Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo allemaal:)

Mijn huidige gaming headset is al een tijdje brak: de microfoon is er een maand of twee geleden mee gestopt. Sindsdien gebruik ik een goedkope clip-on microfoon en de headset als hoofdtelefoon.

Echter begint sinds een paar dagen de linkerspeaker er ook mee te stoppen. Ik vermoed een kabelbreuk omdat het gedrag hetzelfde is als mijn in-ear oordopjes altijd doen op het moment dat ze kabelbreuk hebben (een beetje wiebelen aan de kabel kan ervoor zorgen dat het geluid het wel/niet doet).

Dus ben ik op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Ik wil deze op twee manieren gaan gebruiken: bij mijn computer en onderweg. Ik ben niet van plan om een gaming headset te kopen, omdat het geluid hiervan vaak te wensen overlaat. Ik ben van plan een "normale" koptelefoon in combinatie met een losse microfoon (nu nog de clip-on, later misschien een modmic) te gebruiken. Dit wordt een over-ear headphone, met de voorkeur voor een gesloten design (vanwege gebruik in OV en op het werk).

Ik heb rondgekeken en de draadloze Bluetooth headsets spreken me aan. Niet om het noice-cancelling gedeelte of om het draadloze aspect (allhoewel draadloos wel een + is) maar vooral om het design van deze koptelefoons: licht, niet te groot en confortabel. Als ik bijvoorbeeld de pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) met de pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart) vergelijk, gaat m'n voorkeur uit naar de Sony puur en alleen om het design.

Echter, zoals aangegeven, is het hele noice cancelling en in mindere mate het draadloze aspect minder van belang. Daarom aan jullie de vraag: kunnen jullie me iets aanraden wat precies in het midden van deze twee typen koptelefoons licht? Hieronder het vragenlijstje:

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een over-ear koptelefoon welke licht, klein en comfortabel is zoals veel van de Bluetooth headsets maar niet per cé noice canceling hoeft te hebben, en in mindere mate ook niet draadloos hoeft te zijn (maar dit is wel een +)

Wat is je budget?
Vrij flexibel. Ik verwacht rond de 125 euro, maar als er een goede bang-for-the-buck optie voor 50 of 200 euro beschikbaar is zal ik dit zeker overwegen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Gebruik i.c.m. gamen (met losse mic)
  • Gebruik op het werk (constant achter vaste pc)
  • Gebruik onderweg (in het OV, op de fiets)
Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals gezegd spreken de draadloze Bluetooth apparaten zoals de pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart) me aan omdat deze klein, licht en confortabel zijn. In principe overweeg ik deze aan te schaffen maar ik vraag me af of er betere opties zijn aangezien het noice-canceling aspect (en in mindere mate het draadloze aspect) me minder aanspreken waardoor ik betaal voor features die ik minder benut dan bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Plantronics Backbeat Sense is goed:
pricewatch: Plantronics BackBeat Sense (Zwart)

Zelf heb ik de Backbeat Pro, maar die is een stuk zwaarder. Wel uitstekende sound:
pricewatch: Plantronics BACKBEAT PRO (Paars, Zwart)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 14:47 ]