Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Met een thin client windows draaien via de QNAP TS253A-G4.

Pagina: 1
Acties:

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 14:09
Ik ben in het bezit van een QNAP TS253A-G4.
Ik wil het liefst een Thin client neerzetten en daarop Windows draaien via mijn QNAP.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Windows XP voldoet al. De uiteindelijke bedoeling is dat Windows XP of 7 soepel draait via mijn QNAP.

Ik ben hierin een beetje een leek, enige ervaring met virtualisatie is virtualBox. Heeft QNAP standaard aps hiervoor? Ik zal de rekenkracht nodig hebben van de NAS.

Is dit te realiseren en waar kan ik het beste beginnen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat kan, je kunt een Windows OS installeren en remote overnemen met vnc/drp.
Verwacht er niet teveel van qua grafische prestaties. Het heeft een reden dat software als citrix e.d. bestaat.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja dat kan, maar snel is het niet. Dat is natuurlijk ook niet zo gek, want een NAS is niet precies een terminal server...

• Is_ Y_ Serious?
Oke bedankt voor de antwoorden, dan kan ik het beste voor Windows XP gaan denk ik?
Veilig of ondersteund hoeft de installatie niet te zijn.

Het gaat mij er eigenlijk om dat ik Windows kan draaien op de Thin client en daarvandaan mijn muziek kan afspelen met Winamp. Dit wil ik zo doen om meer te leren van virtualisatie en op een energie zuinigere manier muziek te luisteren.

Nu draai ik vooral muziek vanaf mijn PC. Die een stuk minder zuinig is.
I7 3770K
16GB DDR3
250 GB SSD
3 x 2 TB schijven
R9 290X 4gb.

Zag deze Thin client staan. Voldoet wel aan mijn eisen toch?
HP T5720 Thin-Client (Win XPe SP2, 512F/256R, 1GHz)
Geheugen: 512MB Flash en 256MB DDR SDRAM

[ Voor 85% gewijzigd door Is_ Y_ Serious? op 01-06-2016 15:30 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen id hoe je setup eruit ziet. Nogal omslachtig zo. Meeste tv's kunnen wel audio streamen vanf de nas.

• Is_ Y_ Serious?
Ja de NAS zit via HDMI aangesloten dus dat kan idd sowieso, maar dan moet ik elke keer de TV aanzetten om een selectie te maken van de muziek, daarnaast moet ik dan ook nog een muis en toetsenbord aansluiten op de NAS. Het is idd ook een optie maar dan weet ik nog steeds geen hout van virtualisatie ;-)
Pagina: 1