Woonkamer TV, budget maximaal 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Ik zoek een?
Een woonkamer TV van maximaal 48-55 inch, 3D is overbodig, 4K mag. Het liefst zo'n vloeiend mogelijk beeld en goed geluid. Ter vervanging van een Sony KDL-32D3000.

Wat is je budget?
Maximaal 1200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heel veel TV mee kijken, vooral veel sport, maar ook Netflix, Blu-rays of hele avonden RTL 4 (dan ga ik maar wat anders doen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kies zelf vaak voor Sony, maar sta open voor elk merk. Wat vooral belangrijk is, is dat het beeld vloeiend loopt. Tegenwoordig wordt er nogal eens gesmeten met termen als 800 herz e.d., maar realiteit is dat de bewegingsverbetering van mijn D3000 met 100 hz (destijds een topmodel) een stuk beter is dan enkele slaapkamer TV's die geadverteerd worden met 200 en 400 herz.
Ook niet onbelangrijk is het geluid. Ik heb geen geweldige geluidsinstallatie, en ben ook niet van plan er binnekort een aan te schaffen. Het geluid uit de TV moet dus goed zijn. Een probleem met mijn huidige TV is dat, met blurays, muziek soms erg hard is en stemmen juist heel zacht. Na uren geklooi met alle mogelijke instellingen, concludeerde ik dat de D3000 TV 5.1 audio (die vaak alleen maar beschikbaar is) niet goed verwerkt, dat moet dus beter in de volgende TV

Een specifieke TV heb ik niet op het oog, ik ben vooral op zoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding. En gezien dat voor mij geheel onduidelijk is, zijn er geen TV's die ik direct op het oog heb.

Kleine edit: er is wel een TV die ik op het oog heb, maar is me eigenlijk te duur. Namelijk de LG 55EG910V. Die doet eigenlijk alles wat ik wil, maar kost 1800 euro

Welke vragen heb je hier nog over?
Even samenvattend; 48-55 inch, 3D; nee, 4K; mag, merk; eenieder, budget; 1200 euro, goede beeldverversing, goed geluid

[ Voor 4% gewijzigd door MadDogMcCree op 31-05-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zou naar een Sony kunnen kijken, bijvoorbeeld de 55W05C. Heeft erg goed beeld afgaande op de reviews. Zit wel Android TV op en dat is in mijn ervaring nog wel wat buggy.

Panasonic heeft de CX700 als alternatief maar ik las vandaag dat ze stoppen met tv's maken dus qua ondersteuning en updates van het smart tv platform zou ik huiverig zijn.

LG heeft volgens mij de 850v of 860v in dezelfde prijsklasse en afgaande op het beeld bij mijn schoonzus ziet dat er goed uit maar ik heb geen super ogen.

Volgens mij is de Samsung uit de 6 serie wat minder goed. Ik dacht 50hz panelen of judder maar dat zou jeen even uit moeten zoeken.

Qua geluid vermoed ik dat ze allemaal ongeveer even slecht klinken zonder soundbar of receiver.

Wat je het beste kunt doen is in de verschillende topics van bovenstaande merken lezen over ervaringen en anderen die eerder dezelfde keus hebben gemaakt en hun motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine edit: er is wel een TV die ik op het oog heb, maar is me eigenlijk te duur. Namelijk de LG 55EG910V. Die doet eigenlijk alles wat ik wil, maar kost 1800 euro

Is bij Radio van Burg in Rotterdam af te halen voor 1449 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:53:

Is bij Radio van Burg in Rotterdam af te halen voor 1449 euro
Hij was tot en met afgelopen weekend overal voor 1499,- te koop.
Heb hem zelf ook gekocht. Prachtbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:32
Aghanim schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:34:

Panasonic heeft de CX700 als alternatief maar ik las vandaag dat ze stoppen met tv's maken dus qua ondersteuning en updates van het smart tv platform zou ik huiverig zijn.
Panasonic stopt met het produceren van eigen panelen, wat nul invloed heeft op de huidige consumententelevisies, aangezien de panelen die daar inzitten sowieso al door andere bedrijven worden gemaakt. Ze blijven gewoon televisies verkopen, hoor. CX700 zou binnen dat budget mijn voorkeur hebben en als het kan het budget oprekken naar een OLED.