Laptop voor studie multimedia en een paar games.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudmaz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-03 21:37
Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere laptop. Ik heb een hele tijd een Macbook pro 15 inch retina gehad (2012 model) welke ik verkocht heb om vervolgens een Surface pro 4 te kopen. De Surface bevalt mij toch een stuk minder goed dan verwacht en ik vind vooral het scherm veel te klein.

Ik zou het liefst een 15 inch laptop hebben met een goede accu duur. Ook moet de laptop een goede bouwkwaliteit hebben.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben op zoek naar een laptop die ik kan gebruiken voor veel office werk, games en foto/video bewerking. Ik was altijd heel tevreden over hoe OSX functioneerde i.c.m. de hardware maar Windows 10 is mij in positieve zin meegevallen.

Wat is je budget?

Ik ben van plan tussen de €1000,- en de €1450,- uit te geven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop zal elke dag mee gaan naar stage/werk en zal ook gebruikt worden in de trein. Het is belangrijk dat er een goede accu in zit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb veel vergeleken en heb een paar laptops gevonden die in de goede richting zitten.

- Macbook pro retina 15 inch (ik zou deze tweedehands kopen een 2013 of 2014 model zou ik dan op uitkomen binnen mijn budget)

- Dell XPS 15 in de FHD uitvoering met 256 GB ssd en 8 GB ram. Deze Laptop belooft in de FHD uitvoering een goede accu duur. Ik ben nog student dus kan gebruik maken van 10% studentenkorting.

Naast de twee aangegeven laptops heb ik niets kunnen vinden wat aan de eisen voldoet.

Graag zou ik advies willen hebben zodat ik een goede keuze kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha Rudmaz,

Zowel Windows als OS X kunnen voldoen aan jouw wensen. Persoonlijk ben ik een OS X-fan, maar ik zal Windows niet geheel afkraken. Beide besturingssystemen. zijn geschikt voor Office, games en fotobewerking.
De een wat meer dan de ander.

Als je het aan mij vraagt zou ik zeggen dat OS X beter geschikt is voor Office en fotobewerking en minder voor games. Bij Windows zou ik zeggen dat ze goed zijn in Office en games e minder in fotobewerking.

Je benadrukt dat je veel waarde hecht aan de accu, dus ik zou eerder neigen om voor OS X te kiezen. Voor fotobewerken natuurlijk ideaal evenals voor office. Het enige zou de 'games' zijn. Maar hier zijn wel enkele oplossingen m.b.t. Steam en online streamingdiensten voor.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudmaz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-03 21:37
Bedankt voor je reactie! Ik heb voor de OS X weg gekozen. Haal zondag mijn nieuwe laptop op!