Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Voor mijn werk moet ik binnenkort een nieuwe smartphone aanschaffen. Hierbij moet ik gebruik gaan maken van een werk-app welke alleen draait op iOS en Android 4.4 en hoger. Eerst was mij een Huawei P8 Lite aanbevolen, maar na vele reviews doorlezen is mijn oog gevallen op de Wileyfox Swift. Nu ben ik niet erg bekend met de software van verschillende smartphones. Draait de Swift nu op android en is cyanogen OS een shell vergelijkbaar met die van Samsung, LG en Sony, of is het een op zich staand iets wat toevallig veel lijkt op android?

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-06-2016 08:33)

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Jullie vergeten volgens mij het verschil tussen cyanogenmod en cyanogenOS, dit laatste staat op deze toestellen
De mod word door de community beheerd, het cyanogenos door het bedrijf Cyanogen.
Er zijn veel overeenkomsten maar ook grote verschillen.

CyanogenOS draait standaard met google Apps, werkt ook met alle Apps, en cyanogemod niet standaard.
Ook is cyanogenOS normaal gesproken veel stabieler.

Zo zijn er nog meer grote verschillen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wikipedia: CyanogenMod
CyanogenMod (/saɪ.ˈæn.oʊ.ˌdʒɛn.mɒd/; sigh-AH-no-GEN-mod), usually abbreviated to CM, is an open-source operating system for smartphones and tablet computers, based on the Android mobile platform. It is developed as free and open source software based on the official releases of Android by Google, with added original and third-party code. It is based on a rolling release development model.
Ik vraag me alleen wel af of jouw werk er prijs op stelt dat je met "rooted hardware" zometeen gaat rondlopen en daar bepaalde apps op moet draaien die met werk te maken hebben. Vergeet namelijk niet dat rooted devices meer permissies geven en dus kwetsbaarder zijn als er een hele slimme hack wordt uitgebracht.

Ongetwijfeld kan jouw IT-afdeling vertellen of het wenselijk is dat je wil rooten en een custom OS wil gaan draaien.

Welkom op GoT trouwens; ik mis wat info van je zoals beschreven in het topic: Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent. Mogelijk kan dit artikel helpen je meer inzicht te geven in hoe we hier met elkaar communiceren; scheelt een hoop aannames van onze kant als we een vraag moeten beantwoorden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 31-05-2016 22:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad CyanogenMod gevonden, maar ik had begrepen dat de OS versie geen root vereist en meer weg zou hebben van een shell. Vandaar ook mijn vraag of de OS inderdaad als veilige shell functioneert of dat het toch meer een compleet eigen systeem dat lijkt op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een OS kan niet als shell fungeren dus ik begin een beetje het spoor bijster te raken wat je precies denkt te willen zeggen.

En nee, Cyanogen "lijkt" niet op Android. Het is Android (zoals in mijn vorige reply te lezen is) alleen hebben ze extra zaken toegevoegd. Deze zaken zijn terug te vinden in de release-notes van CyanogenMod en/of voor de specifieke build voor een bepaald device :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses van mijn kant. Ik had blijkbaar zelf een verkeerd beeld bij het woord "shell". Ik ben zelf een beetje een leek op het gebied van smartphone-software en dacht net dat ene woordje door te hebben.
Bij deze een nieuwe poging mijn vraag beter te stellen:

Voor mijn werk heb ik een nieuwe smartphone nodig. De app die ik hierbij moet gaan gebruiken vereist Android 4.4 of hoger. Momenteel werk ik nog met een Sony Xperia Sola, welke dus aan vervanging toe is. Bij mijn zoektocht naar een nieuwe smartphone stuitte ik op de volgende review: reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde

De uitkomst van de Wileyfox Swift als beste uit de bus wekte mijn interesse en ik ben gaan kijken wat deze Cyanogen OS nu inhoudt/ in hoeverre deze geschikt is voor hetgeen waarvoor ik een nieuwe smartphone wil aanschaffen.

Wat ik niet begreep was of Cyanogen OS gewoon een laag over android heen is vergelijkbaar met mijn Sony of dat het net als Android of iOS een besturingssysteem is. Vandaar dat ik mij afvroeg of apps voor Android zouden functioneren op een mogelijk ander besturingssysteem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
Jullie vergeten volgens mij het verschil tussen cyanogenmod en cyanogenOS, dit laatste staat op deze toestellen
De mod word door de community beheerd, het cyanogenos door het bedrijf Cyanogen.

CyanogenOS draait standaard met google Apps, werkt ook met alle Apps, en cyanogemod niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dutchdeveloper schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:03:

Dit komt al meer overeen met hoe ik alles uit de wiki heb opgevat. In hoeverre vormt het volgende mogelijk een probleem?
MAX3400 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:16:
Ik vraag me alleen wel af of jouw werk er prijs op stelt dat je met "rooted hardware" zometeen gaat rondlopen en daar bepaalde apps op moet draaien die met werk te maken hebben. Vergeet namelijk niet dat rooted devices meer permissies geven en dus kwetsbaarder zijn als er een hele slimme hack wordt uitgebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:38:
[...]

Dit komt al meer overeen met hoe ik alles uit de wiki heb opgevat. In hoeverre vormt het volgende mogelijk een probleem?
[...]
Als het goed is helemaal niet, er staat standaard geen root op.
Je zou het toestel zo kunnen gebruiken
Pagina: 1