Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 12:53
Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone, die ik nu heb begint een beetje oud en langzaam te worden; ik heb op dit moment een Sony Xperia Z, ik zoek een telefoon die goed de dag door komt.

Ik ben een schoolgaande scholier, ik heb op een dag minstens mijn muziekapp 3 uur aanstaan, ook vind ik het leuk om te surfen, facebooken, Youtuben en gamen en zo af en toe een fotootje maken, met mijn Sony kom ik de dag niet meer door en moet ik die aan een powerbank leggen, dit werkt niet altijd even prettig.

Ik zoek dus een telefoon een van de bekendere merken, dus niet Chinees ( hele slechte ervaringen mee ) met eenlange accuduur, gemiddelde snelheid tot high-end van de vorige generatie( Sony xperia Z3, S5, Note 3), met een mooi scherm en graageen goede camera, vanwege mijn muziek wil ik ook graag een SD-kaart slot, de grootte maakt niet zo veel uit ( max 6" OF 160 MM in lengte )

Ik heb al wat in de Pricewatch door gekeken en daar kwam ik deze telefoons tegen:

Motorola moto X Play
Huawei Ascend Mate 7
Samsung Galaxy A5/A7 (2016)
Sony Xperia Z3
Honor 7 ( deze is wel bij de grotere winkels te koop zoals de MediaMarkt/ Belsimpel )
Alcatel One Touch Idol 3 5.5
Samsung Galaxy Note 3/4 > ( 4 is iets te duur )

Hebben jullie nog enige suggesties of hebben jullie ervaringen met een van deze telefoons?

Ik hoor graag van jullie,

Jelle de Kort.

Beste antwoord (via J Kortje op 27-06-2016 18:18)

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:56
Een (volgens velen) nadeel van de Huawei toestellen is dat je niet met een stock android ervaring zit, maar een schil die over Android heen wordt gelegd. Dit EMUI skin is, volgens verhalen, niet de meest intuitieve skin (lijkt vooral op iOS), maar dit kan natuurlijk verholpen worden door een Custom ROM (weet niet of Cyanogenmod hier al voor is). De Huawei P9 Lite heeft daarnaast wél 3GB RAM.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ervaringen voor al die telefoons kun je vinden in Android, daar hebben ze bijna allemaal wel een eigen topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De moto g4 plus is bijna uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet Chinees en dan noem je allemaal toestellen die in China gemaakt worden? Als je echt waar voor je geld wil moet ik je toch een Chinees aanraden en dat is Xiaomi. Top toestellen. Ik zelf heb een goedkope Redmi Note 2 voor €150,- en loop echt weg met dat ding. Als je nog iets meer uitgeeft dan wordt het voor je alleen maar sneller, mooier etc met Xiaomi.

Al die mainstream toestellen Samsung, Sony etc zijn in mijn ogen allemaal overprijst, wat niet wil zeggen dat ze slecht zijn maar voor dat geld koop ik er 2.

Je noemt Huawei en die had ik 6 jaar geleden al en toen keek ook iedereen me vreemd aan met dit CHINESE merk. ;)

Lees eens wat reviews van Xiaomi en je zult lezen wat ik bedoel. Succes!

NB: mijn kinderen hebben een Motorola G en die willen nu dat pa een Xiaomi heeft de volgende keer ook zo een. Op alle fronten beter.

productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum

Edit: Xiaomi is ook een van de weinige die WEKELIJKSE software updates heeft. Dit ga je niet vinden bij alle door jouw genoemde merken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik heb je topic verplaatst van android tablets naar Mobile Aankoopadviesforum,
ervaringen opvragen van een lijstje toestellen in een los topic is niet de bedoeling, daarvoor kan je de desbetreffende topics doornemen binnen Android

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je snapt natuurlijk wel dat de topicstarter het heeft over Chinaphones als in: geimporteerde toestellen met Chinese ROMs, niet alle Europese 4G banden, geen lokale support/garantie, etc. Dat een iPhone ook in China in elkaar wordt geschroeft staat daar los van.

Anyway, om terug te komen op de topicstarter: de Motorola G4/G4 Plus lijkt redelijk aan je eisen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Kortje
@Musicmasters
Ik heb zelf een Jiayu S3 en S3+ gehad, heb ik in totaal 6 keer teruggestuurd vanwege mankementen, en ik met Chinese telefoons bedoel ik telefoons die je alleen zelf kunt importeren of via een webshop als www.chiphone.nl kunt bestellen.

Heeft er ook iemand ervaring met de batterij van de LG G4 ik heb gelezen dat die mooie foto's gemaakt en die is inmiddels ook flink in prijs gezakt.

Thanks

[ Voor 24% gewijzigd door J Kortje op 02-06-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Kortje
Ik was opnieuw weer flink gaan zoeken, ik stuitte op de site van coolblue, bij veel van deze telefoons staan duidelijke reviews, wat mij vooral opviel is als je bij Huawei gaat kijken dat er heel veel positieve berichten zijn over de accuduur.

Ik heb heel wat Huaweis gezien, alleen ik weet nog niet helemaal zeker welke het zou kunnen worden, daarom zoek ik bij jullie een beetje hulp: Heb je een van deze telefoons wil je dan iets positiefs achterlaten?

Het gaat met name om:
Huawei P9 Lite
Huawei G8
Huawei Ascend Mate 7
Huawei Shot X
Honor 7

En natuurlijk eentje met ook een goede accuduur de Motorola Moto X Play

Deze telefoons hebben allemaal een beetje dezelfde prijs en specificaties, maar welke is de beste volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van je keuze is de Huawei P9 Lite is de enige die in 2016 is uitgekomen.
Een uitstekende middenklasser die veel positive reviews krijgt.
Goede camera en zeer goede accuduur.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 10:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:56
Een (volgens velen) nadeel van de Huawei toestellen is dat je niet met een stock android ervaring zit, maar een schil die over Android heen wordt gelegd. Dit EMUI skin is, volgens verhalen, niet de meest intuitieve skin (lijkt vooral op iOS), maar dit kan natuurlijk verholpen worden door een Custom ROM (weet niet of Cyanogenmod hier al voor is). De Huawei P9 Lite heeft daarnaast wél 3GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Kortje
Mensen ik dank u hartelijk voor het meedenken, ik denk dat ik mijn keuze heb kunnen maken.
Ik ga voor de Motorola Moto X Play, dit is niet de G4 plus geworden, ten eerste het design is er slechter op geworden en ten tweede ik heb hier op tweakers ook gelezen dat de accu snel leeg kan gaan zonder dat je er veel op doet, dat kan vervelend zijn.
Ook Huawei is weg gevallen, veel keuze maar het staat me allemaal net niet aan, alleen de Honor 7, maar die heeft weer een minder lange screen-on-time , dit was wel prioriteit 1. De Alcatel heeft een mooi geluid, ;e
goed scherm alleen de camera app openen duurt langer, minder stock android, en een mindere batterijduur.

Wel zit ik er aan te denken om er een custom rom overheen te leggen voor net iets meer functies, enkele suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
yoyoloveyoyo200 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:05:
Mensen ik dank u hartelijk voor het meedenken, ik denk dat ik mijn keuze heb kunnen maken.
Ik ga voor de Motorola Moto X Play, dit is niet de G4 plus geworden, ten eerste het design is er slechter op geworden en ten tweede ik heb hier op tweakers ook gelezen dat de accu snel leeg kan gaan zonder dat je er veel op doet, dat kan vervelend zijn.
Ook Huawei is weg gevallen, veel keuze maar het staat me allemaal net niet aan, alleen de Honor 7, maar die heeft weer een minder lange screen-on-time , dit was wel prioriteit 1. De Alcatel heeft een mooi geluid, ;e
goed scherm alleen de camera app openen duurt langer, minder stock android, en een mindere batterijduur.

Wel zit ik er aan te denken om er een custom rom overheen te leggen voor net iets meer functies, enkele suggesties?
De accu met de Moto G4 Plus gaat bij mij toch niet zo snel leeg, ik kan er heel lang mee doen. Op het design zou ik ook niet mijn keuze baseren maar ik neem aan dat je er goed over hebt nagedacht en de Moto X Play is zeker geen slechte keuze.
Pagina: 1