iPhone 5S zegt te laden, maar doet dit niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:58
Mijn vraag
Zoals de titel al zegt. Ik plug mijn lader in, de iPhone trilt, de iPhone krijgt het bekende stroom tekentje naast de batterij, en vervolgens laadt deze niet op. Deze is vanmiddag nog zonder problemen opgeladen tot 100%.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 9.3.2 (up-to-date)
Geen jailbreak
iPhone 5S, 16gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ander stopcontact
Andere kabel
Andere adapter
Aan de computer
Reboot
Fabrieksherstel
Connector schoongemaakt met lucht/stokje

Ik hoop dat iemand dit herkent en misschien een oplossing heeft. Weet niet meer wat te doen.

PSN Profile

Beste antwoord (via Royy90 op 01-06-2016 08:06)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Royy90 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:43:

Welke connector? Aan de kabel of "in" de telefoon? Heb al meerdere mensen gehad die niet goed "in" de telefoon hebben gekeken en daar zat dus gewoon een pluk haar / stof / meuk in verstopt, vanzelfsprekend mooi plat & hard aangedrukt doordat de kabel er al meerdere keren in was "geduwd".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Royy90 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:43:

Welke connector? Aan de kabel of "in" de telefoon? Heb al meerdere mensen gehad die niet goed "in" de telefoon hebben gekeken en daar zat dus gewoon een pluk haar / stof / meuk in verstopt, vanzelfsprekend mooi plat & hard aangedrukt doordat de kabel er al meerdere keren in was "geduwd".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
MAX3400 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:50:
[...]

Connector in de telefoon. Hij pakt hem ook wel, zowel op de telefoon als in de computer. Hij blijft ook wel heel lang tussen 10 en 12 schommelen nu trouwens, normaal loopt hij redelijk snel leeg, echter nu al 2 uur rond 10-12%. Schommelt steeds, ook zo vreemd.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een originele connector of heb je een namaak gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Origineel JustinP.

Maar hij lijkt het enigszins weer te doen. Maar ga niet te vroeg juichen. Heb toch nog even dankzij MAX3400 even wat "ruiger" in de connector zitten wroeten,,, er kwam geen stof uit, maar hij is nu wel van 8% naar 14% gegaan inmiddels. Ik wacht nog even rustig af en hoop dat hij het weer doet.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt inderdaad goed nieuws. Houd je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Uiteraard, 25% nu, gaat langzamer dan ik gewend ben volgens mij. Toch in elk geval blij dat hij het weer lijkt te doen.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Royy90 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:30:
Uiteraard, 25% nu, gaat langzamer dan ik gewend ben volgens mij. Toch in elk geval blij dat hij het weer lijkt te doen.
Laat 't ding zometeen (nadat 'ie 100% aangeeft) nog gewoon even tot morgenochtend aan de lader liggen... Met die "harde reset" is 't ding de calibratie van de accu "kwijt" en is 100% niet de volle 100% :)

Op deze manier kom je overigens ook van die vreemde zaken af als bijvoorbeeld het spontaan "leeg" zijn terwijl 't apparaat 2 seconden eerder nog aangaf dat er nog 20% accuspanning resterend was (ná een iOS update, vaak).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:51:
[...]

Laat 't ding zometeen (nadat 'ie 100% aangeeft) nog gewoon even tot morgenochtend aan de lader liggen... Met die "harde reset" is 't ding de calibratie van de accu "kwijt" en is 100% niet de volle 100% :)

Op deze manier kom je overigens ook van die vreemde zaken af als bijvoorbeeld het spontaan "leeg" zijn terwijl 't apparaat 2 seconden eerder nog aangaf dat er nog 20% accuspanning resterend was (ná een iOS update, vaak).
dankje voor de tip, zal hem zo op mijn nachtkastje aan de lader laten liggen. Zal morgen posten hoe het is afgelopen.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Nou, vannacht is ie toch opgeladen tot 100%. Het opladen duurde wel langer dan normaal voor mijn gevoel. Ik heb nog even met een lucifer stokje zojuist in de connector gezeten en daaraan bleef wel wat stof hangen. Hopelijk was dat de boosdoener. Voor eerst is het opgelost, mocht het weer voorkomen dan meld ik het hier wel weer. Bedankt allemaal!

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Even weer een update,,, het opladen gaat nog steeds niet van harte... nu heb ik er weer last van, nog weer wat stof eruit kunnen halen maar nog werkt het niet... heel apart en vervelend.

PSN Profile

Pagina: 1