[PW] Productcategoriefilters tonen bij zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Regelmatig gebruik ik de globale zoekfunctie van Tweakers om tot een product te komen.

Neem nou als voorbeeld een videokaart. Ik was benieuwd naar GTX 970. Ik typ dat dus in en krijg dan een rijtje concrete producten; verschillende merken GTX 970's. Omdat ik me niet wil beperken tot een specifiek merk hierbinnen klik ik die niet aan. Wèl beperk ik de categorie in het filter tot 'videokaarten' zodat ik echt alleen de videokaarten krijg.

Zo krijg ik dit overzicht: http://tweakers.net/aanbo...Q0lEqSExPDc6sSlWyMjQwqAUA

Mijn punt is een beetje dat ik vanuit dit overzicht niet alsnog makkelijk alle filtermogelijkheden krijg van videokaarten die ik wel zou krijgen wanneer ik handmatig vanuit de videokaarten-categorie dit lijstje zou krijgen.
Hierdoor kan ik helaas vaak maar weinig inhoudelijks met de zoekfunctie, en moet ik toch weer handmatig via de productenstructuur naar de videokaarten gaan.

TL;DR als je vanuit de zoekfunctie uiteindelijk in 1 categorie terechtkomt, is er dan een mogelijkheid om de filters van die categorie te krijgen links? Als je op mijn link klikt zie je namelijk dat je nu enkel de filter 'Merk' krijgt.

Hebben anderen dit probleem ook of gebruik ik de website gewoon raar?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Niemand die dit herkend? :-) ben ik dan zo'n rare gebruiker?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je bent geen rare gebruiker, ik ken het probleem :P

Maar daarom ga ik meteen naar de juiste subcategorie, dan heb ik dat probleem niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 07-06-2016 12:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:41:
Je bent geen rare gebruiker, ik ken het probleem :P

Maar daarom ga ik meteen naar de juiste subcategorie, dan heb ik dat probleem niet.
Maar dat leek me dus een beetje probleemomzeiling. Feit is dus dat er usability-technisch iets onlogisch ontstaat.

Is het mogelijk om er voor te zorgen dat je bijvoorbeeld de filters van die categorie te voorschijn krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Dit speelt nu na 5 jaar eigenlijk nog steeds erg vaak.

Als ik bijvoorbeeld op een product uit de populairste producten op de frontpage klik, bijvoorbeeld deze: https://tweakers.net/proc...00x_p1191288/vergelijken/ krijg ik helemaal geen product-specifieke filters meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

crisp

Devver

Pixelated

Het is vooral technisch erg lastig om vanuit de generieke search waar je op producten vanuit verschillende categorieën kan zoeken in de eerste plaats al te herkennen dat je uiteindelijk alleen nog maar resultaten uit 1 categorie hebt, en vervolgens dan dynamisch allerlei filters te gaan toevoegen (die je bij een aanpassing van de criteria mogelijk weer moet gaan uitschakelen/weghalen). Dat faciliteren zou in onze huidige setup dusdanig veel tijd kosten dat ik niet denk dat dat een kosten/baten-analyse gaat overleven...

Als je al weet in welke categorie je wilt zoeken dan verdient het dus vooral aanbeveling om eerst naar die categorie te gaan. Voor bijvoorbeeld het overzicht van uitvoeringen van een bepaald product zijn meestal de categoriefilters ook niet heel erg nuttig omdat het vaak maar om een beperkt aantal uitvoeringen gaat die voor een groot deel dezelfde specs zullen delen.

Intentionally left blank

Pagina: 1