Vraag

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-01 16:16
Hallo allemaal,

Ik heb een Samsung SMT-G7401 Horizon box van Ziggo en gebruik deze icm mijn Philips 47PFL5038H smart tv en mijn Harman Kardon BDS680 home cinema set. Horizon box verbonden middels HDMI met de HK en de HK weer met 1 HDMI naar de TV.

(Voorheen een Humax IHDR-5200c i.c.m. de bovenstaande setup gebruikt zonder problemen.)

Dan het probleem;
Als ik de Horizon box, de TV en de HK aan zet op de juiste kanalen (of middels Harmony Touch), werkt alles prima maar dan wanneer ik de Horizon box op een radio of tv-zender laat staan en de TV uitschakel om bijvoorbeeld alleen radio te luisteren, valt het geluid weg.

Ik heb al in de instellingen gekeken maar voorheen met dezelfde setup en settings werkte het wel.

Als ik vervolgens de HDMI kabel tussen de HK en de TV loskoppel heb ik wél geluid. Laat dit nou niet de ideale manier te zijn om radio te luisteren, door elke keer die HDMI kabel los te koppelen.

Toevallig iemand die hier een oplossing voor weet?
Ik las al op het internet dat hier in 2013 nog geen oplossing voor gevonden was, maar ik mag hopen dat dit ondertussen al getackeld is! :*)

Alle reacties

Verwijderd

Hij zal ergens in de passthrough wel doorgeven dat de TV uitgeschakeld is. Mijn soundbar merkt dit ook op(als ik de tv uitschakel valt mijn muziek een paar seconde weg maar komt weer terug).

Wellicht is daar ergens iets van uit te schakelen, volgens mij zat dit pas geintregreerd vanaf HDMI 1.4. Ik zie wel eens hier en daar dat er verschil in de kabels zou zitten(geloof er nooit zo in bij digitale signalen, maar het uitzoeken waard). Wellicht dat dus het gebruik van een (oude/goedkope/chinese) hdmi 1.0 kabel het kan oplossen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2016 22:03 ]

• DeeleNL
@Intelligo dank voor je reactie.
Als ik de tv uitschakel valt het geluid weg. Na ruim een halve minuut wachten komt het geluid terug en staat er PCM op de Harman afgebeeld. Het geluid is weliswaar terug maar wordt nog steeds om de +-10sec onderbroken. Iets klopt er gewoon niet.

Ik heb een koker in de muur geplaatst voor het wegwerken van de bekabeling en speciaal voor een receiver gekozen om de aansluiting naar de TV te beperken tot 1 HDMI kabel. Kan me haast niet voorstellen dat de Horizonbox zo beperkt is dat dit simpelweg niet mogelijk is, zoals ik op het forum van UPC heb gelezen.

Een uiterste optie zou zijn om nog een HDMI naar de TV te trekken en vervolgens de Horizon met optische kabel te verbinden met mijn Harman.... maar dat is een noodoplossing.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 10:04

Mike78

Always

Ik gebruik hetzelfde bij de horizonbox en bij mij werkt het wel zonder problemen. Het geluid valt even weg (10 seconden ofzo) als de tv uitgaat maar daarna komt deze gewoon weer terug.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:03
Wat wel kan werken, tv rechtstreeks via hdmi naar tv en dan optische kabel van horizon naar versterker.. want het kan wel, tv uit en geluid dat door gaat

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Verwijderd

Je geeft aan: "Voorheen een Humax IHDR-5200c i.c.m. de bovenstaande setup gebruikt zonder problemen"
Mijn vraag is dan; wat heb je aan de situatie veranderd waardoor het probleem ontstaan is?:) das me nm niet geheel duidelijk (verbeter me als ik ernaast zit) 8)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wat denk je zelf? Hij heeft de humax omgewisseld voor de horizon... 8)7

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:03
had je bij die humax niet een witte en rode tulp naar je versterker? die nu niet in je horizon zit (en niet past, tenzij je een 3,5mm jacket naar 2x tulp verloop op aux horizon zet)

Beste bij Horizon is, deze via HDMI naar TV en via optische kabel van Horizon naar versterker, dan werkt het.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• DeeleNL
@eigenwebsite Wat FreakNL zegt, alleen omgewisseld met de Horizon box ;-)

@SuperVeloce Nee de Humax had ik alleen met HDMI gekoppeld met de Harman Kardon, nooit problemen, werkte altijd.

Heb nu de Horizon met HDMI naar de HK (voor TV kijken) en een optische kabel tussen de Horizon en de HK voor radio luisteren. Nadeel is dat ik de Horizon dan op het gewenste kanaal moet zetten (bijv. 808 voor Q-music, want de Horizon heeft geen aparte 'Radio' knop?) én de HK om moet schakelen naar 'Optical In' en niet op hetzelfde HDMI kanaal kan laten staan.

Raar dat anno 2016 de techniek van deze 'geweldige' multimedia box te wensen over laat. Maar dat is mijn mening xD
Pagina: 1