Grote afstand computer <-> muis/key/vga

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CompuFAT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 17:54

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Ik heb een computer die zo'n 20 meter van het toetsenbord, de muis en de monitor vandaan staat. Nu heb ik al met verlengkabels (vga en ps/2) geprobeerd en dat ging even goed, maar nu werkt alles voor geen meter. Zeer traag en Win98 start altijd op in de veilige modus. Als je op een toets drukt zit er 10 seconden tussen voordat er iets gebeurt op je scherm.

Ik ben op zoek naar een apparaatje die die grote afstanden wel kan overbruggen.

Iemand?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:51
Bij 06 (www.zerosix.nl) verkopen ze een apparaat (longview KVM extender) waarmee je tot 150 meter van je kast af kunt zitten. Kost wel wat (1299 ex BTW, zonder multimedia, 1559 ex BTW met multimedia), maar schijnt wel erg goed te werken. Je kunt een standaard CAT5 kabel gebruiken om de verbinding te maken.

Andere bedrijven zullen het ook wel hebben, en wellicht tegen lagere prijzen.

Verwijderd

Lijkt me voor thuis een leuk alternatief voor een mooi prijsje >:)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Dan heb je wel minstens een 42" beeldscherm nodig lijkt mij... :?

Verwijderd

Ik heb geen oplossing voor je, maar waarom zit jij 20 meter van je comp af? Ben gewoon ff nieuwsgierig... :)

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Het is niet mijn eigen prive computer, maar een pc die in een auto werkplaats staat. PC staat ver weg van alle stoffige rotzooi.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Tja, het is bijna rendabeler gewoon een terminal te bouwen dus :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Kan je geen cordless logitech setje kopen?
Die haalt toch wel 20 meter? Maar ik heb niet zo'n ding. Kan je vast wel op de site van de lui vinden

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Terminal is inderdaad al een optie dan... Maar over dat draadloze toetsenbord en muis, ik heb gekeken maar volgens mij haalt zo'n ding hooguit 3-5 meter. Maar misschien weet iemand dat precies?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:51
Op maandag 25 juni 2001 11:18 schreef GaMbiNo het volgende:
Dan heb je wel minstens een 42" beeldscherm nodig lijkt mij... :?
Nee hoor, want je beeldscherm staat toch gewoon bij je toetsenbord/muis. Het is een K(eyboard)V(ideo)M(ouse) extender.

Verwijderd

Ook wel duur, maar errug handig, zijn de kabels van http://www.blackbox.com. Neem dan de coax versies!

Verwijderd

Die Logitech cordless desktop heb ik. En ik haal echt niet meer dan een meter of 2, 2.5 en dan mag er niets tussen staan. Als er een tafelblad tussen zit, dan is het zelfs nog minder... De ontvanger moet dus op het bureau liggen, adners werkt het bij mij niet.

Voor jou dus geen optie.
Wel blijf ik de draad volgen, want dit is ook een manier om de pc uit de slaapkamer en in bijv. de gang te zetten. Dan heb je geen last meer van de herrie van alle fans...

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 12:05 schreef Poltergeist het volgende:

[..]

Nee hoor, want je beeldscherm staat toch gewoon bij je toetsenbord/muis. Het is een K(eyboard)V(ideo)M(ouse) extender.
Sorry, kan beter niet reageren als ik net 2 minuten wakker ben. Heb dan wel vaker van dat soort vage missers :P

Verwijderd

je krijt op die afstand gewoon mega vertraging dus draadloos ? of toch de comp dichterbij proberen te zetten

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Conlcusie tot nu toe lijkt me duidelijk:
Cybex maakt de mooiste KVM-extenders en rekent daar dan ook flink voor. Toch blijft het voor mij een van de laatste opties. Voor die prijs heb je een hele terminal in elkaar zitten.

De site van blackbox.com kon ik niet bereiken. Ligt dat aan mijn verbindinkje of..

Maar laten we nog even door brainstormen met z'n allen en niet te snel bezwijken onder de charmes van Cybex :)

Verwijderd

ik denk dat je beter een stofdicht kastje kunt maken.... is goedkoper denk ik

Verwijderd

[b]De site van blackbox.com kon ik niet bereiken. Ligt dat aan mijn verbindinkje of..
Ik kan er gewoon bijkomen. Misschien hadden ze gewoon ff geen zin :) .

Op m'n werk gebruiken we altijd apparatuur van hun om kabels te verlengen etc. Het is best wel duur als ik naar de facturen kijk, maar als prijs geen probleem is zou ik echt ff gaan kijken.

Verder kunnen de coax-verlengkabels langer zijn dan alle anderen.
Pagina: 1