Vraag

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04-2025
Goedendag,

Ik kreeg een vraag van een klant hoe het kan dat de cover van albums/liedjes in de Sony muziek app heel anders zijn dan ze horen te zijn. Zo staan er BV privé foto's als cover. Nu wilt de klant dat ik de privé foto's van deze cover weghaal. Alleen ik zal niet weten hoe.

Ik heb zelf geen Sony te beschikking en hierdoor kan ik de app niet downloaden :S
Android in een emulator draaien lukt ook niet, krijg ik zelfde melding dat ik geen geschikte telefoon heb.
Google door gespeurd en hier kwam ik tegen dat ik bepaalde mappen moet leeggooien. Ik weet niet of dit werkt of dit wel vertrouwbaar is. Ik kan het zelf niet uittesten en heb geen zin in om daar uren mee te gaan klooien bij de klant.

Hopelijk weet iemand hier hoe je de covers kan veranderen.

Dit kwam ik tegen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2124706
http://forums.androidcent...wing-wrong-cover-art.html

Beste antwoord (via rens-br op 09-06-2016 13:13)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:34
Geen idee hoe het kan dat er verkeerde covers staan, maar aanpassen is iig doodsimpel: selecteer een album, druk op de drie stipjes en kies "Informatie album bewerken", druk op de coverafbeelding, vervolgens "afbeelding downloaden", kies een leuke cover en selecteer "opslaan".

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
erwin26 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:25:
Hopelijk weet iemand hier hoe je de covers kan veranderen.
Over welke muziek app gaat het hier? Weet je zeker dat de ID-3 tags correct staan?

Heb van dit topic een vraag-topic gemaakt. Gelieve de volgende keer bij het aanmaken van een topic met een vraag erin even op 'vraag' te drukken.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 11:24 ]

• erwin26
Het gaat om de app Muziek. De standaard app die wordt meegeleverd bij Sony. Heet letterlijk Muziek. Google Play: Muziek

Ik denk dat de app naar covers zoekt, maar niks kan vinden en dan automatisch de foto's gaat pakken. Zou dit kunnen?

ID-3 tag weet ik niet zeker. Dit ga ik binnenkort eens checken

• rens-br

rens-br

erwin26 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:04:
Het gaat om de app Muziek. De standaard app die wordt meegeleverd bij Sony. Heet letterlijk Muziek. Google Play: Muziek

Ik denk dat de app naar covers zoekt, maar niks kan vinden en dan automatisch de foto's gaat pakken. Zou dit kunnen?
Dat zou inderdaad goed kunnen. Is wel vreemd (ongewenst) gedrag in ieder geval.

• erwin26
Ja klopt, op internet hebben er meerdere mensen last van gehad met de walkman app van Sony. Lijkt wel een bugje bij Sony te zijn. Ik ben benieuwd als het te maken heeft met de ID-3

• rens-br

rens-br

erwin26 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:33:
Ja klopt, op internet hebben er meerdere mensen last van gehad met de walkman app van Sony. Lijkt wel een bugje bij Sony te zijn. Ik ben benieuwd als het te maken heeft met de ID-3
Mocht je er overigens niet uitkomen. Kan je ook gewoon een andere muziek app installeren. Er staar er genoeg in de Play Store.

Acties:
  • Beste antwoord

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:34
Geen idee hoe het kan dat er verkeerde covers staan, maar aanpassen is iig doodsimpel: selecteer een album, druk op de drie stipjes en kies "Informatie album bewerken", druk op de coverafbeelding, vervolgens "afbeelding downloaden", kies een leuke cover en selecteer "opslaan".

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

erwin26 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:04:

ID-3 tag weet ik niet zeker. Dit ga ik binnenkort eens checken
Wellicht te voorkomen door muziek in een aparte subfolder op het apparaat te zetten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• erwin26
rens-br schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Mocht je er overigens niet uitkomen. Kan je ook gewoon een andere muziek app installeren. Er staar er genoeg in de Play Store.
Hier heb je gelijk in, dit pas ik ook toe mocht het oplossen te lang gaan duren.

• erwin26
hcQd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:48:
Dat klopt, maar ook elk liedje heeft een eigen foto. Om nu zo ongeveer 700-800 liedjes met de hand gaan doen is geen optie.

• erwin26
Jeroenneman schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Wellicht te voorkomen door muziek in een aparte subfolder op het apparaat te zetten?
Dat ga ik proberen :)

• rens-br

rens-br

Erwin, zou je in het vervolg de 'wijzig' knop willen gebruiken in plaatst van drie berichten achter elkaar te plaatsen.

• erwin26
Na veel zoeken naar het probleem kon ik helaas geen reden achterhalen waarom dit nu gebeurde. Ik heb via een album cover app elke album cover laten verwijderen. Dit werkte gelukkig wel.

Bedankt voor het helpen :)
Pagina: 1