(Mini)PC voor streamen van Hikvision camera's

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Recentelijk heb ik in mijn ouderlijk huis een viertal dome camera's van Hikvision gemonteerd. Hierbij hebben we voor de 'live' view de lokale computer (een Acer Veriton L480G) in gebruik genomen middels de iVMS 4200 software. Alhoewel dit opzicht werkt merk ik dat de PC bijna al z'n kracht nodig heeft om de 4 beelden te kunnen streamen. Dit levert situaties op waarbij het beeld gaan stotteren en de PC het geheel niet verwerkt krijgt waardoor sommige streams soms uitvallen etc. Hierbij opmerkend dat de PC op het moment van streamen altijd op 100% CPU staat.

Daarnaast is de wens een apart scherm te hebben waarbij de streams altijd te zien zijn, ook als er andere dingen op de computer moeten gebeuren.

Het idee is een soort van MiniPC die makkelijk te verbergen is onder een bureau en daarbij een scherm wat we tegen de muur kunnen ophangen. Deze mini PC moet dus krachtig genoeg zijn om de 4 720p streams van de camera's te kunnen laten zien zonder stotteren. Qua scherm is maximaal 22" meer dan groot genoeg in deze ruimte.

Gezien ik al tijden geen nieuwe computer heb gekocht of uberhaubt op de hoogte ben wat de kracht van de diverse processoren deze dagen is wil ik jullie om advies vragen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een maximaal van 500 euro inclusief scherm.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Ik gebruik zelf een Intel NUC (Zowel de i5 als de i7).

Wellicht een optie als je 4 beelden tegelijk wilt om de resolutie van de live view beelden te verlagen naar 720 of 480p? De schermpjes worden dan toch klein genoeg om scherp te blijven. Opnemen als je dit wenst kan dan gewoon 1080p stream blijven.

Zou wel minimaal voor een i5 gaan ivm de benodigde cpu kracht.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• glastron174
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05-2024
Hikvision heeft hier speciaal NVR's voor ontwikkeld, model DS-7604NI-E1/4P/A is misschien een goede oplossing.

pricewatch: Hikvision DS-7604NI-E1/4P/A 4 Channel 1U NVR 1Bay 0B

http://completebeveiligin...e-voor-4-ip-camera-s.html

Mvg, Ed

[ Voor 14% gewijzigd door glastron174 op 03-06-2016 19:53 . Reden: extra link ]