Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb altijd een SIM-only aangeschaft en daarnaast het toestel los gekocht. Als ik nou naar de prijzen kijk van bijv. een iPhone 6s en een SIM-only dan zijn er goedkopere opties als ik abonnement neem met daarbij de 6s. Nou is de 6s wel al een tijdje uit. Hoe zit het bijv. bij nieuwe toestellen, toestellen die net op de markt zijn?

Reden dat ik het vraag is omdat ik eigenlijk van mijn verouderd Vodafone abonnement wil overstappen naar een SIM-only. En dan in Sep/Okt de nieuwe iPhone wil aanschaffen. Of kan ik dus beter wachten tot de iPhone 7 uit is en deze aanschaffen met abonnement.

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Niemand...?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is hier al zat over geschreven; de kortingen die je op toestellen krijgt is marginaal (of zelfs niet bestaand) als je ABO+GSM kiest. Maar jouw belwinkel/telco kan je exact vertellen wat je daadwerkelijk betaalt voor een GSM als je die bij een ABO krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:02
Het verschilt nogal per toestel/abbonementscombinatie.
Soms is het wel een stuk(je) goedkoper, soms niet.
Het beste kun je op coolblue of een van de andere belwinkelsites kijken zodat je makkelijk verschillende abonnements/toestelcombinaties kunt vergelijken.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Move -> MAA

Het is niet de bedoeling om binnen één dag je topic al te kicken.

Verder is het belangrijk dat je in een OP je specifieke vragen op een rijtje zet. Het is lastig om te zien wat je nu precies wilt. Zou je de OP dus nog even kunnen aanpassen en aangeven wat je nu precies wilt.

Verder is het bij tweakers de bedoeling dat je al een stuk zelf onderzoek doet, wat heb je zelf al gevonden? Zet ook die informatie even in je OP.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Nou ben ik aan het overwegen om mijn Vodafone abo om te zetten naar een Tele 2 abo. Met 8Gb, onbeperkt bellen en sms a €25 per maand. Wanneer ik ditzelfde abonnement neem met bijv. een iPhone 6s 64Gb, dan is de prijs van het toestel €24 x 24 maanden = €576, waar het toestel normaal gesproken bij Apple €859 kost en de goedkoopste in de PW €763. Ongeveer een verschil van €280 en €200.

De specifieke vraag: is dit prijsverschil omdat het toestel al een tijdje op de markt is (en dus bij een nieuw toestel zal dit verschil er niet zijn), of is het dus daadwerkelijk goedkoper om een abo met toestel te nemen?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:33:
Ok. Nou ben ik aan het overwegen om mijn Vodafone abo om te zetten naar een Tele 2 abo. Met 8Gb, onbeperkt bellen en sms a €25 per maand. Wanneer ik ditzelfde abonnement neem met bijv. een iPhone 6s 64Gb, dan is de prijs van het toestel €24 x 24 maanden = €576, waar het toestel normaal gesproken bij Apple €859 kost en de goedkoopste in de PW €763. Ongeveer een verschil van €280 en €200.

De specifieke vraag: is dit prijsverschil omdat het toestel al een tijdje op de markt is (en dus bij een nieuw toestel zal dit verschil er niet zijn), of is het dus daadwerkelijk goedkoper om een abo met toestel te nemen?
Als ik op Tele2.nl kijk, kost de genoemde 6S 25 euro/maand x 24 maanden is 600 euro. Je krijgt dus blijkbaar inderdaad een korting op het toestel, via Tele2 (m.a.w. je abonnement had goedkoper gekund ;) )
Pagina: 1