Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Engenius ECB600

Pagina: 1
Acties:

• nickxofficial
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-11 17:35

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb recent een ECB600 van een medetweaker overgenomen. Toen ik hem had ontvangen, sloot ik hem meteen en gaf hem een reset. Toen pakte ik de quickstart guide en volgde die.

Nu ben ik er achter dat in de firmware die er nu op draait, een bug zit die de reset knop niet laat functioneren.

Ik kan het AP op geen enkele manier bereiken, omdat ik niet weet in welk IP range hij heeft gezeten. Het AP is niet defect, want hij laat zich wel gewoon zien als ik wifi ga zoeken. Ook weet ik het WW voor de wifi niet, anders zou ik kunnen inloggen en achter het ip van het AP kunnen komen.

Weten jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

Mvg Nick

Nick

Verwijderd

Heb je de Tweaker waar je hem van hebt overgenomen al eens gevraagd wat het IP adres van dat ding was?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Aan je router hangen en kijken of hij tevoorschijn komt in je lijst met aangesloten apparaten?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 07:50:
Heb je de Tweaker waar je hem van hebt overgenomen....
Ja dit heb ik al gedaan, alleen heb al 2 dagen geen antwoord. Ik heb momenteel gaan andere accespoints, dus zou ik hem graag willen aansluiten. ;)

Nick

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
prutser001 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 07:52:
Aan je router hangen en kijken of hij tevoorschijn komt in je lijst met aangesloten apparaten?
Ik heb dit geprobeerd met mijn modem toen kwam ik op 192.168.1.2 als enige aangesloten apparaat, maar als ik dit IP probeer te benaderen is de pagina volledig wit?! Ik zal het vanmiddag nog even proberen met een router die ik heb liggen.

Nick

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm, als je hem aanzet gaat er buiten het powerled nog iets anders branden?
Heb je al geprobeerd met de EZ-Controller applicatie om te kijken of je hem kan vinden?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
prutser001 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:01:
Hmm, als je hem aanzet gaat er buiten het powerled nog iets anders br..
De vorige eigenaar heeft ingesteld dat de lampjes uitgaan, nadat hij geboot heeft. Tijdens het booten brand de powerled oranje en de lanled blauw.
Oh nee, dat had ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik vanmiddag nog even doen.

[ Voor 8% gewijzigd door nickxofficial op 01-06-2016 09:42 ]

Nick

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Andere browser geprobeerd? Of resetknop inhouden als je hem op stroom zet (al eens eerder gehad bij een 350).

Verwijderd

Stel de vraag aan Engenius. Wat zeggen zij in dit geval?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Als je het MAC adres weet (grote kans op een sticker aan de onderzijde), kun je een statische ARP entry maken, waarna je 'm kunt benaderen.

Zie bijvoorbeeld http://serverfault.com/qu...on-windows-is-it-possible

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Solutio schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:04:
Andere browser geprobeerd? Of resetknop inhoude...
Ik heb zegmaar 1 uur lang geprobeerd het ding te restten :p Chrome, firefox en explorer doen het hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door nickxofficial op 01-06-2016 12:27 ]

Nick

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
ChaserBoZ_ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:08:
Als je het MAC adres weet (grote kans op een sticker aan de onderzijde), kun je een statische ARP entry ma....
Zie bijvoorbeeld http://serverfault.com/qu...on-windows-is-it-possible
Dit is niet mogelijk als ik het IP niet weet, of heb ik dit verkeerd?

Nick

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Solutio schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:04:
Andere browser geprobeerd? Of resetknop inhouden als je hem op stroom zet (al eens eerder gehad bij een 350).
Nee, want in de changelog van de nieuwe firmware staat duidelijk Fix rest button. Helaas...

Nick

• Solutio
Telnet? Op zowel .1.1 als op .1.2 proberen? Wellicht dat er een menu of help functie in zit?

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Solutio schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:21:
Telnet? Op zowel .1.1 als op .1.2 proberen? Wellicht dat er een menu of help functie in zit?
Hiermee ben ik niet bekend, zou je misschien een kleine instructie kunnen geven? Ik word ook niet veel wijzer van google...

Nick

• Solutio
Ligt aan je OS... Windows? Ga naar configuratiescherm-> Programma's (en onderdelen). -> Windows onderdelen in of uitschakelen -> Telnet -client aanvinken en OK. Windows zoekt en installeert de juiste bestanden.
Hierna naar uitvoeren (via start) typ cmd en druk enter. Typ vervolgens in telnet 192.168.1.2 en enter. Indien het niet werkt even op poort 80 proberen. Dan dus spatie 80 achter de vorige regel plaatsen. Als hij om login vraagt even met user admin password admin proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Download nmap (of allicht makkelijker als je GUI gewend bent: zenmap) en doe portscan op alle RFC1918 IP's op poort 80. Kom je snel genoeg achter welke luistert, dus op welke je in kunt loggen :)

Oslik blyat! Oslik!

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:34:
Download nmap (of allicht makkelijker als je GUI gewend bent: zenmap) en doe portscan op alle RFC1918 IP's..
Dus als het goed is:
nmap -pr

Moet er dan geen ip range achter? En hoe met poort 80?

Nick

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Solutio schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:46:
Ligt aan je OS... Windows? Ga naar configuratiescherm-> Programma's (en onderdelen). -> Windows onderdelen in of uitschakelen -> Telnet -client aanvinken en OK. Windows zoekt en installeert de juiste bestanden.
Hierna naar uitvoeren (via start) t....
Ik weet niet zeker wat het ip is.....

Nick

• Solutio
Ik ga er van uit dat je in de zelfde range zit met jouw pc? Probeer even te pingen. Werkt het? Haal de kabel uit de AP en probeer nog eens. Doet hij het niet meer? Nu weet je het.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Solutio schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:47:
Ik ga er van uit dat je in de zelfde range zit met jouw pc? Probeer even te pingen. Werkt het? Haal de kabel uit de AP en probeer nog eens. Doet hij het niet meer? Nu weet je het.
Gevaarlijke aanname. Hij komt bij iemand anders vandaan. Het kan iedere IP-reeks zijn. Daarom m'n advies om alle private IP's te NMAPpen.

Daarvoor wil je trouwens je eigen subnet tijdelijk wat ruimer instellen (anders kun je idd niet buiten eigen IP-reeks op de LAN pingen)

Oslik blyat! Oslik!

• Solutio
dion_b schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Gevaarlijke aanname. Hij komt bij iemand anders vandaan. Het kan iedere IP-reeks zijn. Daarom m'n advies om alle private IP's te NMAPpen.

Daarvoor wil je trouwens je eigen subnet tijdelijk wat ruimer instellen (anders kun je idd niet buiten eigen IP-reeks op de LAN pingen)
nickxofficial schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 07:57:
[...]

Ik heb dit geprobeerd met mijn modem toen kwam ik op 192.168.1.2 als enige aangesloten apparaat, maar als ik dit IP probeer te benaderen is de pagina volledig wit?! Ik zal het vanmiddag nog even proberen met een router die ik heb liggen.
Dus ik ga er stiekem van uit dat dit klopt tenzij het zijn eigen computer was of er nog meer apparaten achter hangen. Zie het straks wel. Kijk even met hem mee en zo niet nmap ik wel even.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
nickxofficial schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:01:
[...]

Dit is niet mogelijk als ik het IP niet weet, of heb ik dit verkeerd?
Dat heb je idd verkeerd, het is juist voor als je het IP niet hebt :)

Wat ook kan werken (goede ervaringen mee), ding met een crosskabel aansluiten op een pc/laptop, en dan Wireshark draaien. Vaak proberen apparaten te connecten met iets, dan kun je het IP adres aflezen.

[ Voor 27% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 02-06-2016 19:59 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Ik heb een bericht van de vorige eigenaar ontvangen! Hij hong ook in een vlan.

In ieder geval, bedankt voor de moeite!

Nick

Pagina: 1