Ik heb sinds kort een Synology DS1815+ in gebruik. Momenteel zit ik nog te werken op mijn Macbook Pro aangezien ik nog niet alle hardware binnen heb voor mijn nieuwe pc. Nu heb ik de NAS al geinstalleerd zodat ik al vanalles klaar kan zetten voor als mijn nieuwe pc klaar is, maar ik vind dat de doorvoersnelheden nogal laag zijn.
Het gaat dus om een DS1815+ met daarin 8 schijven van 4TB in SHR1. Op de Mac haal ik meestal 30-40MB/s, zowel AFP als SMB. Soms zelfs zo laag als 8-9MB/s. Nas zit aangesloten via GB ethernet. Met dit netwerk zou ik toch rond de 100MB/s moeten halen, en als ik via de commandline een scp doe naar de NAS, dan gaat dat met ca 80MB/s. Nog niet zo hard als zou moeten kunnen, maar significant sneller als via Finder.
1) Is dit normaal bij een Mac?
2) Zijn er specifieke instellingen die ik moet maken om dit sne (normaal)l te laten werken?
3) Vergeet ik iets?
Ik snap het even niet meer.
Het gaat dus om een DS1815+ met daarin 8 schijven van 4TB in SHR1. Op de Mac haal ik meestal 30-40MB/s, zowel AFP als SMB. Soms zelfs zo laag als 8-9MB/s. Nas zit aangesloten via GB ethernet. Met dit netwerk zou ik toch rond de 100MB/s moeten halen, en als ik via de commandline een scp doe naar de NAS, dan gaat dat met ca 80MB/s. Nog niet zo hard als zou moeten kunnen, maar significant sneller als via Finder.
1) Is dit normaal bij een Mac?
2) Zijn er specifieke instellingen die ik moet maken om dit sne (normaal)l te laten werken?
3) Vergeet ik iets?
Ik snap het even niet meer.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs