Netwerkstreamer/internetradio en/of DAC. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 16:00
Ik zoek een?
Apparaat dat in al mijn wensen kan voldoen. Momenteel bestaat mijn audio set uit een Arcam irDAC, Panasonic SH-ALL1c, Rotel RC1070, Rotel RB991, Denon DC2560 en een paar B&W CDM9NT.
Middels een Plex mediaserver stream ik mijn FLAC bestanden naar mijn Panasonic ALL1C. Dit speelt hij opzich goed af, echter niet gapless. Dit vind ik storend. De ALL1c en cd speler zijn via toslink gekoppeld aan de DAC.
Ik zoek eigenlijk een streamer + (goede) DAC in een. De streamer moet gapless FLAC bestanden kunnen afspelen.

Wat is je budget?
+- €500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
FLAC gapless streamen middels Plex, Spotify, internetradio en het liefst ook 2 andere digitale bronnen aan te sluiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Twijfel zelf nog wat over de verschillende mogelijkheden, want tsja, wat is handig. De opties die ik zie:
- Denon DNP730ae (geen digitale bronnen aan te sluiten) = +- €300,-
- Cambridge Audio Stream Magic 6 v2 (incl. DAC, hoe is dit vergeleken met de irDAC?) = +- €500,- tweedehands
- Of alleen de streamer vervangen zodat ik gapless kan streamen (goedkoopste optie).

Welke vragen heb je hier nog over?
De geluidskwaliteit wil ik zo hoog mogelijk hebben. Wat raden jullie mij dan aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf maak ik gebruik van een Bluesound Node. Doet alles wat je zoekt. Alleen het optioneel aansluiten van andere apparaten is beperkt tot 1 digitale input. Ik ben erg tevreden over deze streamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Opzich klinkt dat als een optie. Alleen vind ik de beperkte digitale aansluitmogelijkheden wel een issue. Heb daarnaast toch minimaal 2 toslink ingangen nodig. Wat zou betekenen dat ik mijn huidige DAC moet behouden, opzich geen probleem.

Ik wil graag een hoogwaardige streamer (gapless Flac, Plex, Spotify) + goede DAC óf een alles in één (netwerk, spotify, dac met min 2 toslink ingangen,etc).

*Edit. Inmiddels zit ik ook op een andere gedachte. Om de gehele set (of bijna de gehele set) te vervangen voor bijv goede versterker die alles-in-één kan bieden. Ik denk bijv, aan een Rotel RCX 1500, echter twijfel ik of deze voldoende vermogen levert. Daarnaast kan een goede netwerkreceiver, met een losse dac, natuurlijk ook prima. Andere mogelijkheden moet ik nog uitzoeken. Tips zijn welkom.

[ Voor 37% gewijzigd door ThijsM op 01-06-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11

Audione0

Strijdt der titanen

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Vooralsnog lijkt dit mij de meest fijne oplossing. Ga ook nog even de lokale audioboeren bij langs de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11

Audione0

Strijdt der titanen

ok,

Bij de correct is deze nu €799

https://www.correct.nl/ar...eam+Magic+6_art478422.php

Misschien is hij ergens anders nog wel goedkoper te vinden :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even naar de Marantz network players, de NA6005 en NA8005. Broertjes van de Denon, maar hebben een DAC modus waardoor ze ook als losse DAC te gebruiken zijn. En zit gewoon een goede DAC in. Heb hier de Denon DNP720 (vorige model) en dat klinkt super :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Heb mijn lijstje inmiddels, maar nog steeds ben ik er niet uit. Ga een keer 1 aanschaffen, mocht deze het niet zijn dan ga ik een andere proberen. Echter verwacht ik dat de hoorbare verschillen minimaal zit. Uiteindelijk komt het bij dit soort spelers denk ik vooral neer op gebruiksgemak.

Dit is het lijstje:
Denon DNP-730
Pioneer NP50a
Cambridge Audio stream magic 6 v2
Marantz NA6005/8005

Ga proberen via de tweedehands markt wat op de kop te tikken. Dan kom ik er vanzelf achter. Thanks voor de tips. Zodra ik een apparaat heb aangeschaft kom ik er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Maandag haal ik een tweedehands Denon DNP-730AE op. Besloten om de DAC functie eerst maar te laten voor wat het is.
Kan ik altijd nog een externe DAC aanschaffen in de toekomst, mocht ik het nodig vinden. Heb net de Arcam irDac weg gedaan. Maar weer is oriënteren op de DAC's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waarom deed de verkoper de Denon weg?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
The Eagle schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:46:
Waarom deed de verkoper de Denon weg?
Dit is de letterlijke reactie:

"Hij bevalt op zich prima, maar ik wil een abonnement op Tidal nemen en dat kunnen bedienen vanuit de app.

Verder wil ik wat experimenteren met MQA (Tidal zou dit in het najaar gaan aanbieden) en daar heb ik een decoder voor nodig, die helaas nog niet los leverbaar is, maar alleen in enkele media streamers. Denon heeft ook (nog) niet aangekondigd dat er een update voor de 730 beschikbaar komt. Sowieso is de decoder afgeregeld op de interne DAC van de beschikbare media streamers. De volgende speler is dus een tussenstap, want uiteindelijk wil ik het gedecodeerde signaal door mijn losstaande DAC sturen.

Overigens kan de Denon MQA bestanden gewoon afspelen in CD kwaliteit, maar niet in Hi-res kwaliteit. Wil je dat toch, dan zal je het hele bestand (dus niet met de MQA codering opgevouwen) moeten aanbieden. Het tijd-fase voordeel dat deze techniek zou bieden heb je echter niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Audio-idioot dus :P
Hoop voor hem dat zijn internetverbinding snel gemoeg is, anders krijgt ie dat weer :P

Hij heeft wel een punt though, Denon is heel erg traag met updates voor zijn losse streamers. Die van mij draait al minimaal een jaar op de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Nou, hij is binnen. Hij voldoet goed tijdens mijn eerste beleving. Vanavond even uitgebreid testen.
€165 voor betaald, lijkt me een mooie prijs.

* Edit:
Inmiddels uitgebreid getest. Bedraad aangesloten. Werkt allemaal netjes en naar mijn eisen. De app van denon is niet super, wel bruikbaar genoeg. BubbleUpNp is een prima alternatief voor DLNA. Streaming werkt gapless, wat ik toch wel erg miste bij mijn vorige streamer. Geluidskwaliteit is voor mij (momenteel :+ ) goed genoeg.

[ Voor 65% gewijzigd door ThijsM op 15-06-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
* een update

Spotify connect lijkt niet goed te werken. Al even aan het rommelen, echter krijg ik het niet goed aan de praat.
De gehele tijd vind hij het apparaat niet of maar heel even in de spotify connect lijst. Wil ik gaan connecten, dan verdwijnt het apparaat uit de lijst, om vervolgens ook niet meer terug te komen. Oftewel: spotify krijg ik gewoonweg niet werkend.
Andere streaming mogelijkheden doen het wel. Ook is hij gewoon verbonden met het netwerk.

Iemand soortgelijke ervaringen? Kom het op internet vrij veel tegen..

* Edit: factory reset heeft het voor nu verholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door ThijsM op 17-06-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vast IP instellen werkt meestal een stuk beter. En bekabeld netwerk gebruiken :)

Pagina: 1