Enige tijd geleden leek het mij leuk om een bierkrat radio te maken en deze heb ik ook gemaakt.
Omdat het wel een goede moet zijn met wat vermogen ben ik inmiddels al rond de €300 kwijt en had
ik gehoopt dat deze nu ook af zou zijn. Maar helaas, als ik de autoradio op zn hardst zet dan begint die te haperen en is de binnen een uur leeg. Nou kan ik natuurlijk een zwaardere accu halen maar dan is die behoorlijk zwaar...
Mijn vraag
Kan een versterker helpen ? of neemt die dan nog meer stroom? En wat is eventueel een andere optie. Of als ik een loodaccu neem levert deze hogere stromen dan een gel accu? Zwaardere accu?
Autoradio: Pioneer MVH x560 BT -- uitgangsvermogen 4x50w
Boxen: 2x Soundstream 250w -- RMS= 100w
2x pioneer 200w -- RMS=30w
Accu: 12v 8Ah gel accu
En een standaard druppellader
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Henkelaar
Omdat het wel een goede moet zijn met wat vermogen ben ik inmiddels al rond de €300 kwijt en had
ik gehoopt dat deze nu ook af zou zijn. Maar helaas, als ik de autoradio op zn hardst zet dan begint die te haperen en is de binnen een uur leeg. Nou kan ik natuurlijk een zwaardere accu halen maar dan is die behoorlijk zwaar...
Mijn vraag
Kan een versterker helpen ? of neemt die dan nog meer stroom? En wat is eventueel een andere optie. Of als ik een loodaccu neem levert deze hogere stromen dan een gel accu? Zwaardere accu?
Autoradio: Pioneer MVH x560 BT -- uitgangsvermogen 4x50w
Boxen: 2x Soundstream 250w -- RMS= 100w
2x pioneer 200w -- RMS=30w
Accu: 12v 8Ah gel accu
En een standaard druppellader
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Henkelaar
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2016 21:26 ]