Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.6gadgets.com/wp-content/uploads/2016/04/sony-is-replacing-the-xperia-z-series-with-the-xperia-x.jpg

De Xperia X Performance is het 2016-vlaggenschip van Sony dat, samen met twee lager gepositioneerde modellen in de Xperia X line-up (X en XA), is geïntroduceerd op het MWC 2016.

De Xperia X performance heeft een 5 inch HD-scherm met een resolutie van 1080x1920 pixels dat goed is voor 441 PPI. Ten opzichte van zijn spirituele voorganger, de Xperia Z5, is het opvallend dat Xperia X Performance in schermdiagonaal van 5,2" is teruggegaan naar 5". Daarnaast heeft Sony, anders dan bij de vorige Xperia modellen, bij dit model gekozen voor een metalen achterzijde, en is het scherm bij de randen nu afgerond (2,5D) waar dit bij vorige Xperia modellen nog vlak was. Opmerkelijk is dat, waar veel andere fabrikanten voor hun flagship toestellen inmiddels de overstap hebben gemaakt naar USB type C, Sony bij de Xperia X lijn vasthoudt aan het inmiddels verouderde micro USB.

Ten opzichte van z'n voorgangers blijven de frontfacing speakers bij de Xperia X Performance gehandhaafd, daarnaast is het toestel opnieuw stof- en waterdicht (IP65/IP68). Zowel de front facing als de main camera hebben een upgrade gekregen. De front camera heeft nu 13 megapixels, de main camera 23 megapixels, en heeft een nieuwe focustechnology die Sony Predictive Hybrid Auto Focus noemt. Dit systeem zou moeten bijdragen aan een gecombineerde opstart- en focustijd van slechts 0,6 seconden. Daarnaast zou deze camera in staat moeten zijn om bewegingen van het foto-onderwerp te 'voorspellen' om zo bewegingsonscherpte tegen te gaan.

Het toestel zal in vier kleuren beschikbaar zijn: Zwart, lichtgroen goud, rosé goud en wit.

De verwachte releasedatum is juli 2016.

Toestel
Sony Xperia X Performance
Besturingssysteem
Android 6.0.1 Marshmallow
Schil
Xperia UI
Scherm

5" 1080x1920 pixels (441 PPI)
IPS LCD
Processor
Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820
Processorsnelheid
2,1 GHz quad-core
Videochip
Adreno 530
Werkgeheugen
3GB
Opslaggeheugen
32GB
Extern geheugen
MicroSD, tot 200 GB
Frontcam

13 MP, f/2.0, 22mm, 1/3" sensorgrootte, 1080P full-HD video
Camera

23 MP, f/2.0, 24mm, 1 2/3" sensorgrootte, fasedetectie autofocus, 1080P full-HD video
Afmetingen

143,7 x 70,4 x 8,6 mm
Gewicht

164,4 gram
Accucapaciteit

2700mAh
Connectiviteit

Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
Bluetooth: v4.2, A2DP, aptX, LE
Positiebepaling: A-GPS, GLONASS (regioafhankelijk)
Netwerktechnologie: GSM/HSPA/LTE
Overig: Miracast, DLNA, NFC

Adviesprijs

€ 699
Overig

Metalen body
Vingerafdrukscanner
Quick Charge 2.0
IP65/IP68 gecertificeerd: stof- en waterbestendig tot 1,5 meter en/of 30 minuten
Nano sim
Micro USB

Relevante links:
Productpagina Sony
Preview GSMArena
Preview Tweakers.net
Preview Android Planet

Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/r/2016/02/23/8c21ba48-dfab-48d9-a575-6a885e46190b/thumbnail/770x433/c8ee6236775a4ee5bf5aafa9bfd22e7f/sony-xperia-x-performance-10.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 02-06-2016 21:09 ]

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Dit is m'n allereerste topicstart, dus er zal nog wel het een en ander aan schorten. Hoor ik dan uiteraard graag (!), ook als er nog aanvullingen moeten worden gedaan.

Heb momenteel een Xperia Z2 die ik een jaar na introductie heb aangeschaft (wat ik meestal bij flagships doe, scheelt in de aanschafprijs), maar ik denk dat deze m'n eerste toestel sinds jaren wordt dat ik gelijk al bij introductie wil hebben. Blij dat ze van de glazen achterkant zijn afgestapt, en het scherm bij de randen nu is afgerond. Dit, samen met het meer rondere frame en hoeken, zou dit toestel een stuk aangenamer moeten maken om vast te houden, iets wat ik bij Xperia's altijd een minder aspect heb gevonden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mooie OP Weemism.

Maar voor de X Performance is er helaas al een Topic, dus sluit ik dit topic.

Alle bestaande berichten zijn verplaatst naar: [Sony Xperia X-serie] Ervaringen en Discussie.

Dit topic is gesloten.