Bios multiplier past niet toe op windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 06:17
Dag beste mensen,

Na lange tijd tevreden zijn met een stock i7-2600K bedacht ik me toch eens om te gaan overclocken >:) .
Nu heb ik hier een guide van gevolgd op Tom's Hardware, hierin werden wat termen beschreven en ik werd er al snel wat wijzer van.

Na wat stappen gevolgd te hebben heb ik mijn multiplier omhoog gezet naar 36x. Dit ging allemaal prima en stress test ging goed, dus door naar de 38x.
Ook dat ging goed, je kan het wel raden: 40x.

Vanaf die stap viel mij op dat de software aangaf dat de multiplier alsnog op 38x stond, vreemd.

Ik ben de bios gaan dubbelchecken en zag dat ie nog steeds in de bios op 40x stond.

Alle functies nagecheckt en zelfs geprobeerd om multiplier op 44x te zetten maar dat hielp niet.

Ik heb nu geen idee waar het m in kan zitten en hoopte op jullie hulp O-) .

Ik heb wat screenshots gemaakt van mijn instellingen en specs. Ik kon niet vinden in de topic beleid en algemene beleid of ik de link naar een imgur album wel/niet mocht plaatsen. Als dat niet mag dan bij voorbaat excuus.

http://imgur.com/a/kgGK3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:35
Heb je al eens geprobeerd om de bios functie "Adjust CPU ratio in OS" uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
Arn0uDz schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:37:
Heb je al eens geprobeerd om de bios functie "Adjust CPU ratio in OS" uit te zetten?
Ja dit was het laatste wat ik had geprobeerd daarom staat het nog aan in de screenshot. Als het disabled is he b ik hetzelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Is dit niet de max turbo snelheid? Oftewel, staat de turbo nog op enabled en gaat ie op zijn max dus naar 38?

Kijk of je de turbo kan verhogen of disabled instellen zodat ie alleen op de base draait.

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Welk mobo, voeding en koeling? Meer info graag

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
Kan turbo niet vinden in de bios :s.
Ik gebruik een msi z77a-g43 en een xfx pro850w.
Pagina: 1