Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:12
Ik heb een Google Chromecast 2 met een Ethernet adapter (aangesloten op mijn LAN). De Chromecast is ook verbonden, tijdens instellen, via WiFi.

Ik vraag me nu af of de Chromecast altijd de kabel verbinding gebruikt voor het streamen van content die ik vanaf mijn (bekabelde) Synology NAS stream. Dit ivm de snelheid/stabiliteit bij het streamen van HD films.

Ik gebruik DS Video van Synology en heb wat "gespeeld" met Plex. Ik heb de films op mijn NAS staan en open de mediabibliotheek via mijn telefoon of tablet. Via de apps van beide applicaties kan ik rechtstreeks naar de Chromecast streamen.

Wanneer ik nu een stream start, komt deze stream dan rechtstreeks via de LAN kabel van mijn NAS binnen op de LAN kabel van mijn Chomecast? Of gaat de stream vanaf mijn NAS, via WiFi naar mijn telefoon/tablet en vervolgens via WiFi naar de Chromecast?

Ik hoop het eerste (zonder tussenkomst van WiFi) maar kan de technische uitleg in deze situatie niet vinden op Internet.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hij gaat rechtstreeks van de NAS naar de Chromecast.
En dan zou dat dus via de LAN kabel moeten gaan.

Als het goed is ga je ook naar de Chromecast: Van telefoon via WIFI naar je router, via LAN kabel naar je Cchromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
De Chromecast heeft idd z'n eigen app, en die bestuur je via een app die de Chromecast weer ondersteunt, zoals NIMIC ook al schreef. Of het via de kabel gaat of door de lucht is een goeie; als je de wifi eens uitzet, en hij stopt met streamen, dan denk ik dat je het antwoord hebt. :)

Saved by the buoyancy of citrus