnet.xxx.xxx.

Wat bepaalt of zo'n adres/naam of via de netwerk adapter of via de dail-up adapter gevonden moet worden? Waar stel je dat in, of waar kan je dat wijzigen?

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

Nou, een andere plaats dan in mijn geval dan in Eigenschappen van IE -> verbindingen weet ik zo gauw niet.

En dat was bij mij soms het euveltje.
Dan gewoon ffies "Altijd mijn standaard verbinding kiezen" en hij ging keurig netjes via de modem.

maar goed, als dat niet helpt, zal dit ook mijn laatste post zijn in deze draad :P

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Als je nergens kunt instellen waarmee je wil verbinden (zou toch echt moeten kunnen hoor). Ga dan ff naar Dail-up networking en maak ff een shortcut van jouw inbel ding. Verbind nu gewoon ff via die shortcut en kijk of hij je inbel pakt. (een shortcut hoeft natuurlijk niet, maar is wel makkelijk als je elke keer zo moet inbellen)
Pagina: 1