Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel 2016 bestand in gebruik bij andere gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben een gebruiker die met verschillende Excel documenten zo nu en dan de melding krijgt dat het bestand bij iemand anders in gebruik is. Wanneer ik op de file server in computer management > open files kijk (Windows 2008 R2) zie ik bij deze gebruiker dat het Excel bestand 3x geopend is met de 'Open Mode' status Read, Read+Write en no access. Vooral de No Access status vind ik vreemd, is dit normaal?

De gebruiker opent de bestanden vanaf een Windows 2012 R2 terminal server.

• tel2
Iemand enig idee?

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 19:10
Als ze in het bestand zit en haar verbinding wordt opeens verbroken dan kan de server de sessie open houden.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• tel2
Kalief schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:12:
Als ze in het bestand zit en haar verbinding wordt opeens verbroken dan kan de server de sessie open houden.
Begrijp ik maar dit lijkt niet het geval. Weet jij of het normaal is dat de file in Computer Management > Open Files o.a. de status 'no access' heeft.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
tel2 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:12:
[...]

Begrijp ik maar dit lijkt niet het geval. Weet jij of het normaal is dat de file in Computer Management > Open Files o.a. de status 'no access' heeft.
De no access zou ik niet teveel op letten.
Wat vaak een oorzaak is van een file lock op excel file : de tempfile welke aangemaakt wordt bij het openen van het bestand is niet automatisch verwijderd bij het sluiten van Excel.
Meestal zorgt het verwijderen van dit bestand (hidden file met dezelfde naam als het excel bestand alleen dan met een tilde (~) aan het begin van de filename) ervoor dat de gebruiker weer het bestand kan bewerken.

• tel2
Killah_Priest schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:20:
[...]

De no access zou ik niet teveel op letten.
Wat vaak een oorzaak is van een file lock op excel file : de tempfile welke aangemaakt wordt bij het openen van het bestand is niet automatisch verwijderd bij het sluiten van Excel.
Meestal zorgt het verwijderen van dit bestand (hidden file met dezelfde naam als het excel bestand alleen dan met een tilde (~) aan het begin van de filename) ervoor dat de gebruiker weer het bestand kan bewerken.
Bedankt, ik heb voor een aantal files de tijdelijke bestanden verwijderd. Ik zal laten weten of dit het probleem verholpen heeft.

• tel2
Helaas vandaag weer de melding dat een bestand in gebruik is. Geen tijdelijke bestanden aanwezig. Heeft iemand nog een idee wat het probleem kan zijn?
Pagina: 1