cd-rom langzaam!

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
het kopieren van een cd met data (650MB) duurt 11 minuten, zowel met m'n dvd-rom (40x) als m'n brander (32x)

iemand een idee hoe dit kan komen?

Audi: Vorsprung durch Technik

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

- wat voor mainboard?
- wat voor OS?
- wat zit er allemaal aangesloten, en hoe?
- staat udma aan?
- welke driver/bios versies?

Kortom: iets meer info graag :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

FF details van je systeem incl. brander, want voor een 1 speed brander vind ik het wel snel >:)

Staat je DMA van je CD-brander aan? Uberhaupt van alle CD-Romspelers en DVD shit etc.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 11:10 schreef Exirion het volgende:
- wat voor mainboard?
- wat voor OS?
- wat zit er allemaal aangesloten, en hoe?
- staat udma aan?
- welke driver/bios versies?

Kortom: iets meer info graag :)
Damn, wat ben jij snel zeg ;)

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
moederbord msi k7t turbo
windows me
Iomega brander (8x4x32) als master
Aopen dvd-rom (12x40) als slave,

umda staat aan

Audi: Vorsprung durch Technik

• baardmans
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 12:55
Ervan uitgaande dat DMA aangevinkt staat en je BIOS settings kloppen, is een oplossing dat je vier IDE poorten gebruikt i.p.v. twee met master/slave combinaties. Met name het delen van branders met CDROM-spelers zorgt voor een slechte performance bij de laatste. Als je geen mobo met vier poorten hebt kun je voor zo'n 100,- bijv. een promise ultra100 (of ultra66) kaartje aanschaffen waarmee dergelijke problemen voorgoed voorbij zijn (kopieeren van een CD zou maar zo'n drie minuten moeten duren).

Het onderscheid tussen kunstmatig en natuurlijk is even kunstmatig als natuurlijk

Verwijderd

650MB / (11*60) = doorvoer snelheid van 1MB/sec ongeveer 6x CD Rom :)

Wat voor HD heb je dan??? misschien is je HD beetje overstuur en kan die niet sneller dan 1MB/sec een file schrijven.

Kijk 40X redt je never alleen aan de buitenkant van een CD en dan hangt het nog af of het vele kleine files zijn (dan zou deze doorvoersnelheid best kunnen kloppen) of dat het vele grote files zijn.

Staat je PIO/UDMA Mode goed in de BIOS???
DMA in Windows aan??? Gebruiken de cd roms een geshared kanaal??? Is je HD gefragmenteerd, draaien er veel Appz op de achtergrond (viurus scanners)

En zo kan ik nog wel tjdje doorgaan, check eerst dit allemaal even

Verwijderd

Wat staat er eigenlijk op die CD?
Als daar bv 2500 files in 1 dir staan kan het ook best extreem lang duren... Is bij mij ook zo....
Wil niet zeggen dat dit normaal is, misschien heb ik hetzelfde probleem wel? :+

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 11:30
Ik heb dat probleem ook. Ik denk dat het door de kwaliteit v.d. cdroms komt ik heb zelf een dvd 8*40 en een plextor 12*10*32 het duurt bij sommige cd's ook zo lang om ze in te lezen.
Bij nero, winoncd, clonecd enz enz.
Ik kan b.v. een that's write cdtje niet "on the fly" copieren zonder continu buffer under runs te krijgen.(cd branden duurt normaal 7.5 min) met steeds bufferunderruns ongeveer 10-15 min
Een orginele cd of een goede kwaliteit cd gaat prima.(philips,platium enz.) Als ik die ook gewoon inlees duurt dat ook ongeveer 3min

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Jah het kan natuurlijk ook zijn dat die CD-rom gewoon gaar is, die je wil kopieren, of idd je hebt onwijs veel files in 1 dir staan, dan duurt het ook langer, iig zo is het bij mij.

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik heb een Lite-On CD brander (40 brand snelheid)en een NEC 1100a DVD brander (16x brand snelheid voor cd) maar ik heb al een tijdje dat een cd branden ongeveer 15-17 minuten duurd (ja 1 cd) met de Lite-On 40x brander.
Ik brand nu met mijn Nec op 16x een cd`tje 4-6 minuten en ik snap er niets van maar bij die Lite on gaat de lees buffer telkens van 10% naar 100% en ik snpa er echt niets van ik denk dat ik een houten kistje ga maken die ik dan in de tuin kan begraven als die echt helemaal niets meer doet of totdat ik `m een keer eruit haal en op de grond smijt want als je haast hebt en je wilt die cd meenemen dan is het echt super irritant dat je gewoon 17 minuten moet wachten op 1 cd...
Wie weet misschien hoe dat dan weer komt en is daar al een topic over want ik heb gezocht maar er zijn zoveel combinaties waar je dan op moet gaan zoeken...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Pagina: 1