Na negatieve review word ik beschuldigd van smaad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jtermors
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05-2024
Beste Medetweakers,

Sinds kort ben ik oriënterende en zoekende naar iemand die mij tegen een gunstige prijs een complete installatie zonnepanelen kan aanbieden en kwam via marktplaats bij een groothandel terecht voor panelen.

Na wat over en heen ge mail werd mij een toezegging gedaan om een offerte of prijs opgave te sturen, hierbij heb ik mijn adres gegevens alles toegestuurd wat nodig was voor een dak check. Sinds een poosje hoorde ik niks van dat bedrijf en heb meerdere malen getracht te bellen, te mailen geen gehoor. Vandaag nam meneer de telefoon op, tamelijk geïrriteerd en zij dat hij in een vergadering zit.. Dagen ervoor werd simpel weg niet opgenomen of niet gereageerd, kortom deel mijn review op google en wordt meteen gebeld, en beticht mij van smaad en laster. Echter had dit het bedrijf dan in het eerste contact vanuit marktplaats al niet moeten aangeven dat ze niet met particulieren in zee gaan?

----

Zojuist kreeg ik hier een mail overheen.

Geachte heer ******

Er is enige onduidelijkheid ontstaan.

*** is een groothandel die louter levert aan de zakelijke markt.
U heeft zich als zodanig gepresenteerd aan ons om vervolgens als particulier een groothandelsprijs te verkrijgen.
Er zijn inderdaad enige restpartijen op marktplaats terechtgekomen om nieuwe installateurs te kunnen benaderen.

Uw reactie op internet over *** is onacceptabel en *** zal op geen enkele wijze iets met u te maken willen hebben.

Via deze email verzoek ik, en zo nodig sommeer ik u, uw kwalijke en onjuiste reactie te verwijderen.
Voorts houdt *** u persoonlijk aansprakelijk voor welke schade dan ook welke door uw daden aan *** wordt toegebracht.

---
In hoeverre staan ze in hun recht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niets aan de hand toch, als jij enkel bij de feiten bent gebleven.

Loze dreigementen in de hoop dat jij je review weghaalt. Zou ik in dit geval dus lekker laten staan, wellicht hun reactie nog toevoegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Rmg

jtermors schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:57:

---
In hoeverre staan ze in hun recht?
Tjah wat heb jij in de review gezegd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daar is geen zinnig woord over te zeggen zonder de review die jij geplaatst hebt. En dan nog hebben wij hier maar één kant van het verhaal en is het dus heel lastig inschatten in hoeverre de review een correcte afspiegeling is van de ervaring, of dat je er een boel bij hebt verzonnen.

Smaad en laster zijn duidelijk gedefinieerd in de wet. Zoek dat even op zou ik zeggen en kijk dan eens of jouw review daar onder valt (dat is echt niet zomaar het geval).

Zo lang jij er van overtuigd bent dat je geen onwaarheden vermeldt in die review, zou er weinig aan de hand moeten zijn volgens mij (maar ik ben geen jurist).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
Betreft review op google.... Dit heb ik er in gezet, en is nog waar ook. Telefonisch onvriendelijk te woord gestaan, komt afspraken niet na om terug te bellen / mailen. Heeft langer dan een week nodig om een offerte op te stellen. Verkoopt als groothandel afgeschreven zonnepanelen op marktplaats, op zich niks mis mee, zeker omdat ik persoonlijk voor een laag budget een PV installatie zoek. Persoonlijk ben ik dus ten zeerste teleurgesteld. Zeker omdat ik ook zakelijk een relatie zoekt om mee samen te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat het er in zit dat je "afgeschreven" panelen schrijft; een restpartij hoeft niet afgeschreven te zijn.

Daarnaast, maar dat hou ik in het midden, wil je zowel particulier als zakelijk iets regelen met die toko; de vraag is dan of dat van te voren duidelijk is gemaakt aan de betreffende verkoper. Die had dan anders/duidelijker kunnen reageren.

Als jij mij zou mailen vanaf jantje.hoi@hotmail.com en verder geen KvK / BTW meestuurt, zou ik als bedrijf er ook onmiddelijk vanuit (moeten) gaan dat het een particulier betreft.

Just my 2 cents; we waren er allemaal niet bij.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Orion84 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:03:
Zo lang jij er van overtuigd bent dat je geen onwaarheden vermeldt in die review, zou er weinig aan de hand moeten zijn volgens mij (maar ik ben geen jurist).
Onwaarheden uiteraard als in ook geen dingen niet vermeld ;)
MAX3400 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:09:
Daarnaast, maar dat hou ik in het midden, wil je zowel particulier als zakelijk iets regelen met die toko; de vraag is dan of dat van te voren duidelijk is gemaakt aan de betreffende verkoper. Die had dan anders/duidelijker kunnen reageren.
De reactie is wel erg raar, want wat doet een groothandel op Marktplaats? Dat is geen plek voor een groothandel of om nieuwe installateurs te werven... wat dat betreft is het sowieso al een rare werkwijze en kan het TS denk ik moeilijk kwalijk worden genomen dat er een vergissing is ontstaan over de intenties van TS wat de communicatie vanuit dat bedrijf oppert.

@TS Maar zelfs al zou dat op een vergissing berusten dan zou een fatsoenlijk bedrijf dat ook kenbaar kunnen maken door een vriendelijke afwijzende mail te versturen, niet reageren en dan ineens na een negatieve review zo uithalen is simpelweg erg onbeschoft.

Verder weinig van aantrekken, als de review feitelijk en duidelijk is gewoon zo laten en ze in hun sopje gaar laten koken, dan hadden ze maar eventjes een minuutje de tijd moeten besteden aan het afwijzen van de factuur... dat had ze die review zeer wss al kunnen schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Je kunt je review uitbreiden met het gebeurde. En dat bedrijf geeft dus toe dat ze afgekeurde partijen via Marktplaats verkopen. Opvallend is de toon waarmee ze het proberen te bagateliseren. Dat is geen bedrijf waarmee ik zelf zaken zou willen doen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jtermors
Wil er even aan toevoegen dat de verkoper wel degelijk van bewust was dat ik een consument ben, en aangaf hier geen problemen mee te hebben. Ook werd mij mondeling (telefonisch) verteld dat de panelen een rest partij zijn, en dus voor afschrijving in aanmerking komen, kortom kon ze incl BTW of zonder BTW kopen zelfs met garantie.

Tevens werd gevraagd aan hoevel panelen ik zat te denken, en of ik het zelf wou installeren, of laten doen en of ik een plat dak heb of dakpannen. Als ik dat allemaal doorgeef zouden ze me een offerte sturen. Dit heb ik dan wel in de mail (reactie via marktplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58

Kid Buu

Huh, Pietje?

Je kent het gezegde: blaffende honden bijten niet. Als jij gewoon een review hebt gedaan gebaseerd op de feiten zou ik mij nergens zorgen om maken. Ze proberen je gewoon te intimideren (en dat is grotendeels al gelukt).

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

MicGlou schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:14:

De reactie is wel erg raar, want wat doet een groothandel op Marktplaats? Dat is geen plek voor een groothandel of om nieuwe installateurs te werven... wat dat betreft is het sowieso al een rare werkwijze
Net zoals al die andere groothandels en bedrijven spullen verkopen. Daar is niets raars aan.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:08
Na zo'n telefoontje en mailtje zeker weten je review laten staan

Ze kunnen je toch niets maken, het review systeem is juist hiervoor in het leven geroepen
Je bent echt niet de enige die zoiets overkomt, en dat volk denkt er maar altijd mee weg te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:26

Player1S

Probably out in the dark

ach men speelt het tegenwoordig graag hard. Hard blaffen in de hoop dat jij je woorden terug neemt. Als dat wat jij post de daadwerkelijke review is er geen advocaat die er tijd voor reserveert want gaat niet over de grens van fatsoen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dit soort dreigementen doen ze puur om je af te schrikken.
Zolang jij een nette representatie omschrijft van de gebeurtenis, dan valt je niets te verwijten.
Persoonlijk zou ik inderdaad eerder toevoegingen maken aan de review omtrent deze reacties, dan dat ik het geheel zou verwijderen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Basszje

Reisvaap!]

Met de rest. Zolang je niet doelbewust een bedrijf schade probeert toe te brengen door het verspreiden van gerichte leugens en onwaarheden zal je echt niet ineens veroordeeld worden voor laster.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Wat je in je review zet zijn geen onwaarheden om die groothandel zwart te maken, maar je eigen ervaring. Over een enkel woordje wat misschien ongelukkig geschreven is ('afgeschreven') zal geen rechter gaan zeggen dat je smaad of laster hebt gepleegd.

Laat ze maar lekker bluffen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk dat ze vooral vallen over het woordje 'afgeschreven'. Afgeschreven kan je ook opvatten als oude troep of spul wat niet meer werkt.
Enigzins begrijpelijke reactie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10
Mocht je hard kunnen maken in emails dat je wel zeker je gepresenteerd hebt als consument zou ik dat ook nog als reactie zetten op het antwoord van het bedrijf. Nu lijkt het in hun reactie op jouw review bij google alsof je ze bewust hebt misleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Haal lekker je review weg. Blijkt dat jullie elkaar verkeerd hebben begrepen, laat het daar dan ook bij. Men grijpt tegenwoordig direct de review om zijn gelijk te halen, nergens voor nodig. Dat jij verwacht als een prinsje behandeld te worden zoals bij een retailketen hoeft niet te betekenen dat een b2b partij dat ook doet. :z

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dan nog dien je als organisatie altijd netjes te blijven tegen de buitenwereld, klant of niet. Deze werkwijze getuigd van weinig professionaliteit dus ik zeg: laten staan die hap. Leert ie er misschien nog van ook!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er aangifte tegen je gedaan? Zo niet, dan is er sowieso geen sprake van smaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op Marktplaats aanbieden en dan zeggen dat ze enkel aan de zakelijke markt leveren lol

Lekker laten staan en het bedrijf links laten liggen, had ik al gedaan na dat geïrriteerd telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
Voor diegene die alles willen lezen:

https://goo.gl/TaMQBr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Tja eerlijk is eerlijk, je vraagt zonder BTW. Mijn eerste idee zou ook zijn dat je het zakelijk wilt aanschaffen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ehh, right. Vorige week donderdag was dus het eerste contact, maandag hebben ze netjes aangegeven dat ze er afgelopen week niet meer aan toegekomen zijn. Je hebt maandag ook pas de details opgestuurd waar je de offerte op wil. En dan ga je nu al paniek lopen schoppen dat ze niet snel genoeg reageren? Ik begin inmiddels een beetje te begrijpen waar de houding van dat bedrijf vandaan komt...

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 01-06-2016 15:21 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Met dat. Je blaast meteen veel te hard, veel te hoog van de toren. Geef iemand ook een kans om te reageren anders.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
26 mei was contact, en als dan meerdere malen toegezegd was dat ze erop terug komen, je even aan reminderd en een keer belt, enkel op maandag daarop dat iemand het oppakt. Kortom is dat nou echt wat tijdsbestek betreft te kort? Menig bedrijf geeft antwoord of in ieder geval een update binnen een kortere tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, zeker gezien je zelf de input voor de offerte pas maandag aangeleverd hebt (volgens de conversatie die je net post) is het alles behalve netjes om in een review te roepen "Heeft langer dan een week nodig om een offerte op te stellen".

Dat is dan dus gewoon een feitelijke onwaarheid en daarmee ga je wel degelijk de kant van laster op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
Do 26-5 eerste contact. Vrij 27-05 heb jij een reactie gestuurd. Weekend. ma 30ste heb jij de gegevens gestuurd voor de offerte. Om vervolgens op 1 juni te zeggen dat het allemaal te traag ging en heb je waarschijnlijk al op de 31ste een review geschreven over het traag gaan.
Ik vind het voor een b2b order helemaal niet heel traag gaan.

Ik ben het met Orion eens dat dit wel de kant op gaat van laster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
Review heb ik vandaag geschreven tegen het middag uur aan, promt binnen 10 minuten een telefoontje. Is toch ruim 4 werkdagen bijna 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:35
jtermors schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:22:
Review heb ik vandaag geschreven tegen het middag uur aan, promt binnen 10 minuten een telefoontje. Is toch ruim 4 werkdagen bijna 5?
Jij geeft in je review aan dat ze langer dan een week nodig hebben om een offerte op te stellen.
Je weet hoeveel dagen er in een week zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

30 mei - 1 juni zijn volgens mijn kalender wel twee werkdagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
Als men op zijn minst had gezegt we zijn er mee bezig, of een ander zoet houdertje is er toch niks aan de hand? Maar men is meteen zo onvriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03
Daarnaast snap ik ook hun punt dat je jezelf eerst als zakelijk koper voordoet (vragen om een ex btw prijs), om vervolgens te proberen alles zonder factuur en btw-afdracht te regelen. Daarnaast voorzie je ze pas 30 mei van de benodigde gegevens.

Dat je na een mailwisseling in een tijdsbestek van 4 dagen zo'n review online zet is ronduit gênant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jtermors
Dank voor jullie advies, wellicht hebben jullie gelijk.

Review bij deze verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

St@m

@ Your Service

jtermors schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:25:
Als men op zijn minst had gezegt we zijn er mee bezig, of een ander zoet houdertje is er toch niks aan de hand? Maar men is meteen zo onvriendelijk...
Lijkt me toch dat je onwaarheden aan het verkondigen bent.. Een week heeft gewoon 7 dagen. Dus langer dan een week >7 dagen. Dus ik zou dat zeker even aanpassen. Een review over hoe je te woord bent gestaan lijkt me gewoon op z'n plaats.
jtermors schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:27:

Dat is dan weer het andere uiterste he ;)

Edit: Ik zie nu de mailwisseling. Lijkt me een uiterst correct hoe ze je te woord staan.

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 01-06-2016 15:32 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pendora
jtermors schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:27:

Ik vind het heel goed dat je je ongelijk durft toe te geven! Durven niet veel mensen tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
Het zit het in hoe ik te woord gestaan was, dat men iets toezegt en mondeling zelfs we gaan er vandaag naar kijken. Ten slotte komt het van marktplaats en word als consument aangeboden. Adv. staat nog steeds op marktplaats ( http://goo.gl/sWIcGp )

Kortom als je als bedrijf iets dumpt op marktplaats om er van af te zijn... althans mijn idee daarbij is waarschijnlijk anders. Ik heb maar een klein budget, en dat wisten ze. En wellicht begrepen we elkaar verkeerd. Telefonisch (mondeling had ik nogmaals benadrukt)

Kortom belofte maakt schuld, dat is mij altijd geleerd, als ik roep doe ik vandaag, dan doe ik alles om vandaag nog mijn afspraak na te komen, indien dat niet lukt ligt ik dat netjes toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Op hun site staat nergens dat ze geen particulieren helpen. na wat door gespit te hebben kom ik er achter dat ze daadwerkelijk gewoon particulieren helpen. Informatie die op hun eigen website staat. Beetje raar dat ze ineens dat niet meer doen. Ze willen je review weg hebben, terwijl ze zelf fout zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
erwin26 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:55:
Op hun site staat nergens dat ze geen particulieren helpen. na wat door gespit te hebben kom ik er achter dat ze daadwerkelijk gewoon particulieren helpen. Informatie die op hun eigen website staat. Beetje raar dat ze ineens dat niet meer doen. Ze willen je review weg hebben, terwijl ze zelf fout zitten.
Ik zie zelf alleen dit staan:

3XL SolarSolutions biedt de producten aan via haar partnernetwerk. Dit netwerk bestaat uit geselecteerde installatiebedrijven. Specifieke oplossingen met betrekking tot zonne-energie kunnen besproken worden via onze sales kantoren.

Zou idd wel heel vreemd dan zijn.
jtermors schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:39:
Het zit het in hoe ik te woord gestaan was, dat men iets toezegt en mondeling zelfs we gaan er vandaag naar kijken. Ten slotte komt het van marktplaats en word als consument aangeboden. Adv. staat nog steeds op marktplaats ( http://goo.gl/sWIcGp )

Kortom als je als bedrijf iets dumpt op marktplaats om er van af te zijn... althans mijn idee daarbij is waarschijnlijk anders. Ik heb maar een klein budget, en dat wisten ze. En wellicht begrepen we elkaar verkeerd. Telefonisch (mondeling had ik nogmaals benadrukt)

Kortom belofte maakt schuld, dat is mij altijd geleerd, als ik roep doe ik vandaag, dan doe ik alles om vandaag nog mijn afspraak na te komen, indien dat niet lukt ligt ik dat netjes toe.
ik ben het helemaal met je eens verder dat als je iets belooft je dat ook moet doen of even meldt dat het niet lukt die dag.
Marktplaats kom ik helaas wel vaker B2B advertenties tegen. Maar daar wordt het wel netjes in de advertentie vermeld. Ik kan me alleen voorstellen dat wanneer je niet was begonnen over de BTW ze het direct melden in plaats van al het contact dat tot hiertoe nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
Ahh ja, ik zal wel te drammerig over gekomen zijn. Normaal als ik iets van marktplaats koop, krijg ik snel reactie en is het ook snel afgewikkeld, en doorgaans wordt marktplaats door consumenten gebruikt? Kan alleen niet tegen als mensen hun afspraken niet nakomen (toezegging doen, vervolgens niks laten horen terwijl nee ook een antwoord is), dus dan ja kan zijn dat ik dan te hoog van de toren blaas.

Wou het risico nemen om zonder factuur iets te kopen wat nieuw is, en zij dat zelf aangaven dat dit kon, geweldig toch.. Jammer dan, toch geloof ik er in dat ik voor iets meer dan 2000 een installatie op mijn dak te hebben van rond de 2000wp, moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Pendora schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Ik zie zelf alleen dit staan:

3XL SolarSolutions biedt de producten aan via haar partnernetwerk. Dit netwerk bestaat uit geselecteerde installatiebedrijven. Specifieke oplossingen met betrekking tot zonne-energie kunnen besproken worden via onze sales kantoren.

Zou idd wel heel vreemd dan zijn.
Dat vond ik dus ook. Bij een specifieke oplossing ga ik denken aan een raar gebouwd huis of een zeer grote oppervlakte. Niet een normaal huis. Wat mij ook opviel is dat ze foto's plaatsen van huizen waar ze de panelen aan het leggen waren.

http://3xl-solarsolutions.nl/oplossingen/zonnesystemen/

"Als huisbezitter kunt u zichzelf minder afhankelijk maken door uw eigen elektriciteit op te wekken middels zonne-energie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
erwin26 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Dat vond ik dus ook. Bij een specifieke oplossing ga ik denken aan een raar gebouwd huis of een zeer grote oppervlakte. Niet een normaal huis. Wat mij ook opviel is dat ze foto's plaatsen van huizen waar ze de panelen aan het leggen waren.

http://3xl-solarsolutions.nl/oplossingen/zonnesystemen/

"Als huisbezitter kunt u zichzelf minder afhankelijk maken door uw eigen elektriciteit op te wekken middels zonne-energie"
Is idd heel vreemd geformuleerd

Samen met haar partners, de installatiebedrijven...
en
We staan klaar om u te helpen met het kiezen van een optimaal pakket

Daardoor lijkt het alsof ze zelf ook iets doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Man man, wat ben ik blij dat wij geen B2C doen. Particulieren verwachten tegenwoordig tegen de allerlaagste prijs producten en dan ook nog reageren binnen 5 minuten. En als ze het ook maar even niet zint, plaatsen ze negatieve reviews in de hoop de spullen nog goedkoper te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Orion84 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:07:
Ehh, right. Vorige week donderdag was dus het eerste contact, maandag hebben ze netjes aangegeven dat ze er afgelopen week niet meer aan toegekomen zijn. Je hebt maandag ook pas de details opgestuurd waar je de offerte op wil. En dan ga je nu al paniek lopen schoppen dat ze niet snel genoeg reageren? Ik begin inmiddels een beetje te begrijpen waar de houding van dat bedrijf vandaan komt...
Bovendien loop je meerdere malen over korting/goedkope prijs te zeuren, zelfs via hun onderaannemers, ik zou als eigenaar ook niet staan te springen om jou die panelen te verkopen net boven de kostprijs...... Dat je het aan buren wilt aanbevelen geeft mij het idee dat jij extra korting op die panelen wilt.

Voor mij was je iig door de mand gevallen ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jtermors
Heb al toegegeven, en ja wil niet iedereen als consument zo goedkoop mogelijk? En toevallig lopen er meerdere collectieve projecten in de buurt die hoog uit de boom kortingen roepen, terwijl die nergens op slaan. En waarom zou je niet je buren iets aanbevelen geacht of ongeacht je korting krijgt? Ik beveel liever iemand aan die enigszins goedkoop is en goed spul levert? Bovendien is afdingen juridisch iets verkeerd? Is heel gebruikelijk overigens. De een gaat akkoord de ander niet. Simpel weg zeggen van dat kan ik aanbieden en daarmee kun je het doen is ook een antwoord.

Als ik een BV had zou ik in ieder geval kijken naar de mogelijkheden mijzelf niet te kort doen maar toch iets leuks kunnen aanbieden binnen de mogelijkheden en dit ook toelichten.

Zeker wat geleerd vandaag, en heel wat gehad aan jullie argumenten. Dank daarvoor.

[ Voor 0% gewijzigd door jtermors op 01-06-2016 16:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pendora schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:18:
[...]

Is idd heel vreemd geformuleerd

Samen met haar partners, de installatiebedrijven...
en
We staan klaar om u te helpen met het kiezen van een optimaal pakket

Daardoor lijkt het alsof ze zelf ook iets doen
Het klinkt net als "goedkoop banden kopen" punt nl ofzo. Je kan op site A het produkt zien/bestellen en daar een offerte/opdracht regelen. Site A kijkt dan waar je woont of wat handig voor je is en site/bedrijf B komt het regelen bij je (in dit geval de banden monteren).

Ik vind er ech geen woord Chinees bij dat je middels een partner-netwerk acteert. Alsof iedereen in NL die ADSL heeft dit direct afneemt bij KPN? Of zou, bijvoorbeeld, een Tele2 gewoon het partnernetwerk vormen met KPN om ADSL in een bepaald gebied aan te bieden?

Anyhow, teruglezend in het topic lijkt het erop in ieder geval dat topicstarter iets wijzer is geworden en de review, waar nodig, heeft aangepast/verwijderd. Hopelijk kan er alsnog met het betreffende bedrijf contact worden gezocht ,situatie even uitpraten (koffie iemand???) en wie weet willen ze alsnog duidelijk en/of zakelijk leveren. Uiteindelijk; geld is geld, toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Sharky schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Net zoals al die andere groothandels en bedrijven spullen verkopen. Daar is niets raars aan.
Ik heb daar zelden groothandels gezien die puur en alleen maar met bedrijven in zee willen gaan... uiteraard vind je daar wel groothandels die wat overstock aan particulieren proberen kwijt te raken, maar niet om core business te bedrijven. De redenatie van bedrijf X is daarom simpelweg erg vreemd als je weet dat de klant reageert op een partij welke marktplaats is aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Orion84 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:07:
Inderdaad. Plus je geeft aan geen BTW te willen, dat betekent natuurlijk niet dat je kunt kiezen tussen wel of niet betalen maar daarmee wordt zakelijke levering bedoeld. En is dit inderdaad alle correspondentie? Ik vind eerlijk gezegd dat ze behoorlijk snel reageren en dat je erg voorbarig een review hebt geschreven.

Een review is een manier om je ervaring te delen, maar je hebt dit bedrijf in mijn ogen niet eens de kans gegeven om het goed te doen... Zie je dat zelf ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:20:
Man man, wat ben ik blij dat wij geen B2C doen. Particulieren verwachten tegenwoordig tegen de allerlaagste prijs producten en dan ook nog reageren binnen 5 minuten. En als ze het ook maar even niet zint, plaatsen ze negatieve reviews in de hoop de spullen nog goedkoper te ontvangen.
En het liefst ook zonder factuur, garantie en installatie! Het liefst hebben ze eigenlijk dat je de landed cost gewoon rekent, en dat je zef droog brood vreet interesseert ze niks. d:)b

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Ook voor goede bedrijven is internet en reviews zeker niet altijd een zegen vandaag de dag...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Obelink schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:23:
…En dat bedrijf geeft dus toe dat ze afgekeurde partijen via Marktplaats verkopen.…
Een restpartij is niet direct een afgekeurde partij. Het kan simpelweg ook overgebleven zijn van een flinke inkoop waarvan een deel niet meer in een project te stoppen is of omdat de panelen verouderd zijn omdat er types zijn waarbij het rendement hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Dat had ik anders moeten formuleren. Maar omdat TS inmiddels zijn conclusies heeft getrokken is het niet meer relevant.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicGlou schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:34:
[...]

Ik heb daar zelden groothandels gezien die puur en alleen maar met bedrijven in zee willen gaan... uiteraard vind je daar wel groothandels die wat overstock aan particulieren proberen kwijt te raken, maar niet om core business te bedrijven. De redenatie van bedrijf X is daarom simpelweg erg vreemd als je weet dat de klant reageert op een partij welke marktplaats is aangeboden.
Volgens mij pakken ze dit aan als reden om niet aan TS te hoeven leveren en daarmee het contact volledig af te kappen.

TS gaat echt meerdere keren over de schreef. Eerst met het vragen voor een levering zonder factuur, dan door de review en dan als kers op de taart door de volledige mailhistorie online te zetten.
Pagina: 1