Windows 10 knipperend scherm bij welkom scherm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardve1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-10-2021
Beste mede tweakers,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen:

Gegevens:
Laptop: Hp DV6-3020ED
Besturingssysteem: Windows 10 Pro (64Bits)

Probleem:
Na installatie van Windows 10 start de computer na een aantal keer herstarten niet goed op.

Het volgende gebeurd: Windows 10 laad en op het moment dat hij op het welkoms scherm zal moeten komen knipperend het scherm alleen maar blauw.

Geprobeerd:
- 1ste keer geprobeerd met drivers van Windows 10 update.
- 2de keer alles handmatig kwa drivers geinstaleerd.
- veilige modus start op
- lage resolutie opstarten gebeurd het zelfde.

Ik hoop dat iemand dit eerder heeft meegemaakt en de oplossing weet.

Ik ben jullie nu al zeer dankbaar!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardve1
p.s. na driver installatie doet hij het nog wel echter na aantal keer herstarten komt probleem zichtbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richardve1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:48:
p.s. na driver installatie doet hij het nog wel echter na aantal keer herstarten komt probleem zichtbaar!
Dus hij start wel volledig op?

Dit is een bekend probleem, doordat de verkeerde drivers/software is geïnstalleerd!

Zou je het onderstaande linkje van Intel eens willen uitvoeren, om zo de juiste drivers binnen te halen.

https://downloadcenter.intel.com/

Laat even weten, hoe het is gegaan. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardve1
Dit is helaas niet de oplossing Hazimix. p.s. sorry voor late reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Het tooltje van Intel werkt heel vaak niet al te best, aangezien het bij mijn computer, mijn zus haar laptop en bij een kennis al een aantal keren de verkeerde drivers probeerde te installeren. Ik adviseer dan dus de drivers handmatig op te zoeken.

Ervan uitgaande dat je de drivers van de website van Intel en die van AMD hebt gehaald, kun je misschien direct na het handmatig installeren van de drivers, dus nog voor het herstarten, de installatie van nieuwe drivers via Windows Update uitschakelen, aangezien Windows Update nogal de neiging heeft verkeerde drivers te installeren. Zie: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930

Kun je daarnaast hier de links plaatsen van waar je de drivers vandaan hebt? Dus de specifieke downloadpagina van de drivers.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.