Game / All Round - ~ € 800

Pagina: 1
Acties:

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit nieuwe systeem moet een combinatie worden van gaming en all round worden. Ik wil de aankomende paar jaar bij blijven zonder upgrades uit te voeren, want mijn ervaring leert dat ik dat toch niet ga doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~ €800, maar lager is beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Crucial BX100 SSD - 250 GB SSD. Hoewel deze niet de snelste of de grootste is voldoet deze denk ik wel. Een grotere HDD is snel gekocht en geïnstalleerd, maar deze SSD behouden bespaard wel geld wat ik dan weer in andere belangrijkere basis onderdelen kan stoppen.
Ook heb ik 2 gewone HDD's van gecombineerd 3TB.
M'n huidige monitor moet ook vervangen worden, maar voldoet voor nu nog wel even.
Misschien dat de voeding ook nog voldoet maar ik moet uitzoeken welke daar nou ook alweer precies in zat... Dat ga ik asap uitzoeken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Natuurlijk heb ik de best buy guide van de aflopen maanden onder de loep genomen en daar heb ik gekeken naar de onderdelen die gebruikt worden. Daarmee kwam ik op de volgende lijst uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 223,-€ 223,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
1Nvidia GeForce GTX 1070€ 350 (?),-€ 350 (?),-
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,85

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn oude bak heb ik een HD4880 en daar heb ik veel problemen mee gehad. Het leek voornamelijk aan de (toen?) brakke drivers te liggen. Daarom wil ik nu voor een nVidia kaart gaan, maar ik weet niet of dat nu de beste keuze is.
Verdere voorkeuren heb ik niet, ik wil gewoon de beste prijs/kwaliteit hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik de nieuwere games willen spelen en graag op de toekomst gericht minimaal 1080p of hoger.
De PC staat in de woonkamer en daarom zou ik graag een een stil systeem willen hebben. Ik vraag me af of de boxed cooler van de Intel CPU's enigzins stil is... Wss zal een duurdere aftermarket cooler beter zijn maar is een investering van €50 een paar decibel (?) minder waard?
Momenteel gebruik ik een Coolermaster Centurion kast, voldoet an sich maar ik denk dat een betere, stillere kast wel de voorkeur heeft.

Ga je overklokken?
Nee, dat vind ik te veel uitzoekwerk en ik wil me daar niet in gaan verdiepen.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil een zo optimaal mogelijk systeem, ik heb gewacht op de GTX1070 maar is dat nu wel de beste koop? Moet ik wachten op de nieuwe, goedkopere AMD GPU reeks en investeren in andere, zwaardere onderdelen?
Is het verstandig om een voeding van de ene PC naar de andere over te nemen? En is die wat in de BBG van Mei staat dan goed genoeg voor dit systeem?

Opmerking
De kleurtjes van de hardware kunnen me gestolen worden, dus als een moederbord pimpelpaars is met rode geheugenstrips en geel groene kabels, I don't care. Ik wil geen venster in de kast hebben, ook zijn disco RGB leds of mini stroboscoopjes niet nodig :P.

This is the Way.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,75€ 179,75
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 43,95€ 43,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,55

De stockkoeler van Intel is niet best. Voor €45 haal je al een hele stille koeler is huis, die onhoorbaar (30-35 dBA) is.
GTX1070'en van Nvidia partners (dus MSI, ASUS, EVGA etc.) gaan waarschijnlijk rond de €400-425 kosten. Ik zou voor een tweedehands 970/980 Ti /R9 390(x)/Fury of de vandaag aangekondigde nieuws: AMD introduceert Radeon RX480-videokaart met Polaris-gpu - update kiezen, die gaan beter binnen het budget passen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Aan een cpu koeler hoef je geen €45,- uit te geven. Een TX3i van rond de €20,- hoor je ook niet op een 65w Skylake.