Toon posts:

Nieuwe TV vindt alleen analoge zenders en geen digitale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opa en oma hebben een nieuwe Samsung TV gekocht en nu probeer ik die aan te sluiten op de digitale TV van Ziggo met CI+ module. Echter kan die alleen analoge zenders vinden en geen digitale. Ik gebruik precies dezelfde COAX kabel als die het in de Philips TV wel doet. De instellingen (netwerkfrequentie enz.) hebben ik overgenomen van de website. Vervolgens maar Ziggo gebeld, de truus aan de telefoon heeft de instellingen gecontroleerd en die kloppen. Nu zei ze dat ze de CI+ kaart er even uit is geweest en het daarom niet doet, ze ging hem refreshen en dan zou die het weer doen na 1 uur. Dat is natuurlijk onzin want hij zou gewoon de digitale zenders moeten vinden, en al helemaal de ongecodeerde. Daar wilde de truus aan de telefoon echter niks van weten en ik moest maar een 1 uur wachten. Ik heb het ook zonder spliters en dergelijke geprobeerd en met alleen een coax kabel (en verschillende anders coax kabels) direct op het kastje dat wilde echter ook niet. Ik vermoed dat het aan kastje ligt gezien er met de Philips TV er heel soms ook wel eens problemen waren met het wegvallen van bepaalde zenders op bepaalde frequenties. En dat die het nu helemaal niet doet ligt aan de mindere foutcorrectie van de Samsung TV. De modem van Ziggo met telefoon en internet doet het overigens wel perfect. Het kastje zit er al 20 a 30 jaar en is nooit vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mgr9DWr.jpg

tl;dr= Kan doordat het kastje van Ziggo waaruit het coax signaal komt het komen dat digitale zenders niet te vinden zijn en analoge wel?

Iemand enig idee?

Verwijderd

Je moet wel een splitter gebruiken, die zit als het goed is in het pakket wat je hebt gekregen van ziggo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:42:
Je moet wel een splitter gebruiken, die zit als het goed is in het pakket wat je hebt gekregen van ziggo.
Die heb ik dan ook gebruikt, bij de Philips TV deed die het dan ook perfect. Heb alleen de kabel overgeprikt in de nieuwe TV, en toen vond die alleen analoge en geen digitale zenders. Om de spliter uit te sluiten had ik het ook zonder spliter geprobeerd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het kastje is oud, maar de kabel die erin steekt is net zo oud. Ik zou beide gewoon vervangen.
Weet niet of dit daadwerkelijk je AOP is, kan ook zijn dat je kabel ergens anders binnenkomt en dit ding gewoon een einddoos is.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:47:
Het kastje is oud, maar de kabel die erin steekt is net zo oud. Ik zou beide gewoon vervangen.
Weet niet of dit daadwerkelijk je AOP is, kan ook zijn dat je kabel ergens anders binnenkomt en dit ding gewoon een einddoos is.
Ik heb 3 verschillende kabels geprobeerd, ook die je van Ziggo kreeg.
Ik ook niet, het is een flatgebouw.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:35
Zenders zoeken zonder module. Pas als je beeld hebt de module plaatsen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:52:
[...]

Ik heb 3 verschillende kabels geprobeerd, ook die je van Ziggo kreeg.
Ik ook niet, het is een flatgebouw.
Zit in dezelfde situatie; had ook zo'n oud baggerkastje in mijn appartement; constant blokken in beeld of van die meldingen dat een zender "op slot" zat. Monteur laten komen (want andere Truus kwam er niet uit) en die heeft de hele bende losgetrokken en "kastje" vervangen voor een gloednieuw exemplaar.

Sindsdien 0 issues met mijn decoders!

/edit: let wel op dat Ziggo het niet over de boeg gooit dat je TV niet ondersteund wordt. Neemt niet weg dat ze op hun site wel een supported-list hebben staan (helaas).

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 31-05-2016 19:00 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels al opgelost, alleen geen idee hoe. Opeens zonders bewust instellingen te veranderen deed die het. Bedankt voor de suggesties in ieder geval!
Pagina: 1