Asus toont 24,5"-monitor met 240Hz-paneel en 32"-scherm met

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Om van displayport 1.3 of 1.4 gebruik te maken, moeten zowel de monitor als gebruikte videokaart de standaard ondersteunen. Ook het 240Hz-scherm is een model dat alleen optimaal werkt met displayport 1.3 en 1.4, want een dergelijke refreshrate heeft meer bandbreedte nodig dan displayport 1.2 kan bieden. Nvidia heeft zijn nieuwe GeForce GTX 1000-videokaarten compatibel gemaakt met de nieuwe standaarden en AMD maakte eerder al bekend dat de nieuwe videokaarten waar het bedrijf dit jaar mee komt ook displayport 1.3 zullen ondersteunen.
Zo wel AMD's als nVidia's nieuwe generatie zouden DP 1.3 en 1.4 moeten ondersteunen, maar beide zijn nog niet gecertificeerd, omdat dat nog niet kan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:38:
[...]

Zo wel AMD's als nVidia's nieuwe generatie zouden DP 1.3 en 1.4 moeten ondersteunen, maar beide zijn nog niet gecertificeerd, omdat dat nog niet kan.
Weet dan jij hoe dat precies zit? Displayport 1.3 is toch allang vastgelegd en 1.4 ook?

Overigens is over displayport 1.4-ondersteuning bij AMD niets te zeggen lijkt mij. Zelf heeft AMD daar althans geen uitspraak over gedaan? (Wellicht is het aannemelijk, maar feiten gaan voor :)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xtuv schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:12:
[...]

Weet dan jij hoe dat precies zit? Displayport 1.3 is toch allang vastgelegd en 1.4 ook?
Nee ik weet het niet precies, maar ook nVidia vermeld bij hun GTX 1080 op de site
2 - DisplayPort 1.2 Certified, DisplayPort 1.3/1.4 Ready.
http://www.geforce.com/hardware/10series/geforce-gtx-1080
Overigens is over displayport 1.4-ondersteuning bij AMD niets te zeggen lijkt mij. Zelf heeft AMD daar althans geen uitspraak over gedaan? (Wellicht is het aannemelijk, maar feiten gaan voor :)).
http://tieba.baidu.com/p/4582872943 geen zekerheid als het een echte is, maar ik acht de kans wel groot.

AMD heeft echter een tijdje geleden ook gezegd dat het heel waarschijnlijk is dat Polaris 10 ook DP 1.4 gaat ondersteunen maar dat ze het niet konden testen omdat er geen DP 1.4 panelen waren.

Zelfde dus eigenlijk als nVidia, het zou DP 1.3 en 1.4 moeten ondersteunen, maar beide weten het niet zeker/zijn nog niet gecertificeerd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05
Ah ok. Ik schreef bewust 'compatibel met' omdat het inderdaad displayport 1.3 / 1.4 ready is. Dat viel mij bij de GTX 1080 release al op.

Ik voeg toe dat AMD waarschijnlijk ook 1.4-ondersteuning krijgt. Maar verder lijkt me de huidige bewoording prima?