Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sync client (owncloud bijv) voor Windows Server 2012

Pagina: 1
Acties:

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11 22:41
Hi,

Ik heb sinds enkele weken een Windows Server samengesteld en had Owncloud geinstalleerd. Echter ondersteund Owncloud geen Windows meer sinds versie 8 en hierdoor ben ik opzoek naar een andere programma/software waarbij ik mijn bestanden kan bekijken op PC/Mobile.

Kent iemand een applicatie die dit kan?

Ik heb FTP en WEBDAV opgezet, echt is FTP niet secure (SFTP gaat moelijk via Windows explorer) en WEBDAV heeft slechte ondersteuning in Android.

Thanks!

Gr,
João

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:49
Overstappen naar de Linux versie geen optie?
Dan zou ook nog binnen Hyper-V kunnen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor jezelf? --> neem een tool zoals Dropbox, Onedrive, Google Drive, whatever
Voor je bedrijf --> zie boven, en/of: wat is je budget en wat zijn je eisen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Joao schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:15:
Ik heb sinds enkele weken een Windows Server samengesteld
Het is wel wat langer dan dat geleden bekend gemaakt op de Owncload website dat ze hun Windows ondersteuning staken. Geen idee of je nu een hele dure Windows Server licentie hebt gekocht en deze niet meer nodig hebt nu. Theoretisch zou je het nog werkend kunnen krijgen op Windows, maar je kan niet rekenen op ondersteuning vanuit OwnCloud.

Linux is je enige optie nog indien je wens is om OwnCloud te blijven gebruiken. Je kan uitwijken naar een Red Hat-achtige distro (CentOS, Oracle Linux) of Ubuntu. Beiden worden beschreven in de handleidingen van OwnCloud voor installatie van het product. Dus ook met minimale Linux kennis moet het dan te doen zijn.

Indien je Windows Server 2012 Standard Edition draait kan je inderdaad binnen Hyper-V een VM gebruiken hiervoor. Owncloud bied complete appliance images aan ter download, die al geconfigureerd zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal het wel volledig verkeerd begrijpen; aan de ene kant wordt er een "CMS" als Owncloud genoemd en 2 zinnen later is "FTP niet secure".

Als je FTP al werkend hebt, dan hang je er toch een self-signed SSL aan en klaar? Hoef je dus 0 andere software/applicaties te installeren en alleen maar de ingebouwde functies van Windows Server (welke versie???) te configureren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik zou ook lekker bij ownCloud blijven. Desnoods in een VM.
Mijn vermoeden is namelijk dat er geen gelijkwaardig *gratis* alternatief is.

Immers, als je Windows Server kan betalen dan is een license voor een sharing platform ook geen issue, toch?
Pagina: 1