Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Coax naar ethernet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik ben dus van Ziggo overgestapt naar KPN. Daar heb ik een nieuwe modem bij gekregen. Een Experia Box v8. Nu komt het probleem: de hoofdaansluiting voor het internet in mijn huis is een coax aansluiting maar op de Experia Box zitten alleen ethernet poorten.
Is er misschien een manier om van coax naar ethernet te gaan?

Mvg, Skraleskater

Alle reacties

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27
Over TV coax krijg je geen ADSL of glasvezel signaal ;)

Dus heb je ADSL of glasvezel? ADSL > telefoonlijn zoeken, glasvezel > glasvezel aansluitpunt zoeken.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Volg de handleidingen van KPN om je nieuwe verbinding op te zetten. Internet van KPN komt niet over Coax binnen maar over de telefoonlijn of glasvezel ;)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:23:
Beste Tweakers,

....

de hoofdaansluiting voor het internet in mijn huis is een coax aansluiting

....
Nee, dat is je "hoofdaansluiting" voor televisie via de kabel. Deze kan door een provider van kabelinternet eveneens gebruikt worden om internet je woning in te krijgen, KPN kan daar niets mee.

KPN levert internet via xDSL (via een bestaande vaste telefoonlijn -> ISRA punt zit ook meestal in de meterkast) of via glasvezel (deze kabel komt appart je woning binnen indien van toepassing)

Jij hebt dus voor je internet niets met COAX te maken en kunt gewoon vanuit die Esperiabox ethernet aansluiten/WIFI gebruiken.

Gezien je vraagstelling, lijkt het me handig als je iemand zoekt die je kan helpen hierbij (desnoods een monteur via KPN).

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
GH45T schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:25:
Dus heb je ADSL of glasvezel? ADSL > telefoonlijn zoeken (...)
Bij sommige adressen staat de locatie van het IS/RA punt geregistreerd. TS, als je wil kan je je adres even sturen per privebericht en dan kijk ik even

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De klantenservice van KPN is 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bereikbaar.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, adviseren we je om ons vanaf je thuislocatie met een mobiele telefoon te bellen: 0800-0402

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1