Glaanie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:04:
Denk je dat een simpele ja/nee voldoende is, of wil je dan ook op kleur, soort verlichting (vast of met mooie figuurtjes) etc filteren? Want in het eerste geval zeg ik ja, maar het tweede geval wordt toch net even wat te specifiek voor een kleine groep mensen.
Een simpele ja/nee is zeker voldoende, het is meestal ook niet duidelijk wat je er allemaal mee kan doen (bij het bekijken van product pagina van fabrikant) tot je er een review / video over bekijkt..
Dit is een algemeen probleem, er kan namelijk niet op aantallen gefilterd worden wanneer er meerdere keuzes zijn. Dit speelt al jaren, al sinds er de mogelijkheid is om te filteren (ik geloof 2009?). Er is nooit een goed ontwerp gekomen wat dit oplost. Zeker tegenwoordig wordt het lastig met responsive design, de filters zijn al klein op mobiel en om daar nog kleinere sliders aan toe te voegen uit een soms lange lijst opties, is niet heel prettig.
De enige oplossing die ik nu kan bieden, is door per optie (dus CPU 3-pin en 4-pin + System 3-pin en 4-pin) een nieuw filter aan te maken, dan schakel ik de twee filters met vinkjes uit. Hierdoor komen er netto 2 nieuwe filters bij, in de al lange lijst met filters. Het is niet heel mooi, maar dan kan je er tenminste wat mee. Is dat een werkbare oplossing?
Ik vind dat wel een betere optie.
Hoe de filter op dit moment is, vind ik het zelf vrij overbodig, want tegenwoordig hebben de meeste borden minstens 1x 4-pin connector (al dan niet met PWM) met al dan niet een aanvulling van 3pins connectoren. Misschien dat filteren op "geen 3 pin" wel handig kan zijn, maar dan nog is het niet heel handig (als je bv. 3x 4pin fans wilt gebruiken en een bord heeft dan 3x 4pin en 1x 3pin dan ga je dat bord niet zien)
Waar ik persoonlijk die filter voor zou gebruiken, is dat ik minstens 2 CPU fan connectoren heb. Dan kunnen die beide geregeld worden naargelang de load op de CPU.
Als je bijvoorbeeld naar een niet al te duur Z170 bord op zoek bent dan zie je dat het 50/50 is qua 2x CPU connector:
http://tweakers.net/price...624;457419;463109;462445/
Het is weer een extra filter, maar als die er niet is bij het zoeken, dan is dat echt wel een 'bummer'.
[
Voor 6% gewijzigd door
SmokingCrop op 31-05-2016 22:14
]