Mijn opa en oma hebben een nieuwe Samsung TV gekocht en nu probeer ik die aan te sluiten op de digitale TV van Ziggo met CI+ module. Echter kan die alleen analoge zenders vinden en geen digitale. Ik gebruik precies dezelfde COAX kabel als die het in de Philips TV wel doet. De instellingen (netwerkfrequentie enz.) hebben ik overgenomen van de website. Vervolgens maar Ziggo gebeld, de truus aan de telefoon heeft de instellingen gecontroleerd en die kloppen. Nu zei ze dat ze de CI+ kaart er even uit is geweest en het daarom niet doet, ze ging hem refreshen en dan zou die het weer doen na 1 uur. Dat is natuurlijk onzin want hij zou gewoon de digitale zenders moeten vinden, en al helemaal de ongecodeerde. Daar wilde de truus aan de telefoon echter niks van weten en ik moest maar een 1 uur wachten. Ik heb het ook zonder spliters en dergelijke geprobeerd en met alleen een coax kabel (en verschillende anders coax kabels) direct op het kastje dat wilde echter ook niet. Ik vermoed dat het aan kastje ligt gezien er met de Philips TV er heel soms ook wel eens problemen waren met het wegvallen van bepaalde zenders op bepaalde frequenties. En dat die het nu helemaal niet doet ligt aan de mindere foutcorrectie van de Samsung TV. De modem van Ziggo met telefoon en internet doet het overigens wel perfect. Het kastje zit er al 20 a 30 jaar en is nooit vervangen:

tl;dr= Kan doordat het kastje van Ziggo waaruit het coax signaal komt het komen dat digitale zenders niet te vinden zijn en analoge wel?
Iemand enig idee?

tl;dr= Kan doordat het kastje van Ziggo waaruit het coax signaal komt het komen dat digitale zenders niet te vinden zijn en analoge wel?
Iemand enig idee?