Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Synology DS1815+ in gebruik. Momenteel zit ik nog te werken op mijn Macbook Pro aangezien ik nog niet alle hardware binnen heb voor mijn nieuwe pc. Nu heb ik de NAS al geinstalleerd zodat ik al vanalles klaar kan zetten voor als mijn nieuwe pc klaar is, maar ik vind dat de doorvoersnelheden nogal laag zijn.

Het gaat dus om een DS1815+ met daarin 8 schijven van 4TB in SHR1. Op de Mac haal ik meestal 30-40MB/s, zowel AFP als SMB. Soms zelfs zo laag als 8-9MB/s. Nas zit aangesloten via GB ethernet. Met dit netwerk zou ik toch rond de 100MB/s moeten halen, en als ik via de commandline een scp doe naar de NAS, dan gaat dat met ca 80MB/s. Nog niet zo hard als zou moeten kunnen, maar significant sneller als via Finder.

1) Is dit normaal bij een Mac?
2) Zijn er specifieke instellingen die ik moet maken om dit sne (normaal)l te laten werken?
3) Vergeet ik iets?

Ik snap het even niet meer. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mount de shares met SMB van op een iMac medio 2011 naar een Syno 1513+. Ik haal vlot snelheden boven de 100MB/s, met pieken tot ca 120MB/s, de volle Gbit verbindig van m'n iMac dus.
Ik mag hopen dat je Macbook toch op gigabit verbonden is en niet wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:54:
Ik mount de shares met SMB van op een iMac medio 2011 naar een Syno 1513+. Ik haal vlot snelheden boven de 100MB/s, met pieken tot ca 120MB/s, de volle Gbit verbindig van m'n iMac dus.
Ik mag hopen dat je Macbook toch op gigabit verbonden is en niet wifi?
Jawel, gebruik de Thunderbolt-Gb Ethernet adapter. Wifi is niet betrouwbaar genoeg inderdaad voor snelle transfers tenzij je misschien zo'n beetje bovenop het accesspoint zit.

Maar mn nieuwe Windows PC gaat nu bloedje snel. Zelfde locatie, zelfde kabels. Dus er zit ergens iets niet lekker op de Mac. M'n internet werkt sneller op mijn Mac dan mijn NAS, en dat is toch niet zoals het hoort. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 14:05

Red Boll

Kick Ass!

Hey jij hier! ;) Heb ook een 1815+ en ben er erg blij mee. Ik hoop dat je je Mac op snelheid kunt krijgen.
Heb hier alleen Windows en wat Linux achtige zaken draaien dus op Mac gebied heb ik helaas geen tips.

Veel plezier ermee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
Heb je je wifi uitgezet met de test? Indien zowel wifi als ethernet aanstaan is het niet gezegd dat hij wifi negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
hey bolleke, tijd niet gezien of gesproken. :) Met Windows gaat het met ca 115MB/s, beide kanten op. Dat is nu ook het belangrijkst, want ik denk toch dat die pc de meeste tijd zal krijgen. Daar heb ik hem tenslotte voor gebouwd. Zie hier: afterburn in "Het Show je Build! Topic"

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
EnderQ schreef op zondag 05 juni 2016 @ 01:49:
Heb je je wifi uitgezet met de test? Indien zowel wifi als ethernet aanstaan is het niet gezegd dat hij wifi negeert.
Nee, maar ik heb wired netwerk met hoogste prio staan. Dit om te zorgen dat ik ook daadwerklijk ethernet gebruik als ik het heb ingeprikt. Precies om die reden die jij noemt. (en ja, ik heb gechecked of hij inderdaad de juiste interface gebruikte. ;) )

Computer specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik moet mijn antwoord herzien blijkbaar.
Net even met Blackmagic Disk Speed test gekeken en haalde maar 23MB/s read en write op SMB.
Daarna even gemount met AFP en de snelheden waren terug 100MB/s.
Nu weet ik niet of dit komt door OS X 10.11.6 bèta (15G7a), of door iets anders.
Moet wel aan de kant van OS X zitten want een Windows computer mount ook op SMB en die doet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:58
Ik haak even in op dit topic:

Ik heb een iMac 2013 (+ssd) en Synology DS2014 en loop tegen een soortgelijk probleem aan. Ik moet erg vaak opnieuw verbinden met mijn network shares vanuit Finder en de mappen laden erg traag.
Zowel met AFP als SMB merk ik geen verschil.

Mijn Windows PC connecte altijd gelijk en het bladeren was alsof de mappen op de PC zelf stonden.

Het gekke is, als ik Windows via Parallels uitvoer op mijn Mac, dan gaat het bladeren ook super snel.
Wat doe ik toch verkeerd in OSX (laatste versie:10.11.5)?

Edit: de iMac is met gigabit cat5e aangesloten op de router. Bovendien haal ik wel 930mbit downloadsnelheid dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

Edit2: ook even een speedtest gedaan met Blackmagic, zowel met AFP als SMB. Op mijn iMac zelf haal ik makkelijk 300 mb/s, maar als ik bijvoorbeeld mijn videomap op de NAS selecteer schommelt het tussen de 3 en 9 mb/sec.

[ Voor 25% gewijzigd door yorroy op 27-06-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb hier met een virtuele Synology (XPenology op ESXi) met SMB geen last van naar mijn MacBook Pro Retina:
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/5izvku35n/Schermafbeelding_2016_06_27_om_22_24_30.png

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1