Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 01:37
Binnenkort ben ik van plan mijn huidige 250GB primaire en 500GB secundaire HDDs te upgraden naar een 240GB SSD en een 1TB HDD.

Ik heb eens rondgekeken op de pricewatch en kwam een aantal HDDs en SSDs tegen die vrij recent zijn en ook betaalbaar zijn.
De SSD zal ik gebruiken voor Windows en dergelijke programma's, de HDD zal ik gebruiken voor games.
Ik heb een aantal HDDs en SSDs in gedachten maar omdat deze nog te recent zijn, zijn er geen of weinig reviews beschikbaar. Nu wil ik graag van jullie weten welke ik zou moeten nemen.

SSDs:

Intel 540S 240GB
pricewatch: Intel 540S 2,5" 240GB

Samsung 750 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB

HDDs:

WD Blue WD10EZRZ, 1TB
pricewatch: WD Blue WD10EZRZ, 1TB

WD Blue SSHD (2,5"), 1TB
pricewatch: WD Blue SSHD (2,5"), 1TB

WD Black SATA 6Gb/s WD10JPLX, 1TB
pricewatch: WD Black SATA 6Gb/s WD10JPLX, 1TB

Seagate ST1000DX001, 1TB
pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB

[ Voor 21% gewijzigd door ChopperGunnerNL op 31-05-2016 18:03 . Reden: Links naar pricewatch toegevoegd ]

Beste antwoord (via ChopperGunnerNL op 15-07-2016 22:53)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:05:
Stel dat ik achteraf gezien toch niet tevreden ben met de schijf, kan ik em dan binnen 30 dagen terugsturen?
Dit geldt voor zowel mijn aankoop voor de HDD als de SSD
Daar is het shopping forum voor.

Maar als je deze zaken koopt, en ze na gebruik terug, wat moet de winkel er dan mee? Nog eens verkopen kan niet. Er zit 10% marge op die dingen, dus jij koopt voor 150 euro, verzendkosten andere kosten en dan stuur je ze terug, en geld terug. Verlies winkel 150+ euro. So what.

20 van die klantjes, en je gaat failliet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt door dat Welke HDD, welke SSD? bestaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een SSD neemt heeft de SSHD van WD geen voordelen omdat de voordelen van die schrijf alleen werken als het de primaire schrijf is waarop het OS draait. Als er dus prijsverschil tussen de HDD en de SSHD zit kan je beter de HDD variant nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Ja klopt heb de topic per ongeluk 2x gepost onder Opslagtechnologie.
Heb een nieuwe topic geopend onder Componenten aankoopadvies omdat er bij Opslagtechnologie stond dat aankoopvragen hier gepost moesten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:05:
Als je een SSD neemt heeft de SSHD van WD geen voordelen omdat de voordelen van die schrijf alleen werken als het de primaire schrijf is waarop het OS draait. Als er dus prijsverschil tussen de HDD en de SSHD zit kan je beter de HDD variant nemen.
Op de site van Western Digital over hun Blue SSHDs staat het volgende

"A gaming rig equipped with WD Blue SSHD can deliver faster game loads, auto saves, and can reduce lag between levels when compared to traditional hard drives. Ultra-fast drive response results in a smoother gaming experience and the added capacity means gamers can store more of today’s larger game files."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Stel dat ik achteraf gezien toch niet tevreden ben met de schijf, kan ik em dan binnen 30 dagen terugsturen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:05:
Daar is het shopping forum voor.

Maar als je deze zaken koopt, en ze na gebruik terug, wat moet de winkel er dan mee? Nog eens verkopen kan niet. Er zit 10% marge op die dingen, dus jij koopt voor 150 euro, verzendkosten andere kosten en dan stuur je ze terug, en geld terug. Verlies winkel 150+ euro. So what.

20 van die klantjes, en je gaat failliet.
Pagina: 1