Vraag over backuppen van VPS met directadmin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlon1985
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-04-2024
Heren,

Bij mijn oude werkgever hadden wij aantal linux bakken met daarop websites Wordpress / meganto etc.
We maakten gebruik van R1soft idera voor het backuppen van de servers. Het grote voordeel was dat je webbased elke user onafhankelijk kon restoren en daarbij ook de mysql database onafhankelijk terug kon zetten.

Onlangs voor mezelf begonnen en een VPS en back up vps bij transip genomen.

Idera aangevraagd en laten installeren en wat blijkt:

multi-point replications cannot be completed on servers running XFS file system.

Met andere woorden je kan alleen een complete backup maken van je server en deze terug zetten indien nodig. Gaat er dan iets mis op 1 website moet je alles terug zetten. Dit is niet wenselijk.

Wie weet wat ik kan kopen / downloaden / huren om mijn VPS te backuppen en per user can restoren net zo makkelijk als dat normaal gesproken gaat met R1soft van idera?

Alvast bedankt voor jullie hulp / kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je installatie maakt standaard gebruik van XFS. Je kan TransIP verzoeken voor een herinstallate met een ander file system of je gaat kijken naar de requirements van je pakket en zoekt uit waarom je die melding krijgt en lost het op die manier op. Want welk file system heeft het nodig? Wellicht dat het juist LVM nodig heeft en maakt het file system uiteindelijk niet uit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je eventueel ook wel (extra?) de addon's voor Idera zodat je ook databases op vrij nauwkeurig niveau kan backuppen? Zeker als je met Wordpress/Magento etc. aan de gang gaat, hangen daar natuurlijk MySQL-databases achter die de essentie vormen van de betreffende site.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

wat is er mis met de backup functionaliteit van directadmin zelf? die kan dit allemaal...