Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu toch maar een accountje aangemaakt omdat ik specifiek met een vraag zit. Ik heb een ipad & netflix. Zo af en toe vind ik een filmpje leuk kijken. Dit filmpje wil ik projecteren op een beamer. Nu kan dat draadloos, zolang ik maar een Apple TV aansluit op mijn beamer. Dan kan ik gebruik maken van Airplay.

Nu is mijn vraag of ik ook bluetooth connectie kan leggen met een soundbar. Ik weet dat dit kan, maar ik weet niet of dit compatible is terwijl ik ook film kijk via airplay.
Een andere optie is om een beamer te nemen met audio output. Dan zou ik alsnog een kabel moeten spannen van mijn beamer naar mijn soundbar. Alleen de beamer staat achter mij, en de soundbar voor mij. Ik wil kabelvrij te werk gaan.

Weet iemand hier een slimme en goede oplossing, zonder te hoeven werken met bekabeling?

Advies over een betaalbare soundbar en projecter is ook welkom. Af en toe een filmpje kijken, en het staat leuk in huis zijn de redenen.

Ik hoor het graag :)

Verwijderd

Ha Jeff83!

Wat betreft de iPad, Netflix en Apple TV heb je het bij het rechte eind. Met een Apple TV kan je d.m.v. Airplay snel wat projecteren op een beamer.

De soundbar is echter een ander verhaal. Een soundbar kan je op 2 manieren verbinden. Kabel of draadloos via blauwtand. Theoretisch gezien lijkt het mij dat je je iPad kan verbinden met Bluetooth en Airplay kan gebruiken om iets te projecteren.

Als ik namelijk verbind met een soundbar via blauwtand, krijg ik gelijk zodra ik muziek (een willekeurige app) opstart. Als ik een game speel, dan krijg ik het game-geluid te horen via de soundbar. Het 'lijkt' mij persoonlijk wel logisch om dan gewoon Netflix te gebruiken.

Als je het 100% zeker wilt weten, kan je Apple even bellen, die weten dat wel :)

Van beamers heb ik weinig kennis, maar wat soundbars betreft heb je die in alle vormen en maten. Je hebt ze van 100 euro en van 2000 euro, dus de vraag is ook maar net hoeveel waarde je hecht aan goed geluid. Daarnaast verschilt de klank en het type geluid per merk, dus ik denk dat mensen je moeilijk kunnen adviseren, want het is echt persoonlijk. Mijn advies zou zijn, verdiep je wat in de merken, wat voor 'type' geluid staan ze bekend om en bovenal.. als je een model hebt gevonden wat je interessant vind; ga eerst luisteren voordat je het aanschaft.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Ik ga sowieso werk maken van de beamer en apple tv en dan is het maar erachter komen of ik time-delay heb tussen geluid en beeld.
Verder ben ik niet heel erg eisend qua geluid en beeld.
Als er mensen ervaring hebben met deze opzet, dan hoor ik het graag.